17.2.21

Tavuklu, erişteli, patatesli çorba


Daha önce bu yemeğin bir benzerini yıllar önce paylaşmıştım. Minik birkaç değişiklikle tekrar paylaşıyorum. Yemeklerde yağ, su ve baharatları kendinize göre ayarlamanızı öneririm. Bazen gözüme yağı, suyu ve baharatları eksik gibi gelirse ekleme yapıyorum ve bunları kaydetmediğim için tam ölçü veremiyorum. Gönlünüzce yapın, zevkinize bıraksam olur mu! 

Malzemeler

1 adet tavuk göğsü
1 çay bardağı pirinç (yıkanmış) 
1 su bardağı kadar hazır erişte makarna (makarnayı buzdolabı poşetine koyup havan döveceği ile kırıp küçülttüm.) 
1 patates (minik küpler şeklinde doğranmış) 
1 kuru soğan (doğranmış) 
2-3 diş sarımsak (ezilmiş) 
1 kaşık biber salçası
1 kaşık domates salçası
1 kaşık zeytinyağ
2 kaşık tereyağı
Limon 
Tuz, karabiber, pulbiber, zerdeçal, kimyon, nane

Yapılışı 

Tencereye tavuk göğsünü koyalım. Tuzunu atıp, üzerine bir litre kadar su doldurup haşlayalım. Suyunu bir kenarda bekletelim. Eti çatalla ya da elimizle didikleyelim. 

Soğanları temizledikten sonra yemeklik doğrayalım. Bir tencerede yağları erittikten sonra soğanları ekleyelim ve parlak renk alana kadar soteleyelim. Sarmısakları ilave edelim. Salçaları ekleyip bir iki dakika karıştıralım. Patatesleri ilave edelim ve karıştıralım. Baharatları ekleyerek tavuk suyunu ekleyelim. Kaynayınca erişteleri, pirinçleri ekleyelim. Eğer suyu az gelmişse kaynamış su ilave edebiliriz. Didiklediğimiz tavukları ekleyip pişmeye bırakalım. Yer yer dibi tutmaması için karıştıralım. Ocaktan almaya yakın limon sıkıp bir iki taşım kaynatıp ocaktan alalım. Kıvamlı bir çorba olduğu için durdukça koyulaşabilir. 



Hiç yorum yok: