31.1.21

Latte macchiato (tahin-pekmezli)



Aslında şekerli içecekler içmem. Çok nadirdir içtiğim. Kahveyi sade tercih edenlerdenim. Kahve makinelerinin hayatımıza girmesi ve kahve çeşitliliği beraberinde değişik sunumları da getirdi. Arasıra ben de sütlü şekerli çeşitlerini içerken buldum kendimi. 
Karamelli latte macchiato'ya öykünerek tahin-pekmezli kahveyi denedim. 


Makinemizin süt haznesini dolduruyoruz. 
Seçtiğiniz kahve kapsülünün gramı (7-11) arasında olabilir. Ben güçlü olanları tercih ediyorum. Latte bardağının dibine bir kaşık tahin-pekmez karışımından koyuyoruz. Makineyi çalıştırıp biraz akıttıktan sonra durduruyoruz. Kahveyi kaşıkla iyice karıştırıp bardağı tekrar makinemize yerleştiriyoruz. Süt ayar düğmesine basıyoruz. Köpüklü sütten sonra makine otomatik olarak tekrar kahve akıtarak işlemi bitirir. Tahin pekmezli sütlü kahvemiz hazır.

Afiyet olsun.


Latte'yi biraz yudumladıktan sonra geldi aklıma fotoğraf çekmek! Malesef köpüksüz! 

Hiç yorum yok: