Cuma, Şubat 10, 2006

Dantel/Aşure

Serra'nın yıldızçiçeği dantelinden esinlenerek yaptığım dantel. Daha önce yuvarlak olanını yayınlamıştım.
Yakından görmek için tıklayınız.




Dün aklımda yokken aşure yapmaya kalkıştım. Evde ne varsa artık. Baktım derin dondurucuda haşlanmış nohut, kuru fasülye ve birazda buğday var. Bunlar aşurenin ana malzemeleri zaten. Kuru kayısı, incir de olsa fena olmazdı ama!
Tencereye iki sürahi kadar su koydum. 1,5 çay bardağı pirinç ilave edip yumuşayıncaya kadar kaynattım. Diğer haşlanmış (hepsi bir çay bardağı kadar, buğday 1 su bardağından biraz fazlaydı) bakliyatları ilave edip kısık ateşte biraz daha pişirdim. Bir çay bardağı kuru üzümü haşlayıp ilave ettim. Şekerini de ilave edip kaynatmaya devam ettim. Ocağı kapattıktan sonra ezilmiş fındık ilave ettim. Kaselere boşalttım, soğuduktan sonra buzdolabına yerleştirdim. Servis yapacağıma yakın üzerini tarçın ve karışık konserve meyveleri ile süsledim. Bu meyveler kayısının yokluğunu aratmadılar ama, eşimden aşurenin orjinalliğini bozduğuma dair tepki aldım! İki komşuya dağıttım, onlar da bana kendi yaptıklarını gönderdiler ve üç değişik aşure tatma imkanımız oldu. Kızım da bu seferki aşureyi pek başarılı bulmadı!



14 yorum:

evperisi dedi ki...

Ellerine sağlık aşureyi yapmışsın sevgili Tuhfe...
Ben de bugün yaptım bakalım nasıl bulacaksın?
Bekliyorum buyur gel...

Bengisu dedi ki...

Ellerine sağlık Tuhfe Allah kabul etsin maşallah hamaratsın ayrıca aşure ayın mübarek olsun
Sevgiler ...

Derya dedi ki...

SEVGİLİ TUHFE ALLAH KABUIL ETSİN. ELLERİNE SAĞLIK.AŞURE AYI GELDİ,ANNEMLE BERABER BENDE YAPACAĞIM.SEVGİLER
DERYA...

nsevil dedi ki...

ELLERNE SAĞLIK CANIM...aLAH KABUL TSİN..

Serpilce dedi ki...

Ellerine sağlık,Allah kabul etsin.Afiyet olsun.

Hülya YILMAZ dedi ki...

Allah kabul etsin. Nice aşure aylarına...

Serra dedi ki...

Allah kabul etsin. afiyet olsun.
yuvarlak ortuleri ovale cevirmek icin cok iyi bir fikir degil mi?

cirkin ordek dedi ki...

Allah kabul etsin tuhfe..

Dantelin cok hos gozukuyor on parmaginda on marifet masaallah :)

manolya dedi ki...

Dantel de çok güzel görünüyor, asure de. Ellerine saglik.
Sevgiler

Candan dedi ki...

Allah kabul etsin nice aşure aylarına sevgiler

zelis dedi ki...

herşey çok güzel tebrikler

Adsız dedi ki...

harika bir sayfa

Adsız dedi ki...

bloğunuz çok güzel.sumeyraca banada beklerim

Adsız dedi ki...

Keep up the good work Cherokee big butt bonanza horse race betting types Order and buy adipex Free mobile slots yahoo fantasy baseball Shemale personal ad http://www.constructionaccountingsoftware.info insurance quotes cheap auto 156 24v alfa q romeo system uk v6 http://www.djdancesplaylists.info divorce in nevada