25.1.21

Yoğurmadan ekmek


Fırında pişen ekmeğin eve yaydığı kokunun verdiği mutluluğu tarif edebilir miyim? Hayır, sanmıyorum. Ekmek ne çok anlamlar taşır üzerinde. Türkülere, deyimlere konu olmuş kutsal bir değer. Son zamanlarda kendisinden uzaklaşmaya çalışsak bile, hayatımızdan çıkaramayız onu tamamen. Ekmeği seven bir milletiz. Arada diyet yapar  bir süreliğine ayrı düşeriz.. Sahanda yumurtaya ekmek banmadan olur mu? Hele o ekmeği kendimiz pişirmişsek yumurta ayrı bir lezzetlenir.


Bir zamanların popüler olan yoğurmadan pişirilen ekmeğini pişirelim mi o halde.
Blog dünyasında ilk olarak Fethiye paylaşmıştı yanlış hatırlamıyorsam yoğurmadan ekmek tarifini. İsterseniz Mine'ye bir uğrayıp oradan da bilgi edinebilirsiniz. 
Biraz sabrınız varsa güzel bir ekmek pişirmenin gururunu yaşayabilirsiniz.
Ben tam buğday unu kullandım verdiğim bağlantıdan farklı olarak. Su miktarı da sanırım o yüzden değişiklik gösterdi. Daha fazla su kaldırdı un. Hamurun normalden cıvık olması gerektiğini bildiğim icin göz kararı su ve maya ekledim. Dökme tencerede pişirdim. 

Kahvaltıya yetiştirdik. 

Dumanı üstünde, mis kokan tam buğday unundan ekmeğimiz. 

Hiç yorum yok: