12.8.14

Havuç şekeri

Havuçla aram pek iyi değildir aslında. Markette paketlenmiş yuvarlak misket gibi havuçlar ilgimi çekti. Amacım havuçları bir sebze yemeğinde kullanmaktı.
Yemek dergilerini karıştırırken gözüme kestane ilişti ve canım tatlı yemek istiyordu. Aklıma benim şu çok şık havuç toplarım geldi. Kestane şekeri yapamam ama havuç şekeri yapabilirim! Hem de kestane şekeri gibi fazla bir zahmeti olmayan bir tatlı!

400gr havucu haşladım. 2 çay bardağı şeker ve 2 çay bardağı suyu tencerede kaynamaya koydum. Içine bir tane karanfil ve birkaç limon damlattım. Şeker kaynamaya başlayınca haşlanmış havuç toplarımı yerleştirdim. Çok kısık ateşte bir saat pişirdim. Ceviz, fındık, tarçın, ya da hindistan cevizi ile servis edilebilir. Cezeryenin yerini tutmayan zahmetsiz bir tatlı oldu.

Hiç yorum yok: