2.2.21

German pancake/Dutch baby pancake

Bu pankeklerin hikayeleri var. Kim kimden almışsa almış. İsimleri de aslında öyle değilmiş böyleymiş... Her neyse... Olan olmuş... Bizde de vardır benzer tarifler. 
Neden Dutch baby demişler tam bilinmiyor. Aksine büyükçe ebatları. İki adet fırınınıza sığacak boyutta tava da kullanılabilir. Ben büyük ve pilav tavası gibi bir dökme demir tencere kullandım. Genelde hamur karışımına kabartma tozu kullanılmıyor. Buğday unu tercihimden dolayı, istediğim kadar kabarmamasından korktum. Bir çay kaşığı kadar ekledim. 
Sonuç bana göre güzeldi. Kenarlarının hafif kıtır olması hoşuma gitti. Minik Yorkshire'in büyümüş hali! 


Malzemeler 

3 yumurta
bir tutam tuz
200 ml süt
1/2 çay kaşığı tarçın
1 yemek kaşığı vanilya şekeri
100 gram tam buğday unu 
2 yemek kaşığı tereyağı
1 çay kaşığı kabartma tozu 
Isıya dayanıklı kızartma tavası (dökme tava) 


Yapılışı 

Isıya dayanıklı tavayı fırına koyun ve 220 derecede önceden ısıtın.
Yumurtaları tuz ve sütle iyice çırpın. Tarçın ve vanilya şekeri ile tatlandırın. 
Unu ve kabartma tozunu ekleyip karıştırın. Fırın ısınmış ise
tavayı dikkatlice fırından çıkarın ve 3-4 yemek kaşığı tereyağı ekleyin. 
Tavayı yavaşça çevirerek tereyağını yayın ve hamuru tavaya dökün. Sonra hemen fırına geri koyun. Pankeki 20-25 dakikada kızarana kadar pişirin. Fırından çıkarıp tavada birkaç dakika soğumaya bırakın. Pankek öncelikle kabaracak daha sonra çökecek. Tavadan bir tabağa kaydırın ve dilimler halinde kesin. Hemen servis yapın.
İstediğiniz herhangi bir meyve, reçel ile çikolata, tahin-pekmez ile sunabilirsiniz. Küflü peynir de çok yakışıyor. 

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok: