6.2.06

Taba börek 2

Taba börek 2 (8 kişilik) Bu böreği de yine kayınvalidemden öğrendim. Bu diğerinden biraz zahmetli ama daha lezzetli. Ben biraz fazla yapmışım iki gün yedik. Yapmak isteyenler malzemelerin yarısını denerlerse daha iyi olur. Hamuru için: 1 kg un 1 kaşık kuru maya Tuz, su Sıvı yağ İç harç için: 5-6 patates 1 iri kuru soğan 8 tavuk budu ya da iki tavuk göğsü 1 kaşık salça Tuz, karabiber Ilık su ile mayayı eritip unun ortasına döküp tuz ekleyerek kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yoğuruyoruz. Fazla yumuşak olmasın oklava ile açarken oklavaya yapışmamalı. Kabımızın üzerini nemli bezle örterek mayalanmaya bırakıyoruz. Diğer tarafta tencereye biraz sıvı yağ koyup doğradığımız soğanları hafif kavuruyoruz. Temizlediğimiz tavuk butlarını (ya da doğranmış tavuk göğüs etlerini) ilave edip biraz pişirdikten sonra salça, tuz, baharat ilave ediyoruz. Minik ve küp küp doğradığımız patatesleri ilave edip patatesler ezilmeden pişirip ocağı kapatıp soğumasını bekliyoruz. Eğer patatesler tencerenin dibine yapışıyorsa su ilave edilebilir. Hamurumuzdan parçalar koparıp dört küçük ve bu bezelerden biraz büyükçe dört beze daha yapıyoruz. Büyük bezeden bir tanesini alıp incecik açıyoruz. Fırçayla üzerine sıvı yağ sürüp iki kenarlarını içe katlayıp tekrar yağlıyoruz. Aynen gözleme/katmer yapar gibi yağlayıp kare şekli verip bir kenara alıyoruz. Üzerine bez örtüp kurumamasını sağlıyoruz. Küçük bezeyi de aynı şekilde yapıyoruz. Daha önce katladığımız kare yufkayı tepsiye göre tekrar açıyoruz ve iç malzememizi yerleştiriyoruz. Pişen butların etlerini didip eşit şekilde paylaştırıyoruz. Böreğin üzerine küçük bezemizden yaptığımız yağlanmış yufkayı (biraz açıp) örtüp kenarlarını kapatıyoruz. Üzerine dilerseniz yumurta sürdükten sonra çörek otu, susam serpip ısıtılmış fırında pişiriyoruz. Ben su sürdüm, yağlı olduğu için yumurtasız da kızarıyor. Piştikten sonra fırın ızgarasına alıyoruz. Diğer kalan bezeleri de aynı şekilde yapıp pişiriyoruz. Böylelikle 4 adet böreğimiz oluyor. Benim fırın tepsilerim çok küçük olduğu için dört adet çıkıyor, sizinkiler büyükse 3 büyük börek de çıkabilir.

12 yorum:

ZeYNeP dedi ki...

Ne guzel yapmissin tuhfe,
esim gormesin, zaten birsey yapmiyorsun artik deyip duygu somurusu yapiyor surekli bana, birde bu boregi gorse, der hemen:
- bak arkadaslarin neler yapiyor :))

Eline saglik, tam kivaminda olmus oyle gorunuyor. Sizede afiyet olsun.

Zeynep

Adsız dedi ki...

Tuhfe ellerine saglik..

Taba2 demissin baska versiyonu da var mi?

Serra dedi ki...

Tuhfe, kolay versiyon nasil, acliktan sabrim kalmayabilir, ne guzeldir simdi bu borek. Afiyet olsun hepinize.

akçahan dedi ki...

Eminim çok lezzetlidir, Tuhfe'ciğim. Taba börek 1 var mı sayfanda, ben bulamadım ama. Ellerine sağlık.

NAZLICA dedi ki...

Oldukça emekli bir börek Tuhfeciğim. Taba'yı ben tava anlamışım tam okumasam tavada kızartırdım valla:)))Afiyet olsun becerikli arkadaşım. Öptüm

manolya dedi ki...

Ziyaretim yine çay saatine denk geldi Tuhfe ve yine canim çekti. Acayip lezzetli görünüyorlar, ellerine saglik.
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Merhaba Tuhfe,

Valla gorunce oyle canim cektiki bilemezsin, 9 aylik bir bebekle bunlari yapmaya pek vaktim olmuyor, ellerine saglik!
Portakalagaci/teatime/ ve senin sayfandan ilham alarak bende bir tane actim, http://www.blogcu.com/Tatarcuft
Sayfama davetlisin. (daha yeni actigim icin pek bir sey yok ama yakinda olacak insallah :-) )

Serpilce dedi ki...

Sevgili Tuhfe,
ellerine sağlık,hamur işi bizim evde çok sevilir.deneyeceğim.
Sevgiyle kal.

Hülya YILMAZ dedi ki...

leziz bir börek görünüyor. eline sağlık.

Adsız dedi ki...

Ellerine saglik nefis görünüyor.Sanki kokusu buraya kadar geldi...

Tuhfe dedi ki...

Sevgili Zeynep abla kötü alıştırmışsın sizinkileri! Sürekli de zahmetli şeyler hazırlanmaz ki değil mi! Sen de olanca gücünü harcayıp onlara sevdikleri yemekleri yapıyorsun zaten! Senin gibi kadını zor bulurlar, hem çalış geç saatlere kadar, hafta sonu akşama kadar haftalık yiyecekleri hazırla, ev temizle... daha ne olsun.

Sevgili Deniz evet sanırım altı post önce, tam emin değilim, taba börek ve tatar çayı girişi yapmıştım. O kolay çeşidi idi. Bir de oraya gelen yorumların arasında adını yazmayan bir okuyucu da benim yaptığıma benzer bir tarif vermiş.

Sevgili Serra daha önce hatırlarsan tatar çayı ile birlikte yazdığım tarifti.

Sevgili Semanur altı post öncesine bakarsan görebilirsin.

Sevgili Nazlı tavada yağsız pişirirdin gözleme çeşidi olurdu seninkide:) fena olmazdı. Hamur olsun da değil mi ne olursa olsun.

Sevgili (anonim)Tatarcuft! kusura bakma adını yazmadığın için böyle hitab etmek zorunda kaldım!
Siten hayırlı olsun. Uğrarım bir gün, davetin için teşekkürler. Bebeğine öpücükler.

Sevgili Serpil hanım biz de hamur işlerini çok severiz. Denerseniz sonucu beklerim.

Sevgili manolya üzüldüm şimdi! Keşke size de ikram edebilseydim! Bakarsın bir gün o da gerçekleşir!

Sevgili Hülya hanım teşekkür ederim.

Sevgili Rahime çok teşekkür ederim.

SEVGİLİ ARKADAŞLAR YORUMLARINIZ İÇİN HEPİNİZE AYRI AYRI TEŞEKKÜR EDERİM,

SEVGİYLE.

Pitircik dedi ki...

Ellerine saglik, Tuhfe. Gercekten cok istah acici gorunuyor, hele midemin kazindigi su saatlerde...Ama dedigin gibi biraz zahmetliymis hazirlanisi:)