14.10.05

Nar-Ye

Nar nasıl daha kolay temizlenir! Nar'ı kolay temizlediğimi sanıyordum, ama yanılmışım, dün etrafı kana buladım. Şimdiye kadar hiç böyle sulu, koyu kırmızı renkte olanına rastlamamışım meğer! Sevgili Figen sayesinde nasıl kolay temizleyeceğimizi öğrendik, teşekkürler Figen. Bizi narlı değişik tariflerle tanıştıran etkinliğin ev sahibesi Dilek'e teşekkür etmeden geçemeyeceğim. Narlı Tatlı Malzemeler: 1 paket kwark (500gr, exotic)/(süzme yoğurt olabilirmiş Dilek'ten okuduğuma göre) 100 gr. bisküvi 1 NAR 8 gr. agar-agar (sarı kullandım, beyaz ya da kırmızı olabilir) 1 dl. su * Narı temizledim. * Bisküvileri küçük küçük kırıp hazırladım * Su, çok az kwark'ı ve agar-agarı bir tencereye alıp erittim. Kwarkı biraz ılıtıp 3/4 ünü tencereye ekleyerek karıştırdım, ocağı kapatıp narları ekledim. * Kalan kwark'tan bisküvilerin üzerine ekleyerek karıştırdım. * Her hangi bir kaba (kelepçeli olabilir) ilk önce bisküvili karışımı yaydım. Üzerine nar'lı karışımı en üste kalan kwarkı yayarak düzelttim. Buzdolabında soğuduktan sonra üzerini istediğiniz meyve ile süsleyebilirsiniz. (Ben kelepçeli kalıp kullanmadım) Hawai tatlısı Malzemeler: 1 ananas 350 gr. net(konserve kullandım) margarin ( sıvı yağ kullandım) 5 dl. yoğurt (iki bardak kadar) 1 yumurta beyazı 3 kaşık şeker 4 kaşık hindistan cevizi 1 NAR Ananası soyup ortasını çıkarıp, kareler halinde doğrayalım. Yağlanmış fırın kabına döşeyellim. Üzerine yoğurdu yayalım. Yumurta beyazını şekerle başka bir kapta köpürtüp, üzerine hindistan cevizini ekleyerek karıştıralım. Yoğurdun üzerine köpüğü kaşık kaşık dökerek her tarafını kaplayacak şekilde yayalım. 175 derecelik fırında 20 dakika pişirelim. Soğuduktan sonra nar taneleri ile servis edelim. *Ananası konserve kullandığımdan mıdır nedir, biraz sulu çıktı fırından. Suyunu kapta bırakıp tabağa aldım. Çok hafif bir tatlı, özellikle üzerindeki sos benim çok hoşuma gitti. Başka meyvelerle de denemek lazım. Nar-İç Kalan NARlarla yapılan içecekler: Yoğurtlu nar Malzemeler: 150 gr. az yağlı yoğurt (cıvık) 2 yemek kaşığı limon suyu (nar ekşi ise azaltılabilir) 2 yemek kaşığı bal 2 buz parçası 2 armut 1 NAR çok az tarçın Narın suyunu sıkın (robottan geçirip süzebilirsiniz). Armutları soyup çekirdeğini temizledikten sonra kareler halinde kesin. Bütün malzemeleri blendıra ya da bir mutfak robotuna koyup püre haline getirin. Soğuk soğuk servis yapın. Ben çukolata ile tabağın kenarını süsledim. Çocuklar nar suyundan çok çukolatalardan etkilendiler! Nar şurubu Malzemeler: * 2 NAR * 1 çay kaşığı portakal çiçeği suyu (ya da gül suyu) * 1/4lt. soğuk su * 1/2 limon suyu (nar ekşi ise azaltılabilir) * bal Narları soyup, bütün malzeme ile birlikte blendırda ezip suyunu süzgeçle süzün. Afiyet olsun. *Oğluma çukolata soslu narlı tatlı yapmıştım, ama ancak yarısını yiyebildi. İçinde nar taneleri olmasaymış yermiş! Narlı Lezzetler Bulabileceğiniz Siteler Alm: Nar 1, Nar 2, Nar3, İng. Nar 4 Hol: Nar 5 Tür: Nar 6

30 yorum:

incikboncuk dedi ki...

Tariflerin süper. Artık evde hamur işi yapmamalıyım diye bir karar aldıktan sonra, yoğurtlu tarifin ilaç gibi geldi. Ellerinde sağlık.

Sibel dedi ki...

Tuhfe, ben de hawai tatlısı ve narlı içecek fikrine bayıldım! İkisi de çok orjinal ve hoş tarifler. Eline sağlık:)

Burcu ÜNAL dedi ki...

tuhfeee,neler yapmışsın böyle..hepsi çok güzel ve çok şık..ellerine sağlık..
keşke hepsinden tadabilseydim..

sevgiler..

Adsız dedi ki...

Tuhfe'cim sahane bir sunumla ve cok degisik tariflerle katilmissin cok hosuma gitti, ellerine saglik canim.

one ben bir sey dedi ki...

Tuhfeeee superb tarifler ve sunum tabiiki onu söylemezsem olmazsa olmaz olurdu en kısa zamanda hepsini deneyeceğim.Bu arada bloğuma beklerim nihayet açtım.Bakalım ne diyeceksin:)WENDY

ZeYNeP dedi ki...

Tuhfe ne marifetlisin sen !
bir sürü tarif ellerine sağlık , hepsi cok güzel ve değişik.
Hele ilk tarifin fotoları mükemmel.
Bayıldım hepsine.

tebrik ederim,

sevgilerimle
Figen

Serra dedi ki...

Off of ben de orusken hep tatli isterim, nari da cok severim. Olamdi boyle Tuhfe, acligim aklima geldi. Hepsi cok guzel, ben ortaligin rezil olmasina aldirmadan yemek icin elimden geleni yapiyordum, hep te bir yerlere sicratiyordum. Simdi boyle kaseden, kasik kasik yiyecegim. Eline saglik, hepsi icin. Tatlinin gorunusu gozalici.
Bu arada altindaki danteli ne zaman ekleyeceksin? Yoksa ben ekledin de gormedim mi?

nagice dedi ki...

hepsi çok güzel teşekkürler.....

Tuhfe dedi ki...

Sevgili İpek, teşekkür ederim, ben kolay tariflere kaçarım zaten hep, tembellik işte :))
Sevgili Nurdan, teşekkür ederim, sahiden hiç unlu mamül yapmamışım :)
Sevgili Sibel, teşekkür ederim. Hawai tatlısı çok hafif üzerindeki köpüğü çok hoşuma gitti. Pişirirken biraz sulanıyor ananaslar. Sorun değil, delikli bir aletle tabağa yerleştirilirse suyu kapta kalıyor. Hafif bir tatlı, unsuz!
Sevgili Burcu çok teşekkür ederim, sağolasın.
Sevgili Özgül abla çok teşekkür ederim.
Sevgili Wendy, bloğun hayırlı olsun güzel bir sürprizdi. Teşekkür ederim, şımartıyorsun :))
Sevgili Münevver abla çok teşekkür ederim.
Sevgili Figen, estağfirullah ne marifetisizlerden öğreniyorum her şeyi, sayenizde teşekkürler.
Sevgili Burcu, çok çok teşekkür ederim :)
Sevgili Serra çok teşekkür ederim, dantel örneğini henüz yayınlamadım, en kısa zamanda yayınlarım.
Sevgili Nagihan çok teşekkür ederim.
Sevgili Xtralage, çok teşekkür ederim.

HEPİNİZE GÜZEL YORUMLARINIZDAN DOLAYI BİR KEZ DAHA TEŞEKKÜR EDERİM,
SAĞLICAKLA, SEVGİYLE KALALIM.♥♥♥

one ben bir sey dedi ki...

Tuhfecim teşekkürler türkçesini yazdım bir bak bakalım.Asıl siz beni doğum günümden beri şımartıyorsunuz bakın bakalım neler olcak yarın 14 salı günü 15 günlük olacağım.Artık imdatttt Candan mı diyeceksiniz bakalım bakalım :)))))

Nilüfer dedi ki...

Tuhfe yine marifetlerini sergilemişsin,görünümleri harika.Özellikle narın ayıklanması için bize yol gösterdiğin için teşekkürler.

Binnur dedi ki...

Sevgili Tuhfe.
Tatlilarin, cok hafif ve cok guzel gorunuslu. Hazirlamasida oldukca kolay, hemen yapilip yenicek cinsten. Ozellikle Hawai Tatlisini deniycem:)
Ellerine saglik

acemice dedi ki...

çok değişik tarifler en azından birini deneyebilirim ellerine sağlık afiyet olsun. mutfakla aram pek yoktur ama yavaş yavaş benide cezbediyor.
sevgiler.

Hatice dedi ki...

tuhfe sunumların yine bir harika, değişik ve güzel tarifler,ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık Tuhfe,ananaslı tatlı çok hafif ve lezzetli görünüyor,muzlada olabilir belki...

NAZLICA dedi ki...

Sevgili Tuhfe; Hafta sonu nedeniyle geç kaldım yorum bırakmakta herhalde:( Ya gerçekten sen bir harikasın,yaratıcılığın süper. Ellerine sağlık, ufkumuzu genişletiyorsun.Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Bende nari cok sevenlerdenim
Verdigin tarifler cok isimize yarayacak.Ellerine saglik

Tuhfe dedi ki...

Sevgili Wendy, okudum çok güzeldi teşekkür ederim.
Sevgili Nilüfer, çok teşekkür ederim, zevkle yaptım. Çok kolaylardı çünkü.
Sevgili Binnur, teşekkür ederim umarım beğenirsin.
Sevgili Fethiye, seni de mutfağa çekersek iyi olur:) teşekkürler.
Sevgili Hatice, çok teşekkür ederim.
Sevgili Nalan, evet muzla belki daha güzel olabilir sadece pişme süresini biraz indirmek lazım herhalde! teşekkürler.
Sevgili Nazlı, gecikmedin tam zamanı. Teşekkürler yorumundan dolayı.
Sevgili Rahime, çok teşekkür ederim, sağol.
ARKADAŞLAR, GÜZEL YORUMLARINIZ İÇİN BİNLERCE TEŞEKKÜRLER.

akçahan dedi ki...

Çok hafif ve farklı tarifler Tuhfe.Ellerine sağlık.Sevgilerimle canım.

NuR dedi ki...

Sevgili Tuhfe,
Resimler müthiş. Narlarda iyi poz vermiş. Tam mevsimi,benim aldıklarım biraz ekşi çıktı.Daha yeni başladı.Bizim evdekiler de ananas suyu ile karıştırarak meyve kokteyli olarak seviyorlar.
Ben aşurenin üzerinde görünce dayanamıyorum...
Sevgiyle kal.

yEşiL dedi ki...

Tuhfecim yaptiklarinin icinden hic birini secmek cok zor. Nar surubun emin cok güzeldir. Cünkü ben cok sevdim nar surubu karisimli portakal suyunu + portakal cicegi suyu esliginde. Tatlilar da cok lezziz oldugu kadar sunumda sahane! Ellerine saglik.

Adsız dedi ki...

hepsi bir harika görünüme sahipler umarım tadı da öyledir.
sevgiler
özlem

Tuhfe dedi ki...

Sevgili Semanur, Gülşen, Şennur, Özlem
güzel yorumlarınızdan dolayı teşekkür ederiz.
*Sevgili Özlem damak zevkinize göre tariflerde değişiklik yapmanız mümkündür.

HEPİNİZE TEKRAR TEŞEKKÜR EDERİM.

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık çok leziz görünüyorlar..

ev perisi;) dedi ki...

SELAM TUHFE!HAYIRLI OLSUN YAZISI İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.ÇOK NAZİKSİN!NARLI TARİFLER NEFİS GÖZÜKÜYOR! SEVGİYLE VEDE MUHABBETLE......EV PERİSİ

Aslı Altan Altundal dedi ki...

Sevgili Tuhfe gerçekten hiç duymadığım tarifler var sende , en değişik nar - ye sayfası ilan ediyorum . Sevgilerimle.

Tijen dedi ki...

tuhfe'cigim,
bu sabah pazara gidiyordum, yol üzerinde bir de ne göreyim, bir amcacik kenarda oturmus, bir eski tip hani yukaridan kolu olup da kolu çevirdiginde inen portakal sıkacaklarindan koymus, yaninda da 3-4 kasa nar.. ne güzel degil mi? bir bardak nar suyu içmek geldi içimden ama portakalla karisik daha çok sevdigime kanaat getirdim!
eline saglik!
tijen

Dilek'ce dedi ki...

Tuhfecigim bende birseyler yazayim diye ugradim. Fakat benim yoruma gerek yok benden önceki 31 tanesi yaraticiligini gerektigi sekilde takdir etmis:))

one ben bir sey dedi ki...

Tuhfe merhaba bugünkü yazı sana ithaf bir bak bakalım.Candan

Tuhfe dedi ki...

Anonim (?), teşekkürler yorumunuz için.
Sevgili Şükran hanım, güzel yorumunuzdan dolayı teşekkür ederim.
Sevgili Aslı, çok teşekkür ederim. Hepsi çok basit tariflerdi, beğenilmesi beni de sevindirdi, inşaallah deneyenler memnun kalırlar.
Sevgili Tijen, yorumunu okuyunca babamın mutfak aletlerine olan ilgisini hatırladım, her yeni çıkan bir aleti alır getirirdi eve. Bir gün portakal renginde senin anlattığın, benim tulumbaya benzettiğim kollu sıkacacaktan getirmişti. Hala ev aletleri alma meraklısıdır. Annem bu konuda hem şanslı hem şanssız diyorum ben...
sevgili Dilek çok teşekkür ederim, sana da geçmiş olsun, artık ev sahibeliğini bir başkasına gururla devrettin. Yeni lezzetlerde buluşmak dileğiyle.
Sevgili Wendy gittim, yorum bıraktım.

Herkese çok teşekkür ederim.