15.2.07

Muzlu Dondurma / Dondurmalı Kek
















Muzlu Dondurma

Malzemeler:
200 gr. muz (2 adet)
40 gr. şeker (ince)
yarım limonun suyu
50 ml. sıvı krema
90 ml. yoğurt

Muzları şeker ve limonsuyu ile birlikte robotta püre haline getirin. Krema ve yoğurdu karıştırın. Püreye ilave edin. Karışımı süzgeçten geçirin. (tadına baktığımda şekeri bana yine fazla geldiği için yoğurdu ve kremayı biraz artırdım) Daha sonra dondurma makinanızın talimatlarına göre makinanızı çalıştırın. Yaklaşık 35 dakika sonra dondurmamız yenmeye hazırdır.

Makinamız yok ne yapacağız derseniz fikir verebilirim ama olur mu olmaz mı garanti veremem. Aynı tarif derindondurucuya konulup arada bir karıştırılırsa belki tutar. Sanırım 3-4 saat yeterlidir.

İnternette dondurma tarifleri ararken bir sitede ucuz makinanın da aynı işi gördüğü yazısı beni cesaretlendirdi. Ve çok ucuz bir fiyata makinayı aldım. Her gün dondurma yapacak değiliz ya! bozulana kadar idare ederiz. Ne kadar enerji harcadığını bilmiyorum ama dondurma güzel oldu.



Dondurmalı Kek

Tarifi gelecek...

dondurmali kek / IJsbergjes van sinaasappelcake

6 yorum:

Nilüfer dedi ki...

Dondurma ve kek harika görünüyor,eh uğramışken bir parça ikram edersin değil mi :-)

Serra dedi ki...

Ha bunin tarifu nerededur? :)

Adsız dedi ki...

selamlar canım o kadar enfes şeyler varki inan hemen mutfağa koşucam.zaten oğlumda acıktım diye tutturdu seninkiler gibi bişeyler zor olur ama artık napalım bende güzel bir tostla hem kendimi hem oğlumu kandırayım bari.sevgilerimle

Tijen dedi ki...

Tuhfe'ciğim,
Muz kardeşi olmuşuz.
Bkz. Mutfakta Zen.
Tijen

Tuhfe dedi ki...

Sevgili Nilufer,tabiki sen yeterki gel! neler yaparim neler!

Gelmistur da!

Ayy ne yapcaz simdi! En iyisimi siz de gelin Niluferle beraber :)

Haklisin Tijencigim, muz kardesi olmusuz farkinda olmadan!

Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Merhaba ben bir dondurma canavarıyım. Evde dondurmamı kendim yapmak istiyorum fakat makinam yok.Gördümki senin var:) Markası nedir Fiyatı nedir ücretini göndersem banada göndermen mümkünmüdür.Mail adresimi vereyim mutlaka cevap bekliyorum şimdiden teşekkürler.neslihanakyol78@mynet.com.tr / akyol8@hotmail.com