18.2.08

Muzlu Kek

Kızım ve arkadaşları lumpia yaparlarken ben de onlara muzlu kek pişiriyordum. Annemiek'in trene yetişmesi gerekiyordu. Acele ile kekin ara malzemesini de hazırladım ve ben servis etmeden aşağıda görüldüğü gibi düzensizce kesip yemişler. Fakat tadını çok beğenmişler. Annemiek'in fotoğraf makinasıyla akşam akşam çektim. Hazır elime makina geçmişken yaptığım el işlerini de çekmiştim. Onları görmek isterseniz Eli izi'ne bakabilirsiniz.

Muzlu Kek

125 gr. tereyağ
125 ince taneli şeker
2 yumurta
125 gr. kekun
2 muz
pudra şekeri

Ara krema:
50 gr. toz badem
50 gr. pudra şekeri (45 gr. kulandım)
1 muz
yarım limon suyu

Yağ ile şekeri çırpın. Bir yumurtayı kırıp ilave edin ve çırpın. İkinci yumurtayla birlikte bir kaşık un ilave edip çırpmaya devam edin. Kalan unu ve rendelenmiş muzları ilave edip karıştırın.
Keki 18 cm. çapında kalıba döküp 20-25 dakika kadar pişirin. Keki ikiye bölün.
Pudra şekeri ile bademleri ve limon suyunu karıştırın. Soğuttuğunuz kekin üzerine sürün. diğer keki üzerine kapatın. Üzerine pudra şekeri serpipi servis edin (Ertesi güne kalırsa muzlar biraz kararıyor, fakat tadında fazla değişiklik olmuyor).

6 yorum:

nagice dedi ki...

kek özürlü biri olarak ellerine sağlık diyorum.nefis görünüyor..

NiNo dedi ki...

COK SIKKKKKKKKKKKKKK

ev perisi;) dedi ki...

Ertesi güne kalmaz bu pasta merak etme sen sevgili Tuhfe;)
Ellerine sağlık...
muhabbetle...

Adsız dedi ki...

Çook güzel bir hafta seninle olsun.
Sevgiler,

www.berrince.com

NuR dedi ki...

Ayyyyyyyyyyy çok şık duruyor, tablo gibi, yemeğe kıyamaz insan...kıydınız dimi? afiyet olsun
Sevgiyle kal

NiNo dedi ki...

kadinlar gunun kutlu olsun
yeni adresim
http://ninomutfakta.blogspot.com/