18.4.07

Bu Bahar Onlarla Pek Hoş Geldi

Bir süre günlüğüme özen gösteremeyeceğim. Türkiye'den ablam ve yeğenim geldiler. Onlar gelmeden önce kurutmuş olduğum çileklerden yardımcımla basit pastalar yapıyor, güzel vakit geçirmeye çalışıyoruz.

Diktörtgen pasta için kullandığımız kocamaaan gofret yaprakları.

Yardımcım.

Cheese Cake.

Güneşlenen çilekler.


Yumurta dilimleyicisi ile çilek ve muz dilimlemek çok pratik.

Fırında Çilek Kurutma

250 gr. çileği yıkayıp kuruladıktan sonra dilimleyip tekrar kuruladım. Isıttığım fırında (110 derece) bir saat kadar tuttum. Çilekleri çevirip yine bir saat kadar beklettim. Çilekler kahverengileşmeden fırından çıkardım. İyice kuruduktan sonra kapaklı kavanoza koyup buzdolabında iki hafta kadar sakladım.
Bir daha denemeyi düşünmüyorum. Gerçi pasta süslemesi olarak çok işime yaradı. En azından doğal bir malzeme. Yine de taze olarak tüketmeyi tercih ederim. Tadı çok ekşi ve pestile çok benziyordu.


Wafel Pasta

5 yaprak wafel (sade gofret)
Krem çikolata (kavanozda)
Süt
Kutu dondurma
Krem Şanti

Birinci ve ikinci gofrete sütle yumuşattığınız çikolatayı sürün. Üçüncü gofrete dondurmayı sürün. Dördüncüye çikolata sürdükten sonra yarım bardak sütle hazırladığınız krem şantiyi en son yaprağın üzerine sıvayın. Mevsim dilimleri ile süsleyin. Dondurma erimeden ikram edin.

Cheesecake

200 gr. bisküvi
25 gr. tereyağ
2 kaşık kayısı marmelatı
250 gr. vanilyalı kwark
250 ml. krema
1 limon
1 paket krema sertleştirici
2 kaşık lemon curd ya da portakal marmelatı

Bisküviyi robotta ezip eritilmiş yağı ve marmelatı yedirin. Kalıba (ø 24 cm) bastırarak yerleştirin.
Limonu rendeleyip suyunu sıkın. Bir kaba kwark, krema, pudra şekeri, limon kabuğu rendesi ve suyunu koyup koyu kıvam elde edinceye kadar karıştırın. Kalıba döküp buzdolabında sertleşinceye kadar bekletin. İstediğiniz gibi süsleyin.


10 yorum:

incikboncuk dedi ki...

gözün aydın, yeğenin pek bi şeker. minik elleriyle mutfakta ne güzel yardım eder sana şimdi.

sevgiler

Adsız dedi ki...

Sevgili Defne, bend senin sayende artık çilek kurutabileceğim:) Tamda mevsimindeyken bu çok işime yaradı, teşekkürler.

serinmavi dedi ki...

Gözün aydın canım,yardımcın da ne tatşı maşaAllah :)



Pastalar çok güzel görünüyor...


selam ve sevgilerimle....

ev perisi;) dedi ki...

Hoşgeldiniz abla ve yiyen sevgilerimi yolluyorum ben de Ankara'lardan...

Adsız dedi ki...

Great recipes. I cooked it . it was easy and wonderful. Thanks!

NuR dedi ki...

Sevgili Tuhfe,
Gözün aydın, hasret gidermek ne güzel, pasta da çok güzelmiş, ellerinize sağlık
Sevgiyle kal

Nalan Kaplan dedi ki...

Tuhfecim gözün aydın doya doya hasret giderin ne güzel !sevgiler...

Adsız dedi ki...

selam ben sizi bugun gün boyunca izledim
dogrusu bayıldım ev kadınlarının bu kadar becerikli oldugu aklıma gelmzdi

"brovo kızlar size" demek beni çok sevindirdi.

sizi benim forum siteme davet edeyim

orada konusun hem daha çok geniş kitleye hitap edersiniz

adresi veriyorum

www.forumdapaylas.com

bekliyorum sizi
bana mail atarsanız sevinirim sizleride aramızda görmekten kıvanç duyarım
[url]www.forumdapaylas.com[/url]

Adsız dedi ki...

Canım Tuhfe'ciğim,
Senin adına inan çok mutlu oldum canım.İnşallah harika vakitler geçirirsiniz.

Güzel bir hafta diliyorum canım.

Sevgiyle kal.

Gül/d.tadı

Dilek'ce dedi ki...

Tuhfecigim yukaridaki yorumalri kapamissin. Bende Keukenhof'daydim:)