13.9.06

Ekmekarası

Hırsızlık Olayları

Sevgili Tijen' in (Mutfakta Zen) sitesinde yayınlanan yazıyı aynen kopyalıyorum.

"BU YAZIYI WWW.ISKENDERIYE.COM SITESININ ALT SITESI OLAN WWW.GURME.NET SITESININ YUZSUZLUGUNU IFSA ETMEK ICIN YAZIYORUM. EGER OTOMATIK OLARAK ALIYORLARSA YAZI VE RESIMLERIMIZI, BUNU DA YAYINLAYACAKLARDIR. SIZLERDEN RICAM SIZLER DE SITELERINIZDE BENZER YAZILAR YAYINLAYINIZ KI ONLARI DA YAYINLASINLAR. SADECE BEN SEN O DEGIL, NEREDEYSE TUM YEMEK BLOGLARININ YAZILARI (KI ARALARINDA OZELLERIMIZ DE VAR, YANI IC DOKTUGUMUZ, GURME.NET SITESININ OKURLARINI NORMALDE ILGILENDIRMEMESI GEREKENLER DE. USTELIK BU ISI 2005 YILININ HAZIRAN'INDAN BERI YAPIYORLAR. SAYFANIN SAG TARAFINDAKI ARSIVLERDE EMINIM KENDI ADRESLERINIZI VE YAZILARINIZI DA BULACAKSINIZ. TESADUFEN GORMESEM DAHA DA DEVAM EDECEKLERDI. BU SITENIN DOMAIN SAHIBI VE BILGILERI SOYLE (TESEKKURLER Z.!)
*ADRES BILGISINI KALDIRIYORUM ÇÜNKÜ DOGRU ADRES DEGIL!
*
SIKAYET ICIN AYRICA INFO@ISKENDERIYE.COM ADRESINE YAZMANIZI RICA EDIYORUM. BU SITEDE GUNLUK LINKLERIMIZ OLDUGU GIBI YAYINLANIYOR. BU YAZI SONRADAN GELENLER OLACAGI ICIN KISA BIR SURE SONRA ANA SAYFADA GORUNMEZ OLACAK. LUTFEN SIZ DE DURUMU SITENIZDE YENI BIR YAZIYLA DUYURUN."

Emeğe saygı duymayanları kınıyoruz!



Malzemeler:

Ekmek
Kıvırcık
Kiraz domatesler
Salatalık
Gorgonzola peyniri
Chedar peyniri
Kırılmış fındık
Tere Filizi (çimlenmiş)
Tuz, karabiber

Fındık fındık projesi için çok sönük bir tarif. Karnımız acıktığında evde de malzeme varsa en azından böyle bir ekmekarası ile karnımızı doyurabiliriz. Tere filizi yerine, yonca filizi (alfalfa, lucerne, purple medick) fesleğen ya da roka kullanılabilir. Öğrendiğime göre yonca filizi on çeşit vitamin ihtiva ediyormuş. Gorgonzola yerine diğer peynir çeşitlerinden seçebiliriz. Çeşitlendirmek bize kalmış, yeterki fındık serpiştirmeyi unutmayalım. Bu tarz sandeviçlerde (ekmekiç) genelde çamfıstığı kullanılır. Biz neden fındık tercih etmeyelim! Bence fındık, kahvaltıdan ana yemeğe kadar her şeye yakışıyor.
Ekmeğinizin arasına malzemeleri dilediğiniz gibi dizin, istediğiniz baharat çeşitleriyle de tatlandırın, ekmekarası hazırdır.

Sevgili Fethiye sitesinde maş fasülyesini çimlendirmişti. Ben şimdilik hazır alıyorum, ama en kısa zamanda kendim çimlendirmeyi düşünüyorum. Nohut, fasulye, mercimek, ya da tohum çeşitlerinden bir çok ürün de çimlendirilerek tüketilebilir.


7 yorum:

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Tuhfe'ciğim,
Ekmekarası iştahı kışkırtmak için birebir adeta.Fıstık yerine fındığı önermen inan bu konuda çok haklısın.Hem kişiler fındık tüketmiş olup sağlık açısından da bir o kadar önemli bir yemiş.Değindiğin ve tarifin için teşekkürler,ellerine sağlık canım.


Sevgilerimle,

akçahan dedi ki...

Hımmm işteyim ve acıktım Tuhfe, bende alabilirmiyim?

NAZLICA dedi ki...

Tuhfe sen ne yapsan güzel olur, eminim. Şu filizleme işine merak saldım sende okuyunca. Deneyeceğim, hem çok faydalıymış hem de renk ve lezzet katıyor, ne güzel. Sevgilerimle

life dedi ki...

Tam benlik bir tarif:)Ne zaman acıksam ekmeğin arasına ne bulursam doldurup yiyorum.Liseye giderkende okulda yemek için annem böyle fındık ve ceviz katıp ekmeğe kahvaltılık doldururdu;)Arkadaşlarımın arasında günün konusu olurdu annemin hazırladığı ekmekler:)

Serra dedi ki...

Bu filizlerin bu kadr besleyici degeri oldugun bilmiyordum, sandvic arasina severek kullandigim halde.

Adsız dedi ki...

SEVGİLİ TUHFE NAZLI NINDA DEDİGİ GİBİ YAPTIGIN HERSEY HARİKA GÖRÜNTÜ BÖYLE BENİ YE BENİ YE BAGIRINCA LEZZETDE HARİKADIR MUTLAKA .ELİNE SAGLIK DELAM VE SEVGİLER...

Adsız dedi ki...

Merhaba tuhfe eline sağlık yine herzamanki gibi harikasın ekmek arası deyim geçmemk gerek maşallah harika görünüyor iyi akşamlar diliyorum arkadaşım hoşcakal.