30.12.20

Göz kararı makarna


Kepekli makarna pişirmek için mutfağa girdim. Canım yemek yapmak istemiyor, başım ağrıyor ve keyifsizim. Şöyle çabucak hazırlanacak bir şey olsun. 

Bir paket kepekli makarnamız var. Buzdolabından iki domates, biber salçası çıkardık. Zeytinyağı ve tereyağını da aldık tezgaha. Sıcak suyumuzu da kaynatmıştık. Bundan sonrası kolay olmalı. Sebzelerle falan uğraşamam. Beyaz makarna olsaydı suda haşlayıp yiyebilirdim. 


Göz kararı zeytinyağı ve tereyağını tencereye koyup kızdırdıktan sonra makarnayı boca ettim üstüne. Bir avuç kadar ceviz ilave edip kavurmaya devam ettim. İki adet irice doğranmış domates ve iki kaşık biber salçası ekledim ve kavurdum yine. Sıra geldi baharatlara. Biraz tuz, pul biber, hazır İtalyan baharat karışımı (mercanköşk, kekik, toz kişniş, toz şili biberi, soğan tozu, havuç parçacıkları), sarımsak tozu ilave edip karıştırdım. Acaba zerdaçal da mı ekleseydim diye düşündüm. Hayır , hayır saçmalama dedim kendi kendime! 

Karşımda yarım limon gördüm, hmmm damlatsam mı bir iki...olur olur. O limon kesilmiş olmasaydı sıkmazdım tabi. Elimin altında, gözümün önünde durduğu için olacağı o. Kaynamış suyu da el kararı ekledim. Ara sıra karıştırarak yemeğimizi pişirdik. Biraz sulu bıraktım, çok kuru olmasını istemedim. Tabaklara servis ederken elim durmadı yine, üzerine  küflü peynir serpiştirdim. Rokfor tarzı bir peynirdi. Makarnanın sıcaklığından hafif eridi. Yerken kiraz domatesimiz de sadece renk olsun diye tabakta yerini aldı. 


Hiç yorum yok: