Salı, Ocak 24, 2006

Mumlu Batik

Kızımın ilkokulda yaptığı mumlu batik çalışması. Anlattığına göre pek kolay değilmiş. Ben nasıl yapıldığını internetten araştırdım ve aşağıya bir kısmını kopyaladım. Birkaç tane daha yapmıştı ama onların fotoğraflarını çektiğim zaman paylaşırım. Bu gibi el sanatlarını okul dışı aktivite olarak yapmışlardı.

(Tijantik) Mumlu Batik:

Kullanılacak malzemeler:Eritme kabı,kasnak,raptiye,fırça,balmumu,parafin,kumaş boyaları,boya kapları ve kumaşımız.Mumlu batikte ölçü şöyle olmalıdır.Toz boya kullanılıyorsa 1_2 çay kaşığı toz boya,yarım litre su.Fiksasyon için,bir litre suya iki çorba kaşığı beyaz sirke konur.Mum için 100gr. balmumu,100gr.parafin(kırma işlemi yapılacaksa 1/3 balmumu,2/3 parafin olmalıdır.Parafin arttıkça kırılma işlemi fazlalaşır.)

Uygulama için bakınız;

12 yorum:

nsevil dedi ki...

eline sağlık.umarım zevkle yapmıştır..

candan dedi ki...

Yetetinnn ikinciyim;batik çok zevkli bir çalışma olsa gerek,Kızınız çok severek yapmıştır sanırım (Bu ne ciddiyet candan dediğini duyar gibi oldum:).Ellerine sağlık.Derya hanım bize gösterecekti ama stüdyoda zor herhalde.Bu arada sonunda ilk latch hook çalışmamı yayaınladım.Tuhfe bu arada makara işi öğrenmek isteyen arkadaş kimdi? öptüm:)))

NAZLICA dedi ki...

Tuhfeciğim, kızının da sana çekmesi doğal. Aferin ya ne güzel bişi çalışmış böyle. Çok ilginç bir konu hemde, paylaştığın için teşekkürler. Verdiğin adresi iyice okudum, çok yararlı bilgiler var. Öptüm canım

Burcu dedi ki...

Hiç okul çalışmasına benzemiyor, çok çok güzel bence :) Bayıldım :))

cirkin ordek dedi ki...

kizinda annesi gibi marifetli demekki :) ellerine saglik cok guzel olmus.

Serra dedi ki...

Itiraf et Tuhfe, dayanamayip kizinin okul isine sen mi yaptin? :)Kizin kac yasinda bilmiyorum ama hakikaten ya sizin oradaki okul calismalari cok ciddi, ya senin kizin masallah cok becerikli. Dedigim gibi ucuncu sik ise sen yardim ettin herhalde. :))

tuhfe dedi ki...

Sevgili Nagihan henüz küçüktü zevk aldımı bilmiyorum!Şimdi yap desem yanına bile yanaşmaz...

Sevgili Candan, evet haklısın bu Candan mı! niye böyle resmi yazmıs diye düşünmeye gerek kalmadan şükür eski halne döndün :) Ayrıca makara işini kimin öğrenmek istediğini de hatırlayamıyorum!

Sevgili Nazlı teşekkür ederim ama kızım bana çekmemiş aslında. Onu zoraki gönderdiğim 10 derslik bir kurstu. Hiiiç el becerileri yoktur, mecburiyetten yaptı bunları :)

Sevgili Burcu sanırım uzman kişilerin kontrolünde yaptıkları için bu kadar güzel oldu.

Sevgili Melike aslında kızım hiç marifetli değildir! Senin de bildiğin gibi buradaki çocuklar okul sonrası spor ya da el işleri gibi faaliyetlere katılırlar. Kızıma sorarsan Judo el işinden daha zevklidir!

Sevgili Serra, wallahi yardım etmedim! Beni okula almazlarki zaten! Okulda ders dışı faaliyet olarak yaptılar. Burada çocukları/gençleri oyalamak için okullarda bir çok aktivite düzenleniyor. Seçim kendilerine bırakılıyor. Çoğunluğun isteğine bağlı kurslar açıyorlar.

evperisi dedi ki...

Oldukça değişik...
Ebru sanatını andırıyor...
Çok hoş...
Ellerine sağlık kızımızın...
Öpüyorum...

Serpilce dedi ki...

Kızının ellerine sağlık. Maşallah oda sizin gibi marifetliymiş.çok güzel ve uğraştırıcı bir iş çıkarmış.
Sevgiler.

berrince dedi ki...

E böyle anneye böyle kız. Valla bravo diyorum kızına bu çalışma için.
Sevgiler,

FIREFLY dedi ki...

Merhaba Tuhfe , çok güzel ve değişik bir çalışma olmuş aferin kızına.Oradaki okullarda ne güzel faaliyetler oluyor bir de bizimkilere bak...

Hülya YILMAZ dedi ki...

çok sanatsal bir çalışma olmuş. Kızın bence çok yetenekli.