17.1.21

Trileçe


Malzemeler 

5 yumurta 
1 su bardağı toz şeker
3 çorba kaşığı tepeleme toz fındık
1 paket vanilya 
1 paket kabartma tozu
5 çorba kaşığı tepeleme un

Şerbeti 

4 su bardağı süt
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı sıvı krema

Sos

500 gr çilek
1 çay bardağı toz şeker
1 çay bardağı su
1 çorba kaşığı nişasta

Üzeri için

1 poşet köpürtülmüş krem şanti


Hazırlanışı

Yumurtalar ve şekeri bir karıştırma kabında iyice köpürene kadar mikserle 4-5 dakika çırpıyoruz. Toz fındığı ve kabartma tozunu, unu ekliyoruz. Köpüğü söndürmeden spatula ile karıştırıyoruz. Büyük dikdörtgen fırın kabını yağlıyoruz. Karışımı kalıba döküyoruz. Önceden ısıtılmış 160° fırında kontrollü pişiriyoruz. 

Şerbet:

Sütü, şekeri, kremayı bir tencereye döküyoruz. Kaynamaya başlayınca ocaktan alıyoruz. (Ben bir su bardağı süt, bir su bardağı krema ve şekeri kaynayınca ocaktan alıp, üzerine üç su bardağı sütü ekledim daha çabuk soğumuş oldu şerbet.

Süsleme için bir kase kadar çilek kenara alıyoruz. Sosu için çilekleri, suyu, nişastayı doğrayıcıda püre haline getiriyoruz. Süzgeçten geçirerek ocakta pişirip, soğumaya bırakıyoruz (bir bardak kiraz marmelatı ve bir bardak suyu kaynattım. Süzgeçten geçirdim. Tekrar ocağa alıp bir çay kaşığı agar agar ile kıvam alıncaya kadar kaynattım) 

Soğuyan kekin üzerine şerbeti döküyoruz. Kek şerbeti içine çektikten sonra köpürtülmüş krem şantiyi sıvıyoruz (Ben iki paket şanti kullandım). 
Üzerine çilekli sosumuzu döküyoruz. Kalan çileklerle süsleyip buzdolabında bir saat bekletiyoruz. 







Hiç yorum yok: