Pazar, Ocak 01, 2006

Kırkyama kırk hatıra


Bu şekilde artan parçaları gelişigüzel birleştirme tekniğine "crazywork" diyorlar. Ben Türkiye'de ne dendiğini bilmiyorum. Çılgın tekniği ya da çılgın işi mi deniyor bilemiyorum. Çok güzel, bu işi ustaca yapan Serpil hanım belki adını biliyordur bu tekniğin.


Sevgili Zeynep abla sormadan ben yazayım. Makinada yapmış olduğum kırkyama yastıklar. Bu kırlentlerden üç tane oğlumun odasına yaptım. Aslında üzerlerine dikiş yerlerini daha güzel hale getirmek için çeşitli süslemeler düşünüyordum. Daha sonra vazgeçtim, yazık olurdu doğrusu bunların halini görseniz içler acısı, sürünüyorlar ordan oraya. Bir dahaki sefere el dikişi ile güzel bir kırlent yapacağım, şöööyle cicili bicili. Yorganlama falan da yaparım üstüne daha şık durur. Artan parçaları atmaya kıyamayıp rastgele birleştirdim, pek simetrik ve güzel değiller ama olsun. Özel bir kalıp kullanmadım tamamen o anda oluşan modellerdir. Bazı parçalar olduğu gibi yerleştirildi makas değmeden.

Kırkyamanın en sevdiğim yanı; her parçasının bir anıyı, sevdiğimiz bir insanı ya da kıyafeti aldığımız zaman dilimini hatırlatması, geçmişten izler taşıması. Kırkyamalar eskiden kullanılmış parçalardan yapılırdı, şimdi yeni kumaşlar kullanılıyor. Ben de yeni fakat artan kumaşlar kullandım, bizden izler taşıyorlar. Bakınca bana güzellikler hatırlatacak olan kumaştan bir albüm gibiler. Sayfa çevirmeye gerek yok, hep yanımda yanı başımda...unutmaya fırsat vermezler her an beraber yaşarım geçmişi ve o anı, iç içedir zaman. Hele güzel anılarsa hatırlananlar değmeyin keyfime...bakmaya doyamam renk renk, desen desen anılara...

9 yorum:

Binnur dedi ki...

Tufecim,
Ne guzel anlatmissin. Hatiralara bu denli deger vermen, saklaman,degerlendirip baktikca hatirlaman cok cok cok hosuma gitti. Resme baktikca minicik kumas parcalarinda bile senin gorduklerini gormeye calistim:) Oda beni kendi hatiralarima goturdu. Dedigin gibi, kimi pek guzel anilarin, hep hatirlanmak istiyor, ellerin dert gormesin:)
Sevgilerimle

semra dedi ki...

Merhaba Tuhfe,
2006 nin ilk gunlerinde gecmis hatiralarla dolu bu guzel yastiklari guzel mutlu, huzurlu gunlerde kullanmani dilerim. Ellerine saglik. Yeni yilda da her zaman boyle guzel seyler uretmen ve bizlerle paylasman dilegiyle. Sevgiler.

NALAN KAPLAN dedi ki...

Bu yastıkları çok özel yapanda, anılarla dolu olması oluyordur.Eline sağlık ...

Hülya YILMAZ dedi ki...

Bir küçük yastık ve onlarca anı... Güzel tarafı da bu işte.
El,ne sağlık Tuhfe'cim.

berrin dedi ki...

Çok güzel yazmışsın.
Sevgiler,

Elifce dedi ki...

Sevgili Tuhfe gerçekten güzel anlatmışsın çok iyi fikir.Benimde eşimin annesi bana battaniyesini yapmış. Eşim onu ne zaman görse anılara dalıyor. Tüm aileden alınan, bir parça kumaş ile oluşturulmuş.Eşimin anneannesi ve babaannesi ölmüşler ama onların bile giyidiği eteğinden bir parça kumaşı katmışlar. Yani eşime soruyorum hepsinin kimin olduğunu biliyor:)))

NAZLICA dedi ki...

Sevgili Tuhfe; Fotoğrafları açamadım malesef onun için göremiyorum kırkyamalarını:( Gerçekten her bir parçanın ayrı hatırası vardır ne iyi etmişsin biraraya getirmekle. Ellerine sağlık becerikli arkadaşım. Elinden hiçbir şey kurtulmaz biliyorum. Sevgiler

tuhfe dedi ki...

Sevgili Binnur çok teşekkür ederim.

Sevgili Semra çok teşekkürler.

Sevgili Nalan haklısın güzelliklerinden ziyade hatırlattıkları ön planda.

Sevgili Hülya hanım evet bence de en güzel tarfı o.

Sevgili Berrin teşekkür ederim.

Sevgili Elif eşin ve senin için manevi değeri yüksek hediyelerin en gözde olanıdır belki de bu battaniye.

Sevgili Nazlı çok teşekkür ederim sağol. Kırkyamaları görmesen de olur güzel değiller zaten. Onların taşıdıkları manevi dğerdi onları güzel kılan.

Sevgili arkadaşlar hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim bu güzel yorumlarınızdan dolayı.

SEVGİLERİMLE

ipek [mail adresimden ulaşın] dedi ki...

Sevgili Tuhfe,sen yazınca dikkat ettim,eski ama anısı olan herşey var kırkyamada ,belki de bu kadar ilgi duymamın sebeblerinden biri de bu benimde.Ellerine sağlık .