20.11.05

Fıstık ezmeli kurabiye

Bu tarifi defterime nereden kaydettiğimi yazmamışım. Kaynak belirtemediğim için üzgünüm. Bilen varsa ve bildirirse sevinirim. Malzemeler: 110 gr. (1/2 bar.) oda sıcaklığında tereyağı 55 gr. (1/4 bar.) fıstık ezmesi 230 gr. (1 bar.) esmer şeker 1 yumurta 2 bardak un 1 tatlı kaşığı kabartma tozu 1 paket vanilya Yapılışı:
  1. Kaseye un, kabartma tozunu ekleyin.
  2. Mutfak robotunda tereyağı, şeker ve fıstık ezmesini iyice karıştırın.
  3. Yumurta ve vanilyayı da ekleyip karıştırın.
  4. Önceden hazırladığımız unlu karışımı yavaş yavaş ekleyip yine karıştırın.
  5. Yağlı kağıda şekiller vererek yerleştirin.
  6. 180 derecelik fırında 12 dakika pişirin.

13 yorum:

Adsız dedi ki...

Tuhfecim ellerine saglik, Yemek ve biz grubundan haber gelince hemen görmek istedim. Nefis
Sevgilerimle

ZeYNeP dedi ki...

Bu tarifin aynisini bende yaptim gecen gunlerde, ben tereyag paketinin uzerinden okudum yaptim, hatta bizim blogda draftta duruyor su an, senin tarifi gorunce baktim aynisimi diye, evet aynisi :)))
bende ilerleyen gunlerde benimkini yayinlarim. ellerine saglik Tuhfecim...zipzipin en sevdigi kurabiyelerden biri oldu.
sevgilerimle,

NAZLICA dedi ki...

Tuhfe kurabiyeye hiç dayanamam canım. Kıtır kıtır, fıstık ezmeli of offf yemede yanında yat cinsinden. Ellerine sağlık. Çok güzel gözüküyor.

Unknown dedi ki...

Tuhfe çok güzeller bunlar. ellerime sağlık... bu arada üstteki kayan resimler çok hoş olmuş. bende yaptığımda hepsi alt alta duruyor benimkiler. anlayamadım neden öyle olduğunu...

nihan dedi ki...

Merhaba Tuhfe ne hoş kurabiyeler. Fıstık ezmeli çok güzel olabilir deniyeceğim.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

Tuhfe dedi ki...

Sevgili Özgül abla çok teşekkür ederim sağol.

Sevgili Zeynep abla ben de nereden aldığımı yazmamışım. Bundan sonra dikkatli olmam gerekiyor. Belki bir paketin üzerinden almış da olabilirim! Benim oğlum da sevdi bu kurabiyeleri. Miss gibi fıstık ezmesi kokuyor.

Sevgili Nazlı çok eşekkür ederim.
Çok kolay ve lezzetli bir kuabiye oldu gerçekten.


Sevgili Derya çok teşekkür ederim. Derya kayan resimleri Template' de yanlış yere ve yanlış kod ile yerleştirmiş olabilirsin. Tırnak içine kendi fotolarının linkleri yazılacak. Bunları biliyorsundur zaten. <$BlogMetaData$> yazan yerden başlıyoruz. Fotolarının (ımg src yazıp) yukledıkten sonra boşluk(spatie)bırakıp border="0"> ile kapat.
Eğer olmazsa mail adresini ver ben oradan anlatayım. Buraya kopyalamak istedim ama beni bilgisayar ciddiye alıp yorumumu bırakmama izin vermiyor. Html kodunu tanıyamıyormuş falan yazıları çıkıyor! ya da Elif'cenin sitesine bakabilirsin o açıklamıştı nasıl yapıldığını.

Sevgili Nihan çok teşekkür ederim. Kurabiyeler bize göre çok güzeldi gerçekten.

Herkese sevgiler.

Serra dedi ki...

Bir daha ac karnina senin bloguna ugrarsam, koseye atistirmalik bir iki kurabiye biraksan nolur bir dahki sefer. Eline saglik, ne guzle sen de benim gibi tatli seviyorsun. Tuhfe, peki tahminlerimin dogru oldugunu ima ettigine gore, nasil zayif kaliyosun? Iki cocugun olsun seni de gorucem Serra dedigini duyar gibiyim gerci.

one ben bir sey dedi ki...

Öhöm Öhöm yine sona kaldım galiba tek yorum için şımarabilecekmiyim bakalım .Ellerine sağlık çok güzel olmuş.Eski benliğime dönüyorum galiba di mi:)))))Gülee kallll sayemde:))))

Binnur dedi ki...

Tuhfecim,
Ne kadar kolay bir tarif, hic fistik ezmeli kurabiye yapmamistim, denemeye deger:)Ellerine saglik.

Adsız dedi ki...

Çok iştah açıcı görünüyorlar...Hamileyim de avcumu yalayım bari.. :)))

ev perisi;) dedi ki...

NEFİS GÖZÜKÜYOR! OĞLUM FINDIK EZMESİNİ ÇOK SEVER, HEMEN DENİYECEĞİM! ÖPT.

ev perisi;) dedi ki...

YİNE BİR KLAVYE HATASI! FISTIK EZMESİ DEMEK İSTEMİŞTİM OYSA...

Tuhfe dedi ki...

Güzel bir kurabiye oluyor çok basit üstelik, denemeye değer.

Sevgili Şükran fındık ezmesiyle de çok güzel olabilir deneyebilirsin bence!

Hepinize yorumlarınızdan dolayı çok teşekkür ederim,

Sağlıcakla kalın.