Cuma, Temmuz 07, 2006

Gezi

Dün arkadaşlarla Leiden şehrini gezmeye gittik. İlk olarak bir müze ziyaret ettik. Daha sonra bir restoranda yemeğimizi yeyip sohbet ettik. Müzedeki eski zamanlardan kalma dünyanın çeşitli yerlerinden getirilen, değişik kültürlere ait eşyalar çok etkileyici idi. O kadar güzel o kadar ince el sanatları vardıki şaşkınlık içinde kaldım. Malesef müze karanlık olduğu için fazla fotoğraf çekemedim. Şehir turumuzda çektiğim fotoğrafların tümünü nasıl becerip sildim ben de anlamadım. Elimde yalnızca aşağıdakiler kalmış! Bununla ikinci oluyor! nasıl hallediyorum, fotoğraf katletmede üstüme yok! Öğle yemeğinden sonra şehir turu yaptık ve ilginç hikayeler ve yerleşim yerlerini görme fırsatımız oldu. Akşam yemeğini de yeyip, güzel bir gün sonrası evimize döndük. Bu kez fotoğrafları sildiğim için üzülmüyorum, çünkü bir başka arkadaş da fotoğraf çekmişti. Ondan fotoğrafları alabilme imkanım var en azından! Bu Temmuz ayının son yazısı olacak sanırım. Tatile çıkıyorum. Dönüşte görüşebilmek dileğiyle.

El dokumaları

Türkmen takıları

Boncuk işlemeli ayakkabılar
Müzede hayranlık, bazen de yüz buruşturarak baktığım nesneler vardı. Buzullarda yaşayan insanların yaptıkları elbiselerin yapılışlarını rehber anlatırken yüz ifademizi görmeliydiniz. Her şey hayvanların derisi, bağırsakları v.s kullanılarak yapılmıştı. Rehber anlatmasa elbiselerin balık derisi ya da bağırsaktan yapılmış iplerle dikildiğini anlamak mümkün değil! Japonların, Afrikalıların, Hinduların el dokuma kumaşları, eşyaları, araç gereçleri görülmeye değerdi.

Djenné camii maketi (Dünyanın en büyük camisi-Mali)

Netten bulduğum caminin fotoğrafı.

akçahan dedi ki...

Ne kadar güzel fotoğraflar böyle Tuhfe! Senin için zor olmayacaksa arkadaşından aldığın kareleri de bizimle paylaşırmısın. Bu arada tatile çıkmana ben de seviniyorum. Şafak yaklaştı iyice!

didem dedi ki...

merhabalar,
sizden aldığım ilk mesaj oldu çok sevindim.zaten geri dönmenize çok sevinmiştim,bir de yorumunuzu okuyunca dünyalar benim oldu,teşekkürler.sizlerden öğreneceğimiz çok şey var bu güzellikleri paylaştığınız gözümüzü gönlümüzü açtığınız için teşekkürler.
güzel bir tatil dilerim.sevgilerimle

mamila dedi ki...

slm lar syfanızı inceledim harika. candanın sayfasından geçtim. işlemeler inanılmaz .çok değişik. duvar panosusunda allta yan sırada sizin işlediğiniz eli gördüm. çok net olmasada incelendiğinde anlaşışyor. ellerinize sağlık. bende ziyaretinizi beklerim. hoşca kalın.

NAZLICA dedi ki...

Tuhfeciğim; Günlük nefes almalar, değişiklik çok iyi gelir insana. Gezide çektiğin fotoğrafları sildiğin için üzülme, hepimiz yapıyoruz bunu, bir anlık dalgınlık. Sana mutlu sağlıklı bir tatil diliyorum.Çok öpüyorum canım. Dönüşünde görüşmek üzere Sevgiler.

ReNgArEnK ( Nazlı ) dedi ki...

öncelikle şunu söyleyeceğim, cami çok güzel. değişik bi yapı. sanada koccaman bi iyi tatiller dileği.
ha! resimler konusunda da bişey söyleyeyim, belki makinede bi sorun vardır. bi daha olursa bu aklına gelsin...

NALAN dedi ki...

Tuhfecim hoşgeldin yeniden,çok sevindim.İyi bir tatil geçir :)

sebboy dedi ki...

Tuhfe dönmüş ve benim haberim olmamış.Flickr sayfanıza not bırakmıştım.Dönmenize çok sevindim...

nsevil dedi ki...

canım paylaştığın içn teşekkürler..

berrince dedi ki...

Hoş geldın dıyecegım ama bıraz gec kalmısım. Ama olsun HOŞGELDİN :)
Sevgiler,

Adsız dedi ki...

Merhabalar!
(Ben kızıyım)

Annem giremiyor nete Türkiyede olduğumuz için. Hepinize selamı var ve döndükten sonra sizlerle yine beraber olacağına eminim.

Selamlar..!

didem şahin dedi ki...

merhabalar,
hayırlı kandiller diliyorum sevgilerimle

Nilüfer dedi ki...

Merhaba Tuhfe
Tekrar geri döndüm.Sana, ailene ve tüm İslam alemine Hayırlı Kandiller diliyorum.Kandiliniz Mübarek olsun.

damak tadı dedi ki...

Selamlar,
Sayfanızı zevkle ziyarte ediyorum.
Çok güzel resimler ve panolar eklemişiniz.Çok büyük zevkle hazırlanmış emek verilmiş bir site
ellerinize gönlünüze sağlık diyorum.

Sevgiyle kalın..

İyi haftalar olsun,sevdiklerinizle
birlikte

tuhfe dedi ki...

Yoklugumda ziyaret edip, yorum biraktiginiz, gunlugumu yalniz birakmadiginiz icin cok tesekkur ederim.

Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it » »