28.1.07

Ankara Simidi ve İtalyan Ekmeği Focaccia

Simit ve Foccacia

Dün tüm gün neredeyse hamur işleri ile uğraştım. Çiğ börek, Focaccia ve saatlerimi verdiğim Ankara Simidi yaptım. Ankara simidini bu ikinci denemem. İlk önce normal undan denemiştim. Israrla Ev Cini'nin verdiği oranları içeren undan bulmaya çalıştım. İnanın gıda malzemeleri ve mutfak malzemeleri konusunda Türkiye çok ileride. Ya da ben küçücük bir şehirde yaşadığımdan olsa gerek istediğim malzemeleri bulmakta zorlanıyorum. Pasta yapımında kullanılan hiçbir malzeme yok. Uyduruk uyduruk keklerle idare ediyorum. İnternetten siparişle ancak aranılan malzemelere ulaşmak mümkün. Ben de bu yolu tercih edenlerden değilim. Aslında ellerime güveniyorum, çalışşam güzel şeyler ortaya çıkarabilirim.

Neyse bunca açılış konuşmasından sonra Ankara Simidi macereasını anlatayım. İlk denemem hüsranla sonuçlanmıştı. Simitlerim kaskatı kesildiler. Dişlerimiz bayağı zorlandı yerken. Tekrar Ev Cini'nin yolunu tuttum. Yorumların arasında Zinnur'un yaptığı simidin yapım aşamalarını okudum. Ölçüler Ev Cini'nden yapım aşamaları Zinnurdan oldu. Mayalandırma süresi oldukça uzun olsada harfiyyen aşamaları uyguladım. Simidimiz ancak akşam çayına yetişti. Bir önceki simitten oldukça farklı bir simit çıktı ortaya. Evde üşenip hiç kullanmadığım Pizza taşım da işe yaradı. Pizza taşına yalnızca üç simit sığdığı için ben ölçüleri ona göre azalttım. Simitlerim biraz tombulca oldular. Eşim gülümseyerek; tam Ankara simidi olmamış ama çok yaklaşmışsın bu sefer, bunlar hormonlu mu?

Focaccia

600gr un
10 gr maya
1 çay kaşığı şeker
1 kaşık bruschetta (kurutulmuş)
5/6 yemek kaşığı zeytinyağı


ara:
20 zeytin
5 adet kuru domates
1 soğan
deniz tuzu
* bruschetta içeriği: kurutulmuş domates, soğan, sarmısak, dolmalıkbiber, fesleğen, kekik, tuz, chili
  • Kurutulmuş domatesleri yumuşayana kadar sıcak suda bekletin
  • Soğanı doğrayıp tavada biraz tuz ekleyerek kavurun (ben soğan kullanmadım)
  • Maya, şeker, brushetta, 200 gr. un, ve ılık su ile yumuşak bir hamur yoğurup yarım saat dinlendirin
  • Kalan una tuz, zeytinyağı ilave edip ele yapışmayacak kıvamda hamur yoğurun. Kurutulmuş domatesleri minik minik doğrayın ve hamura ilave edin. Soğanları da ekleyin.
  • İlk yoğurduğunuz hamurla birleştirip birlikte yumuşak ele yapışmayan bir hamur yoğurun. 20 dakika mayalanmaya bırakın.
  • Hamuru ikiye bölün, 1,5- 2 cm incelikte açın
  • Alt hamuru zeytinyağı sürülmüş tepsiye yerleştir. Çekirdekleri çıkarılmış ikiye bölünmüş zeytinleri yerleştirin (10 zeytin kullandım)
  • Üzerini ikinci hamurla kapatın, kenarlarını iyice birleştirin, üzerine zeytinyağı sürün ve deniz tuzu serpin (deniz tuzunu ekmeğim tuzlu olur endişesi ile kullanmadım)
  • Yarım saat dinlendirin
  • 200 derecede önceden ısıttığınız fırında 25 dakika kadar pişirin (ben süreyi daha uzun tuttum)


Ankara Simidi ve Foccacia


10 yorum:

Adsız dedi ki...

Sevgili Tuhfe'ciğim,
İtalyan ekmeğine ve Ankara simitlerine bayıldım inan tatlım..

Bence görünüş olarak aynısı olmuş tabiiki tadını bilemem..Görünüşü aynı olunca mutlaka tadı aynıdır ne dersin.)) Belki eşin tadını unutmuştur ne dersin..)))Ellerine sağlık canım..

Sana ve ailene mutlu bir hafta diliyorum..Sevgilerimle..

akçahan dedi ki...

Merhaba Tuhfe;

Bu simit bizim karşı fırının iki tür ürettiği simitlerden benim beğendiklerimle aynı.Ellerine sağlık, afiyet olsun. Bu sabah erkenden kahvaltı için alıp, erken çıkmam gerekince yanıma almadığım simitleri sayfanda görünce canım istedi şimdi. Afiyet olsun, sevgilerle.

Adsız dedi ki...

merhabalar simitlerin kokusu buraya kadar geldi harika görünüyorlar,elelrine sağlık canım.ama ben dondurmalı keke bittim bittimmmm
sevgilerimle

Serra dedi ki...

Bunlar, bol susamli bagel a da benzemis. Vallahi ben susamli olsun ama tas olsun, gozumu kapar okulun onundeki simitciden alinmis gibi hayalle yerim, cok da guzel olur. Eline saglik.

akçahan dedi ki...

Günaydın Tuhfe!...

Tuhfe dedi ki...

Sevgili Gul hanim, simitlerim biraz tombul oldular tadi da guzeldi fakat Ankara Simidinin tadini yakalamak biraz imkansiz gibi! Ne koyuyorlar icine, gizli bir formulu mu var bilemiyorum:))

Sevgili Semanur,imkan olsada sana gonderebilseydim, ama sen daha iyilerini bulabilirsin oralarda:))

Sevgili Didem begenmene cok sevindim. Dondurmayi yapmasi da cok kolay:))

Sevgili Serra bir tane de sana gondereyim sen de ye... diyecegim ama...simdi geliyor simit... gozunu kapat, susam kokusunu cek icine...isir...afiyet olsun:)

Gunaydin Semanurcum, gunaydinlarin en guzeli en aydini sana ve tum dostlara gelsin! hersey gonlunuzce olsun! Radyo spikeri gibi mi konustum ne simdi:))

Hülya YILMAZ dedi ki...

Eline sağlık Tuhfe'cim. Simidin yeri ayrıdır hayatımızda değil mi? Çıtır bir simit, yanında çay ve peynir.
Eline sağlık.

ev perisi;) dedi ki...

Sevdiklerinizle mutlu ve huzurlu bir hafta sonu geçirmen dileğiyle...
Muhabbetle...

NuR dedi ki...

Sevgili Tuhfe,
Tarifler çok güzel, görüntüleri de lezzetlerinin ispatı gibi, ellerine sağlık, afiyet olsun, ben kaç kere simit denediysem, alıştığımız simit lezzetini yakalıyamadım, farklı bir reçeteleri mi var, gizli sanırım.
Sana ve ailene iyi hafta sonu dilerim

Tuhfe dedi ki...

Haklısınız Hülya hanım. Sımıt hele Ankara Simidi'nin tadı bambaşka!

Teşekkür ederim Şükran hanım, size de mutlu bir hafta dilerim.

Teşekkür ederim Şennur hanım, sanırım Ankara simidinin tadını evlerde tutturmak neredeyse imkansız gibi. Acaba sorun fırınlarda mı? Malzemeyi diyelimki tutturduk, evde kullandığımız fırının bir etkisi var mıdır tutturamamkta! Simitçiler sırlarını paylaşırlarsa satışlarda azalma olur diye endişe edebilirler!

Hepinize selam ve sevgilerimle...