26.7.05

Özgül'ün Salatası

 
 
Sevgili Özgül'ün sitesinde görüp denediğim bir lezzet. Tarifi okuyunca belki birbirine zıt malzemeler yanyana gelmiş gibi düşünebilirsiniz. Ben ekşi+tatlı+tuzlu kombinasyonlarını bir arada yiyebileceğimi pek sanmıyordum. Teşekkürler Özgül beni bu salatayla tanıştırdığın için, çok güzeldi. 
[ben kereviz yerine bir adet koolrabi'yi (alabaş) haşlayıp kullandım]

Öneriler: Yumurta sevmiyorsanız kullanmayabilirsiniz. Az yağlı mayonez yerine yoğurt ve normal mayonezi karıştırıp kullanabilirsiz. 
Ya da mayonezsiz, yağlı kremamsı koyu kıvamlı bir yoğurt yeterli. Yoğurt ve crème fraiche karışımı da  yakışıyor.
Elma hafif ekşi ve sert olunca harika bir tat veriyor salataya.

5 yorum:

akçahan dedi ki...

Denemeyi düşünüyorum ama,ananas yerine tavsiye edebileceğin bir meyve olur mu Tuhfe.Biz de bu akşam kızımla sizin kazan böreğinin bir versiyonu olan hingel yaptık.Senin ve şu an ismini hatırlamadığım bir arkadaşın sayfasındaki görüntülerden sonra hem canımız istedi hem de gayretlendik.Teşekkürler.

Tuhfe dedi ki...

Sevgili Semanur, hingel yapıp yemişsiniz ellerinize sağlık afiyet olsun.

Ananas'ın yerine ne kullanabiliriz bulamadım, fakat aklıma şeftali ya da nektarin geliyor(şeftaliler pek olgun olmasın). Ananas ailesinden değiller ama denemek lazım. İstersen ölçüleri azaltarak dene, malzemelerin ziyan olmasın bakarsın sevmeyebilirsiniz. Sonucu bekleyeceğim.

Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Ellerine saglik Tuhfe nefis görünüyor, ayrica Kohlrabi fikrinde sahane birde bende Brokoli'de güzel bir tad verir birde öylesini deniyelim. Ben muhakkak Kohlrabi ile deniyecegim. Meyva olarakta Mandalina hosafi veya konservesi ve seftali aklima geldi. Böylelikle Akcahan'in sorusunuda cevaplamis olduk ikimizde sanirim bu salatadaki özellik elma'nin haricindeki meyveleri komposto veya konserve olarak kullanmak.Tekrardan ellerine saglik.

acemice dedi ki...

salata çok lezzetli görünüyor pek salata yemeyen biri olarak benim bile canım çekti:)))
sevgiler.........

Tuhfe dedi ki...

Tekrar teşekkür ederim Özgül bu tarif için.

Fethiye, gerçekten güzeldi salata.

Hepinize sevgiler.