13.7.05

Pırasalı muffin/ Tuzlu kek



Ziyafet dergisinden aldığım bir tarif. Muffin tuzlu yapıldığı gibi tatlı çeşitleri de var. Kek türü aslında. Hangi ülkeye ait olduğunu bilmiyorum. Bir çok ülkede bu kalıplar içinde yapılıyor ve muffin kalıpları olarak adlandırılıyor. Kalıbın ambalajında Türkçe ye
" kurabiye kalıbı" olarak çevrilmiş.


Malzeme:
2 pırasa
2.5 su bardaı un
4 yumurta
1 su bardağı süt (ben daha fazla kullandım)
yarım su bardağı sıvı yağ
250 gr. çedar (ben Hollanda peyniri kullandım)
1 çay k. pulbiber
1.5 çay k. kabartma tozu
tuz, çörekotu, haşhaş, susam

* Derin bir kapta sıvı malzemeleri çırpın. Peyniri (rendelenmiş) ekleyin.
* Ayrı bir kapta kuru malzemeleri harmanlayın. Ve sıvı karışıma ilave edin.
* Pırasaları ince kıyıp hamura ilave edin ve pulbiberi ekleyin.
* Hamuru yağlanmış muffin kalıplarına paylaştırıp her birinin üzerine haşhaş, susam, çörekotu serpin. Önceden ısıtılmış fırında (150 derece) 30 dakika kadar pişirin.

Bizim muffinlere ben biraz daha süt ekledim, hazır doğranmış pırasa almıştım belki o yüzden koyu olmuştur. Tuzu da fazlaydı. Peynir tuzlu ise biraz tuzu azaltmak gerekir herhalde.

12 yorum:

Adsız dedi ki...

Ellerinize saglik görünüm sahane, Tuzlu muffin#a hic rastlamamistim en kisa zamanda deniyecegim bu arada Bir suredir devam eden saklambaca sizi de dahil ettim.
sevgiler

Tuhfe dedi ki...

Özgül ne kadar hızlısın, daha yeni eklemiştim muffinleri, teşekkür ederim.
Biraz önce ebe/sobeleneceğim haberini almıştım ama, bana çook uzak diye düşünmüştüm ki... bir kaç dakika sonra
mesaını okudum. aman Allahım ben ne yazacağım şimdi...

İyi geceler.

Rengarenk dantel dedi ki...

e-mail adresini bana yazarmısın
rengarenkdantel@gmail.com

Adsız dedi ki...

ELLERINE SAGLIK TUHFE BENDE PEYNIRLI VE PATATESLISINI COK YAPIYORUM.BUNUDA DENEYECEGIM INSAALLAH..

incikboncuk dedi ki...

çok iyi fikir, hemen not aldım. Bence misafir için ideal bir ikram

Tuhfe dedi ki...

Teşekkür ederim, Münevver abla,İncik boncuk, Özlem.

Afiyet olsun şimdiden.

akçahan dedi ki...

Çok leziz gözüküyorrr.Cimcimenin kıymalı rulosu,Tuhfenin muffinleri.İyice acıktım kalkıp bir hal çaresi düşünmek lazım! Ellerine sağlık Tuhfe..

Çiğdem Kantarcıoğlu dedi ki...

tatlıdan daha çok seviyorum ben tuzlu kekleri ellerine sağlık tam bana göre

ZeYNeP dedi ki...

Bende Pirasali kek yaparim ama muffin kaplarinda yapmak hic aklima gelmemisti, boylelikle servis iside kolaylasir degil mi?
Bir daha ki seferde senin usul yapacagim, ellerine saglik...
Zeynep

Tuhfe dedi ki...

Teşekkür ederim Semanur, Çiğdem ve Zeynep.

saadet dedi ki...

tuhfe sizin oralarda var mı pırasa bu mevsimde :)

Tuhfe dedi ki...

Evet var. Hollanda da seracılık çok yaygın. Artık yaz, kış ayrımı yapamıyoruz. Her an her şey bulunuyor. Tad konusuna gelince tartışmaya açık... Bugün hamuruna portakal kabuğu rendesi konulan bir turta yaptım. Portakalın da mevsimi değil ama nedense portakal çok lezzetliydi.