19.3.07

Bir Kitap... Bir Dünya... Bin Teşekkür...

Sevgi Şenol (sağdaki) geleneksel kıyafet ile.


Bundan birkaç ay önce bayram ve yeniyıl hediyesi olarak emekli öğretmen Sevgi Şenol hanımdan bir kitap ve takı hediyesi almıştım. Mutluluğumu heyecanımı kelimelerle ifade edemem. Sevgi Şenol kendi kaleme aldığı "Balıkesir Boncuk Oyaları" adlı kitabını layık görüp gönderdiği için ona buradan da teşekkür etmek istedim. Yüzyüze görüşmediğim tanımadığım, saygıdeğer bir insanın böylesine bir incelikte bulunması doğrusu beni çok duygulandırdı.

Kitap titiz araştırmaların sonucu ortaya çıkmış ve benim kültürümden bir parça. Menfaat kazanılmak üzere yapılmış bir eser asla değil. Yurdumun unutulmaya yüz tutmuş el sanatı çok ince detaylarla, yapım aşamaları ile birlikte sunulmuş. İtiraf etmem gerekirse boncuk oyaları ile hiç ilgim yoktu. Bu kitap sayesinde kadınlarımızın hangi duygularla o oyaları işlemiş olduklarını ve bir nevi kendi kendilerine terapi uyguladıklarını farkettim. Oyaların isimleri ve kullanılan renkler kadınımızın iç ve dış dünyasını çok güzel yansıtmış. Öğretmenim kültürümüze kazandırdığınız bu ve diğer eserlerinizden dolayı sizi kutluyor, ellerinizden öpüyorum.

Sayın Sevgi Şenol'un izniyle önümüzdeki günlerde birkaç oya örneği sunacağım. Kitaba ulaşmak isteyenler buradan iletişim kurabilirler.


Arpasapı kolye

Arpa sapından yapılmış kolye aldığım en anlamlı hediyeler arasında. Arpa sapları bereketin sembolü, çitlembikler ise nazara karşı kullanılırmış.

10 yorum:

ev perisi;) dedi ki...

Sofranızdan bereket, gönlünüzden muhabbet, evinizden huzur eksik olmasın...
Muhabbetle...

Hülya YILMAZ dedi ki...

ben bu sanal alemi zaten bu yüzden çok seviyorum. hem birçok şeyi birbirimizden duyup öğreniyoruz, hem de bilgilerimizi yalnızca birbirimizle değil dünya ile paylaşıyoruz. böylelikle elişlerimiz, yemeklerimiz, gelenek ve göreneklerimiz unutulmayacak ya da unutulsa bile okuyanlar tarafından hatırlanacak.
sevgiler

NAZLICA dedi ki...

Tuhfeciğim gerçekten çok değerli iki hediye almışsın.Kolye harika gözüküyor, otantik tam da benim sevdiğim tarzda. İyi günlerde kullan canım. Gönderenin de ömrüne bereket, kültürümüzün çağlar boyu devamı için yaptığı katkılardan dolayı. Sevgiyle

Adsız dedi ki...

Merhaba Tuhfe,
Ben bu kitaba sahip olmak isterim. Fakat nasıl? Ve kaç liradır acep ?
Sevgiler,

Hanife dedi ki...

Cok guzel bir hediye Tuhfe.. Gule gule kullan. Kolye takimina bayildim. Gonderenin ellerine, yuregine saglik..

Tuhfe dedi ki...

Sevgili arkadaslar ziyaretinizden dolayi hepinize tesekkur eder baharinizin bahar, gununuzun aydin olmasini dilerim.

Sevgili Berrin; Oyasev (baglanti vermistim) sitesinde `iletisim` yazisina tiklayip sorularini Sevgi hanima sorabilirsin. Ben bu kitaba nasil sahip olabilecegini gercekten bilemiyorum. Eger bir sonuc alamazsan ben devreye girebilirim. Olur mu?

Adsız dedi ki...

Tuhfe, çok teşekkür ederim. Ben senin bu tanıtımını görünce hemen sitelerine girdim. Fakat açılmadı siteleri bir türlü hep hata verdi. Ondan sonra sana sana yazdım. Fakat daha sonra ulaştım. Gerekli bilgileri aldım yakında bende de olacak bu kitaptan :)
Sevgiler,

Tuhfe dedi ki...

Ulasabilmene sevindim Berrincigim. Iyi hafta sonlari dilegimle.

Unknown dedi ki...

Bak hakkatten degisik briseyler ogrendim simdi ben.Insanin ilgi alani olmayinca bilemiyor dimi...Ne guzel iyiki var bu bloglar sevgili Tuhfe'cim...

Hediyeni iyi gunlerde kullan...

Tijen dedi ki...

Tuhfe'ciğim,
Sevgi Hanım'ı bir kaç kez televizyondaki bir programda izleyip adını ve telefonunu not etmiştim. Güya kitabını sipariş edecektim ya işlere yahut seyahatlere dalıp unutmuşum. Şimdi sitende karşıma çıktığına çok sevindim.
İyi okumalar!
Tijen