Cuma, Ocak 06, 2006

Paspas



Bir arkadaşımın ablası, içinde paspas yapmak için tüm malzemeler bulunan çantayı atmak istemiş. Arkadaşım da çantayı alıp bana getirdi. Ben de yaparım dedim ve aldım. Eve getirdiğimde 4 cm kadar yapılmıştı (ikinci sarı çizgiye kadar).. Çantanın İçinde kılavuz yoktu, biraz uğraştıktan sonra deneme yanılma yöntemi ile düğüm atma tekniğini çözdüm. Düğüm atmak için özel bir tığ var. Bu tığ olmazsa düğüm atılmaz. Paspas büyüdükçe kucağımda yapmak zorlaştı. Bana bir halı tezgahı lazımdı. Ben de çamaşırlığı tezgah olarak kullandım. Çok işime yaradı.


Yukarıdaki fotoğrafta tığ ipler ve paspasın üçte birinin dokunmuş halini görüyorsunuz. Modeller tarafımdan zevkime göre değiştirilmiştir.
(70cmx118)

Bu paspası 2005 te bitirmek için kendi kendime söz verdim ve 31 aralık'ta bitirdim. Çantanın içinde kenarları için bir çile ip ve iğne vardı ama ben daha kolay olacağını düşünerek kenarlarını tığ ile yaptım.

Düğüm tekniği:

  • Sol elimizle ipi sağ elimizle (sol elinizi kullanıyorsanız tersi) tığı tutuyoruz.
  • Filemiz çift sıralı karelerden oluşmuştur. Şekilde görüldüğü gibi birinci sıradaki file ipin altından (no1) tığımızı batırıp karenin ortasından çıkarıyoruz. Tığa kesilmiş ipi takıp sol elimizle ipin ucunu tutup tam ortalı olacak şekilde diğer ucunu tığla çekerek çıkarıyoruz.
  • Tığımızı karenin ortasına batırıp (no2) ipi tığın ucuna takıp karenin ortasından ucu çıkarıyoruz. Böylelikle ipin iki ucu da karenin ortasından çıkmış olup düzgün bir düğüm atmış oluyoruz.

40 yorum:

akçahan dedi ki...

Tuhfe! ne becerikli bir insansın sen. Benim anneciğime de yapılamayan işleri getirirlerdi ama ben uğraşmaya bile kalkamam bu işlere. Kime çektim kimbilir.Bayramın inşallah düşündüğünden daha iyi geçer.Güzel süprizler yaşarsın.Sevgiler.

yemekvebiz dedi ki...

Tuhfecim,
sabrina hayranim, enfes olmus,
hele sari lacivert uyumu pek de guzel canim :))

iyi gunlerde kullan.

Zeynep

sennur dedi ki...

Sevgili Tuhfe,
Çok güzel olmuş, ellerine sağlık, renkler de harika. Lise öğrencisi iken, kalın etamine, orlonu tığla geçirip, düğüm atarak seninkine benzer klozet takımı yapmıştım.
Sevgiyle kal.

dharma dedi ki...

cok cici olmus.. gule gule kullan

evperisi dedi ki...

çok güzel ellerine sağlık! harika olmuş gerçekten! beceriklilikte üstüne yok sevgili tuhfe...
sevgiyle kal...

Serra dedi ki...

ne kadar guzel birsey olmus bu Tuhfe. Ben de bu setlerden goruyordum ama bitmisini bilmedigim icin denemeye cesaretim yoktu, bosa para vermeyeyim diye. Bundan denemek lazim. Eline saglik. renklerde ic aciyor.

Elifce dedi ki...

Merhaba Tuhfe; kutlarım azmin ve başarın için.Oldukçada güzel....Ha bu arada bu aletin bir değişiği de bende var heves ettim ama yapmadım hiç.

Bengisu dedi ki...

Merhaba Tuhfe,
ellerine sağlık ne güzel olmuş paspasın güle güle iyi günlerde kullan sevgiler...

Hilal

N.E.Y. dedi ki...

Maşallah ne kadar beceriklisiniz. Paspas çok şık. Ellerinize sağlık.

Hülya YILMAZ dedi ki...

Ben de öncelikle maaşallah diyeyim. Çok güzel olmuş. Bunu yapmak da sabır işi.
İyi günlerde kullan.

sibelce dedi ki...

Ellerine sağlık Tuhfecim.Ne güzel olmuş, bayıldım..Renkleride çok güzel.Ellerine sağlık..Bende ortaokulda marangoza yaptırdığımız kenarlarınada çiviler çakılarak yapılan dokuma tarhında küçük bir halı dokumuştum..Zevkli bir iş..

Nesrin dedi ki...

Yüreğine damla damla umut, günlerine bin tatlı mutluluk dolsun. Sevdiklerin hep yanında olsun, yüzün ve gülün hiç solmasın. Bayramın kutlu olsun...

ebru dedi ki...

elinize sağlık.Bu seti nasıl temin edeceğimi söylerseniz sevinirim,iyi bayramlar

munev dedi ki...

Masaallah dıyeyım sevgılı Tuhfe cok cok guzel olmus elıne saglık.ıyı gunlerde kullan.sevgıler

tuhfe dedi ki...

Sevgili Semanur çok teşekkür ederim kendine haksızlık ediyorsun! İnşaallah hepimizin bayramı güzel geçer.

Sevgili Zeynep ablam çok teşekkür ederim sağolasın, Fenerbahçelimiyiz yoksa!

Sevgili Şennur ne güzel bir fikir ilk fırsatta ben de yapacağım. Senin de ellerine sağlık.

Sevgili Dharma teşekkürler.

Sevgili Şükran teşekkür ederim utandırıyorsunuz estağfirullah herkesin kendine göre yetenekli olduğu konular vardır mutlaka...

Sevgili Serra çok teşekkür ederim. Yapması çok zevkli faka t alerjin varsa benim gibi biraz zorlanabilirsin dikkat etmek lazım. Ben bitirene kadar o da beni bitirdi ama azmin elinden bir şey kurtulmuyor. Birazcık hasta oluyorsun o kadar.

Sevgili Elif çok teşekkür ederim. Ben çok zevk aldım yaparken ama parça biraz küçük olsaydı fena olmazdı. Sonuna doğru bitse artık demeden edemedim.

Sevgili Hilal çok teşekkür ederim.

Sevgili Neslihan çok teşekkür ederim.

Sevgili Hülya hanım teşekkür ederim, gerçekten sabır işi.

Sevgili Sibel beğenmene sevindim. Gerçekten zevkli bir çalışmaydı benim içinde. Am bir daha yapabileceğimi sanmıyorum :)

Sevgili Nesrin çok teşekkürler senin de bayramın kutlu olsun.

Sevgili Ebru teşekkürler. Bu seti bana arkadaşım vermişti. Nerede satıldığını tam bilmiyorum. Ama hobi mağazalarında veya goblen işleme satan yerlerde bulmak mümkün. Şu anda tatilde olduğumuz için arkadaşıma soramıyorum. Önümüzdeki haftalarda arkadaşıma sorabilirim. Nerede yaşadığınızı belirtirseniz daha iyi olur. Türkiyede iseniz diğer blog arkadaşlarıma sorabilirim.

Sevgili Münevver abla çok teşekkür ederim.

Şimdiden herkesin bayramını kutlarım.

JANJANLI dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK ÇOK GÜZEL OLMUŞ
İYİ GÜNLERDE KULLAN
SEVGİLERİMLE
ÖZLEM

Serpilce dedi ki...

Sevgili Tufhe,
Gerçekten çok beceriklisin,sabırlısın, evet tek tek sabır isteyen bir iş
ellerine sağlık.çok güzel olmuş.
İyi günlerde kullan.
Sevgiyle kal.

cirkin ordek dedi ki...

Tuhfe harika olmus gercekten cok beceriklisin.Biliyorsun bende hollandadayim arkadasinin aldigi yeri ogrenebilirsen cok sevinirim.Iyi tatiller..

Rahime dedi ki...

Ellerine saglik.Ne kadar hos bir paspas.

Binnur dedi ki...

Tuhfecim,
Resim ortada, soze gerek varmi?
Ellerin dert gormesin, cok cok guzel olmus:)

fethiye dedi ki...

eline saglik tuhfe. cok guzel olmus, gule gule basin uzerine :)

yogurt diyarindan fethiye...

JANJANLI dedi ki...

Dostluğu, sevgiyi ve geleceği... Aşımızı, ekmeğimizi, soframızı... Hüznümüzü, acımızı, yalnızlığımızı paylaştığımız; birlik ve beraberliğimizi, kardeşlik ve dostluğumuzu en sıcak şekilde hissedeceğimiz mübarek Kurban Bayramınızı tebrik eder, mutluluklar dilerim.

ReNgArEnK ( Nazlı ) dedi ki...

bu mükemmel olmuŞ. evet bu setlerin nerede satıldığını doğrusu bende merak ettim. ben ist turkey yaşyom. birde şöyle bişey düşündüm şennurunda katkısı oldu bu fikrime tabi. malzemeleri set şeklinde değilde ayrı ayrı bulsak deseni kendimiz çizsek. nasıl olur. yapılabiliniir bişe olurmu? deneyen biri olarak sordumtuhfecim. çünkü bu şekil takımlar için kendimin çizimleri var acemice. ne şekil yaparım diye düşünüyordum. ben kırkyama gibi yada aplike gibi düşündüm, altına elyaf falan koyacaktım. bi kaç tasarımım var hayata geçemeyen... fikrime karşı olumlu olumsuz fikirlerini beklerim. başarılar ve bayramın kutlu olsun..

gelincikler dedi ki...

Her ilk baharda gelinciklerin en güzel başlangıçları müjdelemesi gibi, bu bayramın da sana ve ailene mutluluk ve neşe getirmesini diliyorum...iyi bayramlar...

gelincikler dedi ki...

çok güzel bir iş çıkarmışsınız ellerinize sağlık düğüm tekniğini azda olsa anlatırsanız sevinirim...

tuhfe dedi ki...

Sevgili Özlem çok teşekkür ederim, sağolasın senin de bayramını kutlarım.

Sevgili Serpil hanım çok teşekkür ederim. Aslında pek sabırlı değilimdir ama ilk halı dokumam olduğu için biraz inat ettim herhalde :)

Sevgili Melike teşekkür ederim. Arkadaşıma sorunca hemen bildireceğim.

Sevgili Rahime çok teşekkürler.

Sevgili Binnur çok çok teşekkür ederim.

Sevgili Fethiye teşekkürler gerçekten üzeri yumuşacık. Yoğurt diyarı sözün de hoşuma gitti, linklerimde yoğurt ülkesi yazıyordu değiştireceğim.

Sevgili Özlem çok teşekkür ederim, sana da mutlu bayramlar dilerim.

Sevgili Nazlı neden olmasın. Malzemeyi ayrı ayrı alabilirsin. İstediğin modeli çalışabilirsin. Fotoğraflara dikkatlice bakılırsa ben tamamen kendi modellerimi oluşturdum. Kalıbtaki şekillerin düğüm sayılarına sadık kalmak şartı ile. Aksi takdirde benim iplerim yetmeyebilirdi. Ama sen malzemeyi kendin alacağın için böyle bir sorunun olmaz. Kafanda tasarladığın şeyi malzemelerinin ziyan olmaması açısından önceden minyatür olarak denemeni tavsiye ederim.

Sevgili Gülay teşekkür ederim. Düğüm tekniğini en iyisi fotoğraflayıp anlatmak. Sanırım sözle anlatım yetersiz kalabilir. İlk fırsatta fotoğraflayıp anlatacağım.

HEPİNİZE TEKRAR TEŞEKKÜR EDER BAYRAMINIZI KUTLARIM.

nsevil dedi ki...

canım süper olmuş ellerine sağlık.iyi bayramlar..

Burcu dedi ki...

Süper olmuş, ellerinize sağlık. Uğraştığınıza değmiş, çok beğendim. Güle güle kullanın, arkadaşınız sizi tanıyormuş demek :)

Ayrıca bayramınız mübarek olsun :)

sennur dedi ki...

Sevgili Tuhfe,
Sana ve ailene hayırlı bayramlar diliyorum.
Sevgiyle kal.

İncik Boncuk dedi ki...

anca bakabildim, paspas süper olmuş. ellerinde sağlık. Kurban bayramın kutlu olsun

yemekvebiz dedi ki...

Waaayyyy Tuhfeee, cok guzel olmus bayıldım, paspası ormeyi ilk kez senden duydum tebrik ederim, inan paspas yapılacagını bilmezdim bu teknikle, cok hos gercekten !

güle güle kullanın ,
sevgilerimle
Figen

tuhfe dedi ki...

Sevgili Nagihan, Burcu, Şennur, Nurdan ve Figen çok teşekkür ederim güzel yorumlarınızdan dolayı sizlerin de bayramı kutlu olsun.

Sevgiler.

Meltem Sozer dedi ki...

Yaptığınız paspas gerçekten sabır istiyor.Ellerinize sağlık çok güzel olmuş.

Dersaadet dedi ki...

Tuhfe. paspas çok güzel olmuş, ellerine sağlık

Hande dedi ki...

Oncelikle bayraminiz kutlu olsun. Ne kadar hunerli bir hanimsiniz boyle? Ben boyle bir ise kalkismaya cesaret dahi edemem sanirim. Cidden cok tebrik ederim.

Bu arada bir baska blogdaki postunuzda satellite=receiver ile Turk Tv kanallarini seyredebildiginize dair bir izlenime kapildim. Biz de esimle haftalardir ugrasiyoruz bizde de bir set var satellite=receiver ama arap kanallarindan baska bir sey goremiyoruz. Acaba sayet Amerika`da iseniz (ben Michigan`dayim bu arada) esiniz yardimiyla hangi ayarlari hangi degerlerle kullanarak izlediginizi ogrenebilir miyim?

Simdiden tesekkurler, selamlar.

Hande

tuhfe dedi ki...

Sevgili Meltem Sözer, Dersaadet, Hande güzel yorumlarınızdan dolayı teşekkür ederim.

Hande, Hollanda da yaşıyorum, eşime ne yapmanız gerektiğini sordum.

Anteninizin yönü 42 derece Doğu / Türksat 1C ye ayarlı olmalı
(Türksat hakkında bilgi için ; http://www.satcom.gov.tr)

(Frekanslar hakkında bilgi için;
http://www.anten.de/frekansyz.htm)

Eşim frekans ayarlarını yukarıdaki adresten alıp ayarlıyormuş. Umarım işinize yarar.

Hepinize iyi bayramlar diliyorum.

(Aşağıdaki yazıyı "www.anten.de" adresinden kopyaladım.

Türksat uydusundaki Frekanslar

Türksat A.Ş.'nin Nisan ayında NIT
(Network Ident Table) uygulamasını başlatmasıyla artık Türksat'taki kanalları ayarlamak için tüm frekansları tek tek elle girme derdinden kurtulduk. Receiver'inizde otomatik veya Manuel aramada (Network Search) yani Şebeke Açık olarak aratırsanız tüm Kanalları bulacaktır. Dikkat! Şebeke arama özelliği uydu alıcılarında farklılık gösterebilmekte veya hiç olmayabilmektedir.)

Hepinize iyi bayramlar diliyorum.

Hande dedi ki...

Tuhfe cok tesekkurler. Esiniz beyefendiye de cok tesekkur ederim sizin sahsinizda. Umarim esim bu bilgilerle gerekli ayarlamalari yapabilir de ben de dunyada neler olup bittigini ogrenebilirim. Belki bilirsiniz Amerikan kamuoyunun pek dunyada olup bitenlere alaka duydugu yok, medyasi da buna paralel. Boyle olunca en azindan Turk ve Avrupa TV`lerini izlemek tek cikar yol gorundu.

Tekrar tesekkurler mutlu bayramlar sevdiklerinizle.

oezlem dedi ki...

Sevgili Tuhfe,
bu Paspasi gördüm ya pes dogrusu inan ellerine saglik...
nekadar yeteneklisin..ve cokda sabirlisin cünkü herkezin isi degil bu.inanki ben baslamaya calismam bile acikcasi...arkadaslara katiliyorum beceriklilikte üstüne yok gercekten..
Güle güle kullan Özlem

tuhfe dedi ki...

Sevgili Özlem çok teşekkür ederim. Çok naziksiniz.

MADA dedi ki...

SELAM:
Walla diyecek hiçbirşey bulamadım üstelik sadece şöyle bir bakındım blog'unuza, elinize sağlık gözünüze sabır ne diyelim başka haaaa buldum : KOLAY GELSİN...