12.6.05

Lumpia (Endonez böreği)

Ben içinde 40 adet kareler halinde hazır lumpia hamuru aldım. Ama siz kendiniz de un, tuz ve yumurta beyazıyla yoğrulmuş hamur kullanabilirsiniz. Ben iç harcı için toplam 300 gram hazır malzeme aldım. Kendiniz de ayrı ayrı alıp hazırlayabilirsiniz. İç harcı için: 200 gram tavuk fileto 2 havuç 1 pırasa 50 gram soya filizi 100 gram beyaz lahana 1 soğan (ben kullanmadım) 1 diş sarmısak (ben kullanmadım) dilediğiniz baharatlar tuz 2 kaşık zeytin yağı maydonoz ya da kereviz sapı kızartmak için sıvı yağ Yapılışı 2 kaşık zeytin yağı ile doğranmış soğan ve sarmısakları tavada biraz kavurduktan sonra üzerine ince doğranmış tavuk filetolarını ekleyin. Daha sonra üzerine jülyen doğranmış havuçları ilave edip biraz pişirin. Sonra tüm sebzeleri ekleyip 3 dakika pişirin. Maydonoz ve baharatları ekledikten sonra soğumaya bırakın. (Karışım susuz olmalı). Yufkalar şekilde görüldüğü gibi bir kaşık iç malzemesi doldurularak sarılır. (Yufkaların açılmaması için uçlarına su veya su ve un ile hazırladığınız koyu bir bulamacı sürebilirsiniz). Yufkalarınız yuvarlak ise sigara böreği gibi sarabilirsiniz. Kızgın yağda kızartıp kağıt havluya çıkarınız. İsterseniz 2 kaşık ketçap 1 çay kaşığı sambal oelek (acı biber sosu) yarım limon suyu ile bir sos ile servis yapabilirsiniz.

1 yorum:

Tuhfe dedi ki...

Merhaba Özlem, Bu yufkalar özel Çin, Viyetnam, Endonez börekleri için satılıyor. Türkiye'de nereden bulunur bilemeyeceğim. Bu yufkalarla börekler çıtır oluyor. Yalnız milföy hamuru ile asla yapılmaz.

(ben bir hata yaptım galiba, nerede yaşadığımı siteye yazmam gerekiyor)

Sevgiler