14.1.21

Patatesli fırında ıspanak


5 ya da 6 adet patates
500 gr ıspanak 
1 kapya biberi 
1 çarliston biber 
1 soğan
1 diş sarımsak 
3 kaşık zeytinyağ
1 kaşık hindistancevizi yağı 
1 su bardağı kadar kaşar rendesi 
Baharatlar: pulbiber,  tütsülenmiş kırmızı biber, zencefil, köri, karabiber, tuz, kekik, kimyon, biberiye, sarımsak tozu


Ispanakları yıkayıp doğradım. Bir kenara aldım. Soğanı, biberleri küp küp doğradım. Tavaya  biraz zeytinyağı koyup kızdırdıktan sonra soğanları, biberleri, sarımsağı biraz kavurduktan sonra ıspanakları ekleyip biraz daha kavurdum. Karabiber, pulbiber, kimyon ve tuz ekledim. Suyunu çekince ocaktan aldım. 

Patatesleri soyup yıkadım. İnce ince dilimleyip bir kapta baharatlarını, bir kaşık zeytinyağını, bir kaşık hindistancevizi yağını ekleyerek karıştırdım. Yağlı kağıt seriki tepsiye basamaklı şekilde dizdim. 220° önceden ısıtılmış fırında üstleri kızarana kadar pişirdim. Fırından çıkarıp pişirdiğimiz ıspanakları üzerine yaydım. Kaşar rendesini üzerine yayıp tekrar fırında kızarana kadar pişirdim. 



Hiç yorum yok: