8.1.07

Ciabatta


Hafta sonları marketten aldığım yarı pişmiş ekmekleri ( ciabatta, focaccia, keizer v.b) pişirip sıcacık yemek alışkanlık haline geldi. Geçenlerde sevgili Fethiye'nin nefiss "yoğurmadan ekmeği"ni ve İtalyan ekmeği olan ciabatta yaptım. Ciabatta hazır aldıklarıma benzemedi ama, içime sine sine kendi yaptığım ekmeği yemek gurur vericiydi. Bir dahaki sefere farklı tarif deneyeceğim. Bu kez kolay bir tarif denedim.

Malzemeler:
350 gr. kadar un
aldığı kadar ılık su
1 y.k zeytinyağı
7 gr. kuru maya
1 çay k. şeker
1,5 çay k. tuz (isteğe bağlı ayarlanabilir)

Ilık suda maya ve şekeri eritelim. Un ve tuzu bir kaba eleyelim. Maya ile unu, zeytinyağını karıştırıp, suyla kulakmemesi yumuşaklığında bir hamur yoğuralım. Hamura diktörtgen şekil verip, üzerini kapatarak yarım saat dinlendirelim. Hamuru ikiye bölüp elimizle sündürelim, güzel bir şekil verelim ve tepsiye yerleştirip üzerini örtelim. Tekrar yarım saat dinlendirelim. (Ben fırına vermeden önce hamurun üzerine biraz un serptim) 220 derecede ısıtılmış fırında 20 dakika kadar pişirelim.

7 yorum:

Adsız dedi ki...

elerine sağlık arkadaşım insan kendi yaptımı başka oluyo. ben mayalı hamurla aramı düzeltir düzeltmez deneyeceğim. aman nazar olmasın son bir iki ekmeğim iyi olmuştu ,:))

Adsız dedi ki...

merhaba, ne güzel olmuş ekmeğiniz. Ben de ekmek yapmayı çok seviyorum. ARtık nerdeyse dışardan ekmek almıyorum...

Ellerinize sağlık.

http://misss.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık. İçine sinerek yemek ne güzel bir duygudur.
Sevgiler,

NuR dedi ki...

Ellerine sağlık vede afiyet olsun.
Ben de niyetleniyor ama bitürlü işe girişemiyorum, dur bakalım kısmet ne zaman
Sevgiyle kal

Adsız dedi ki...

Nefis gözüküyor.Sanki kokusu buraya geldi...

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Tuhfe'ciğim,
Mis mis kokular taaa buralara kadar yayıldı tatlım,ellerine sağlık..Afiyetler olsun canım benim.

Senin ekmeğin tıpkı Paul'de ki ekmekler benzemiş..Bravo sana tekrar ellerine sağlık canım benim.

Güzel paylaşımın için teşekkürler,sevgin bol olsun..

Adsız dedi ki...

Şahane hemen yapmalıyım ben de...
Ellerine sağlık...
muhabbetle...