Pazartesi, Mart 26, 2007

Ispanaklı Gnocchi

Marketten hazır aldığım gnocchi evde kabul görmeyince kendim evde yapmaya karar verdim. Ispanaklısı bana göre denemeye değerdi ve denedim. Derindondurucuda saklayıp canım istedikçe haşlayıp haşlayıp yedim. Ev halkının bu lezzeti henüz tatma fırsatı olmadı. Her önlerine geleni beğenmezler. Canları isterse yesinler, ağızlarının tadını bilmiyorlar!



400 gr. Ispanak yıkanır, suyu iyice süzdürülür, püre haline getirilir. 250 gr. ricotta peyniri (lor) bir beze konur suyu sıkılır. Bir kaba ricotta, ıspanak püresi, 1 yumurta, 1 yumurta sarısı, 25 gr. parmezan peyniri ve bir fiske hindistan cevizi, tuz, biber konur ve karıştırılır.
Ele yapışmayacak kıvama gelene kadar un (~125 gr.) ilave edilerek hamur yoğrulur. Hamur naylona sarılıp buzdolabında bir saat bekletilir.
Tezgaha un serpilir. Hamurdan parçalar koparıp parmak kalınlığında rulolar yapılır. Bıçakla ikişer santim olmak üzere kesilir.

Geniş bir tencereye su doldurup kaynadıktan sonra tuz atılır. Gnocchilerin bir bölümü su içine atılır ve sekiz dakika kadar pişirilir. 120 derecelik önceden ısıtılmış fırında gnocchileri çıkaracağımız kap ısıtılır. Su yüzüne çıkmaya başlayan gnocchiler bu tabağa kat kat olmak üzere çıkarılır. Her kata erittiğimiz bir kaşık tereyağı (100 gr. tereyağının birazı gnocchi fırından çıktıktan sonra kullanılacak) gezdirilir. Tereyağına istediğiniz baharat ekleyebilirsiniz. Gnocchiler fırına sürülür biraz beklettikten sonra çıkarılır. En son olarak kalan yağ gezdirilir, parmezan peyniri (100 gr.) serpilerek servis edilir.


Foto 2: Blue Band
Tarif : 1989 Blue Band Pasta&Rijst

13 yorum:

yemekvebiz dedi ki...

Tuhfe'cim,
hala buzlugunda biraz daha varsa benim icinde ye olmaz mi?
Ellerine saglik canim.

Zeynep

NAZLICA dedi ki...

Tuhfeciğim ilk defa sende gördüm bu tarifi, çok besleyici birşey ıspanak olunca özünde.Kolay da değil bayağı uğraşmışsın. Ellerine sağlık. Sevgiler

pembeli dedi ki...

Ellerine sağlık çok değişik bir lezzete benziyor.

NALAN dedi ki...

TUHFECİM HAYIRLI KANDİLLER !

tuhfe dedi ki...

Merhaba Zeynep abla. Evet buzlugumda azicik kaldi ama ben onu bir misafirime sakliyorum.

Nazlicigim gnocci bir italyan makarnasi. Aslen patatesli olur. Benim kitabimda birkac cesidi vardi. Yazdigim gibi sadesini sevmedim. Aslinda cok zor degil yapimi.

Sevgili Pembeli cok tesekkur ederim. Arap asi gibi huup diye yutuvereceksin bu makarnayi da!

Sevgili Nalan cok tesekkur ederim.

Hepinize selam ve sevgilerimle.

Mevlid Kandiliniz mubarek olsun.

Sonia dedi ki...

Hayirli kandiller, güzel bir haftasonu diliyorum. Sevgiler Sonia...

sibelce dedi ki...

Dertlerimiz kum tanesi kadar küçük, sevinçlerimiz Nisan yağmuru kadar bol olsun. Bu mübarek geceniz sevapla dolsun. Kandiliniz mübarek olsun.

Serpilce dedi ki...

Sevgili Tuhfe,

Kandilin mübarek olsun.bütün duaların kabul olsun.

damak tadı dedi ki...

Aman tanrım gözlerime inanamadım..)
Ne kadar değişik bir tarif bende ilk kez görüyorum,veya gördüm hatırlamıyorum..Harikasın canım ellerine sağlık..

Kandilin mübarek olsun..Güzel bir hafta sonu diliyorum..Sevgiyle kal..

one ben bir sey dedi ki...

Tuhfem ,
hayırlı kandiller hayırlara vesile olsun inşallah sevgilerimle

sevdamavisi dedi ki...

Tuhfeciğim,
bence çok güzel görünüyor ellerine sağlık.

nsevil dedi ki...

ellerine sağlık.çok leziz görünüyor

Adsız dedi ki...

GURBET KUŞUNA SİTENİZİ ÇOK BEĞENDİM ÇOK GÜZEL YEMEKLER VE TATLILAR VAR AMMA VELAKİN MALZEMELERİN ÇOĞU BURDA YOK BEN SİZE KARDEŞ ÇORBASININ DAHA SONRA TARİFİNİ GÖNDEREBİLİRİM BLOĞUNUZA BİZDE ÜYE OLMAK İSTERİZ KALP DOLGUSU OLRUZ GURBETİ HAFİFLETİRİZ İNŞALLAH SELAMLAR ALEMLERİN RABBİ OLAN EMİNLERİN EMİNİ ALLAH A EMANET OLUN ÖPTÜM.BY