8.10.07

Leblebili hurmalı bonbon


Leblebi ile üzümün birbirine yakıştığını sanırım bilmeyen yoktur. Ben de bu fikirden yola çıkarak leblebi ile üzümü çikolata ile tanıştırmaya karar vermiştim. Ancak evdeki hesap çarşıyı tutmadı. Bizim bakkalda (dolapta) üzüm var sanıyordum ne zaman tüketilmiş hiç farketmemişim. İşe kalkıştık bir kere. Yapılacak bu bonbon. Üzüm olmazsa başka biriyle tanıştırırız. Bakkalda kabuğu soyulmuş yumuşacık hurmalar buldum. Artık hurma ile leblebi arkadaş olacaklar çare yok. Biraz beyaz, çoğunluk olarak bitter çikolataları erittim, ılınmaya bıraktım. Hurmaları incecik doğrayıp kakule serptim. Başka ne yapmıştım hatırlamıyorum çok oldu bu tarifi yapalı. Kalpli plastik buz kalıbına biraz çikolata döktüm. İkişer tane leblebi yerleştirdim. Hurmaları yerleştirdim. Tekrar çikolata döktüm. Yaprak bademlerden üzerlerine dökerek elimle bastırdım. Buzdolabına yerleştirdim. Donduktan sonra kalıptan çıkardım.

17 yorum:

ev perisi;) dedi ki...

ellerine sağlık şahane görünüyor...

Serra dedi ki...

Kadir geceniz mübarek olsun, Allah bütün dualarınızı hayırlısıyla kabul etsin.

NiNo dedi ki...

nefis gorunuyor bayildim iyi kandiller

Beyhan dedi ki...

Sevgili Tuhfe,
Kalpli buz kalıbım var ve bu tarif harika fikirler verdi bana,çok teşekkür ederim.

Kadir geceniz mübarek olsun,
sevgilerimle...

Burcu Özdoğan dedi ki...

Sevgili Tuhfe nefis görünüyor ellerine sağlık
sevgiler

NuR dedi ki...

Valla mutfakta yaratıcılık diye buna derim, harika,ellerine sağlık
Sevgiyle kal

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Tuhfe'ciğim
Çok başarılı ve nefis olmuş.Ayrıca çok güzel fikirlerini bizlerle paylaştığın içinde gönülden teşekkürler.

Sana mailler attım fakat girmedi görünüyor.Bu yüzden buradan yazmak istedim canım.

Yapmış olduğun tatlı tadında, bir bayram geçirmeni diliyorum ailenle birlikte canım.Hep mutlu ve sağlıklı kalın.

Sevgilerimle..

FİGEN KARAVAŞ dedi ki...

Tuhfe ciğim ,
cok guzel bir karısım olmus ve çok şık. Uretkenlik budur işte ellerine saglık,guzel fikir verdin bize.
Bu arada leblebi ve uzume bayılırım ben:)

SEvgiler,
Figen Karavas

Hülya YILMAZ dedi ki...

Sevdiklerinle birlikte nice güzel batramlara...

Not: Bonbondan bi tane aldım:)

OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN dedi ki...

Ramazan bayramını kutluyorum ve sevdiklerinizle, şeker tadında, sağlıklı, güzel bayramlar diliyorum. Sonja

Adsız dedi ki...

Hayırlı bayramlar Tuhfe!

Ayşe dedi ki...

T�k ederim..Sizin ve ailenizin de bayram� m�barek olsun..Hay�rlara vesile olsun..

Sevgi ve selamlar..

Tijen dedi ki...

Tuhfe'ciğim,
Ne sevimli olmuşlar. Bir tanecik olsun tatmak isterdim doğrusu.

NuR dedi ki...

Canım sağlıklı ve huzurlu-mutlu nice bayramlar dileği ile
Sevgiyle kal

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

MERHABA
sitenize hurmalı tarifler ararken ulaştım.ellerinize ve yüreğinize sağlık harika bir site.resme meraklı birisi olarak karakalem çalışmalarınızı çok başarılı bulduğumu belirtmek isterim.tariflerinizde pek çoğu denenecekler listeme girdi bile şimdiden:)
tanıştığıma memnun oldum.bende beklerim.şimdilik hoşçakalın.

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

merhaba tuhfe
sitenle hurmal� tarifler ararken kar��la�t�m.harika bir site bonbonlar�nda harika g�r�n�yor ellerine sa�l�k.ayr�ca �lunun �orba i�in yapt� yorumda harika!!�ok g�ld�m:)bonbonlar hakk�nda sormak istedi�im bir�ey vard� kal�ba erimi� �ikolatay� f�r�a ilemi s�rd�n?nas�l her taraf�na da�lm�tan�t�m�za memnun oldum cnm.bende beklerim.�imdilik ho��akal.

Tuhfe dedi ki...

Hepinize yorumlarınızdan dolayı ayrı ayrı teşekkür ederim. Bonbonlardan ikram ettim sayın artık!

Sevgili Gül abla maillerini alamadığıma üzüldüm. Sizin gibi tatlı dilli bir insanın maillerini almak bana çok iyi gelirdi oysa! Adresim herkese açık ama sebebini bilemeyeceğim gerçekten! Benim maillerim size ulaşıyor mu?

Tijen'ciğim istediğin bonbon olsun gel bak söz yapacağım!

Sevgili Semra hoş geldin. Yorumların için çok teşekkür ederim. Çikolatayı erttim akışkanken doldurdum kalıplara. Kalıp esnek olduğu için çok kolay çıktılar çikolatalar.

Herkese selam ve sevgilerimle.