Salı, Ekim 30, 2007

Doğum Günü Pastası


Kek için:
175 gr. tereyağ
175 gr. esmer şeker
4 yumurta (çırpılmış)
200 gr. kekun
1 kaşık kakao
50 gr. bitter çikolata (eritilmiş)

(Düşünüyorum şimdi ara kremasını nasıl yapmıştım! Benim ara kremalar uyduruk olur genelde. 200 ml. kremayı karıştıra karıştıra kaynatıp çikolata ekledim. Ve çikolatalar eriyinceye kadar karıştırdım. Ocaktan aldıktan sonra 5 dakika sürekli çırptım. Ilınınca krema sertleştirici ve 3 kaşık kadar krem peynir ekledim ve buzdolabında beklettim.)

Kek yapmadan bir gün önce süslemeyi hazırlamak gerekiyor. Özellikle gül ve yaprakları yapmadan önce damla sakızı ile yoğurup 24 saat dinlendirmek lazım.

Kek kalıbınızı yağlayın. Şeker ve yağı çırpın. Yumurtaları ilave edip iyice karıştırın. Ayrı kapta kakao ve unu eleyin ve karışıma ilave edin. Çikolatayı da ekleyin ve karıştırın. Kalıba dökün.
Önceden ısıttığınız 180 derecelik fırında pişirin. Kalıpta 5 dakika dinlendirin. Keki kalıptan çıkarıp ızgarada soğutun. İkiye böldüğünüz kekin ara katına kremadan sürüp üstünü diğer kekle kapatın. Kalan kremayı kekin üzerine yayın.

Süsleme:

500 gr. marzipan
1 kaşık damla sakızı (arabische gom)
Gıda boyaları

Marzipanın 200 gr. kadarını ayırın. Toz damla sakızı ile iyice yoğurup 24 saat dinlendirin. Gıda boyası ile istediğiniz renkleri kullanarak renklendirin. Pembe renk için pancar kullanılabilir. Ben gülleri ve yaprakları keki pişirmeden bir gün önce yapıp buzdolabına kaldırmıştım. Keki kalan marzipanı boyayarak kapladım. Daha sonra güller ve yapraklarla süsledim. Pasta ekipmanım yok henüz. Gül yapımına alet gerekmiyor fakat yapraklar için alet şart gibi. Olmazsa olmaz mı?
Olur olur. Hamur ruletiniz varsa hani şu ucu tırtıklılardan onunla da olur. İstediğiniz gibi yapın, pasta sizin!

Ben bu pastayı yaparken özellikle gülleri çalışırken çok zevk aldım. Zevkten ▀ oldum diyebilirim ♪


8 yorum:

NAZLICA dedi ki...

Tuhfeciğim sizin de Cumhuriyet Bayramınız kutlu olsun, ilelebet sürsün...

nino dedi ki...

kimin dogum gunu :D kutlu olsun nasil guzel bir goruntuyle acildi sayda bende oldum burda ellerine saglik

tuhfe dedi ki...

Teşekkür ederim sevgili Nazlı'cığım.

Teşekkür ederim sevgili Nihan. Kızımın doğum günüydü. Yakında da oğlumun var. Bakalım inşaallah ona da böyle bir pasta yapabilirim. Delikanlılara nasıl bir süsleme yapmak lazım acaba!

Tijen dedi ki...

Ne kadar renkli bir pasta bu Tuhfe'ciğim!
Ellerine sağlık.

one ben bir sey dedi ki...

Tuhfem,
merhabalar iyiyim teşekkürler.Kızının doğum gününü kutluyor nice seneler diliyorum
sevgilerimle

Damak Tadı dedi ki...

Tuhfe'ciğim,
Öncelikle kızının doğum gününü kutlayıp nice sağlıklı güzel yıllar dilerim.
Canım güllerin çok başarılı olmuş.Pastana çok güzel uyum sağlamışlar,ellerine sağlık.
Sanırım marzipan şeker hamuru gibi fazla dayanıklı olmuyor.
Canım tekrar ellerine sağlık harika bir pasta olmuş.Ellerine sağlık tatlı anne..Kocaman öpüyorum seni ve kızını..


Sevgilerle

tuhfe dedi ki...

Tesekkur ederim Tijen`cigim. Elimde olan boyalarla ancak bu kadar oluyor:)

Tesekkur ederim Wendym :))

Gul ablacigim cok naziksin cok tessekkur ederim. Biz pastanin gullerini yemedik. Ust kaplamada damla sakizi olmadigi ve cok az miktarda renklendirici kullandigim icin ilk yendi. Ikinci gun pastanin uzerinden siyirip yedik. Bu arada pastamizi uc gunde bitirebildik ancak. Bu sure icinde buzdolabinda beklettim. Cocuklar pastanin tadini begendiler:))

SENAY dedi ki...

Merhaba,
Pastanizin görüntüsüne bayildim, ellerinize saglik...
Bu arada bir sorum olacak, beni belki cahil bulacaksiniz, ama marzipan nedir, nerde bulunur ?
Beni aydinlatirsaniz çok sevinirim...
Bloguma yorum birakarak sorumu yanitlarsaniz beni çok memnun etmis olacaksiniz.
Simdiden tesekkürler
Senay