Perşembe, Ocak 05, 2006

En pratiklerim

Sevgili Nagihan'ın fikri olan bu "en pratiklerimiz" çok faydalı olacak gerçekten. Şimdiye kadar yazılanlar çok güzel bilgilerdi. Sevgili Serpil hanım ve Semanur bana sormuşlar en pratiklerim neler diye. Bir an hiç bir şey bilmiyormuşum gibi geldi, fakat arkadaşların yazdıklarını okudukça bazı şeyleri tekrar hatırlama fırsatı buldum.

1- Peynir kutusu kapaklarını atmıyorum, salça kutusu kapağı olarak kullanıyorum. Küflenmemesi için üzerine sıvıyağı döküp hava ile temasının engellenmesini sağlayabileceğimiz söyleniyor ama ben küflenmesine fırsat vermeden bitiriyorum salçayı. Bir de cam kavonozda saklanması daha uygunmuş.

2- Derin dondurucuda çorbalar için çok az miktarda kullanabileciğim mercimekleri (buğday, çorbalık mısır gibi tahılları) minik poşetlere doldurup poşetin ortasından her iki yana eşit miktarda mercimek gelecek şekilde ayırıp torbayı büküyorum. Büktüğüm torbaları üst üste çapraz koyup dondurucuda saklıyorum. Neden çapraz derseniz; böyle istif edildiği zaman torba içindeki tahıllar ikiye ayrılmış vaziyette donuyorlar. Kullanacağım zaman ortadan kesip tek tarafını alıp diğer yarısını dolaba kaldırıyorum. Karışık çorba pişecekse diğer tahıl çeşitlerinden de aynı şekilde kesip kullanıyorum. Çorbalık kıymalar için de aynı işlem geçerlidir.

3-Bulaşık makinasının kaşıklığına kullanılmış limon kabuğu koyuyorum, ayrıca koku satın almama gerek kalmıyor.

4- Kesme tahtasına arada bir sıvı yağ sürülürse et sularını çekmesine engel olur.

5- Şimdi kireç çözücüler bu işi görüyor ama olsun ben yine de yazayım. Çaydanlığa sirke doldurup kaynatılırsa kireçleri çözülür. Bir de her kullanım sonrası içlerinin yıkanması kireç bağlamamasına biraz yardımcı olur. Kahve çay makinalarına da sirke ile doldurup çalıştırılırsa daha sağlıklı bir yöntemle kireçleri çözülmüş olur.

6- Bayatlayan ekmekleri fırında kızartıp robotta eziyorum. Gerektiğinde galeta unu yerine veya köftelerde kullanıyorum.

7
- Yumurta haşlarken yumurtaların sivri tarflarına delik açılırsa çatlamaları önleniyor. Bunun için yumurta delme aleti satılıyor. Bir de kaynattığımız kap fazla geniş olmamalı yumurtaların altına bir tabak yerleştirip hareket etmeleri önlenmeli. Bu benim yumurta haşlama aletim. Yumurtalar bu kabın içinde kıpırdayamıyorlar!!! birbirlerine dokunup çatlatma olasılıkları yok!!!

Aklıma bunlar geldi. Haa bir şey daha geldi; aseton boya çıkartmada etkili oluyor. Yağ lekesi için de bulaşık deterjanı (yağ çözücü içeriyor) önerebilirim.

Ben de mutfaktakiler, Ece ve Şeyma'ya soruyorum. Bizimle en pratiklerinizi paylaşır mısınız?

11 yorum:

Nazan dedi ki...

merhaba sevgili Tuhfe;
en pratiklerimizi blog camiasiyla paylasmak dusuncesi gercekten cok iyi bir fikir. Mesela ilk firsatta ben de bulasik makineme limon kabugu koyucam.ne guzel miss gibi kokar :)
teklifin icin tesekkurler..
mutfaktakiler olarak en pratiklerimizi biz de en kisa zamanda paylasmak isteriz.

nsevil dedi ki...

canım paylaşımın için teşekkür ederim.
birbirimizden çok güzel şeyler öğreniyoruz..

Hayat dedi ki...

Bulaşık makinesine limon kabuğu koyma fikri çok hoş. Ben de deneyeceğim :)

berrince dedi ki...

Merhaba Tuhfe, 3,4 ve 7. maddeleri bilmiyordum. Paylaşımın için teşekkürler.
Sevgiler,

Hülya YILMAZ dedi ki...

En sonunda bütün bu pratik bilgileri derlesek... Faydalı olacak.

Rahime dedi ki...

Yazdiklarin gercekten faydali seylerler.Mutlaka bende deneyecegim limon kabugunu....

semra dedi ki...

Sevgili Tuhfe,
paylastigin guzel pratik bilgiler için teşekkür ederim. Bu paylaşım çok güzel olmuş. Sizlerden daha önce duymadığım faydalı şeyler öğreniyorum. Sevgiler.

NAZLICA dedi ki...

Tuhfeciğim; Çok güzel pratikler, bilmediklerimi aldım hemen hafızama. Örneğin yumurta konusunda oldukça sinirleniyordum, çatlatmadan çıkarmak ne mümkündü. Ayrıca poşetleri 2'ye katlamak çok süper. Teşekkürler canım.

yemekvebiz dedi ki...

Aynen makineye limon kabugu koymak cok hos ve değişik geldi banada ? bende hemen deneyecegim:)

teşekkürler Tuhfe,

figen

tuhfe dedi ki...

Sevgili arkadaşlar çok eşekkür ederim. Bir kez daha belirteyim bu sobe konusu gerçekten çok faydalı olacak hepimiz için. Birbirimizden çok şey öğreneceğiz böylelikle.

Serpilce dedi ki...

Sevgili Tufhe
Paylaşımların için teşekkürler.
Bulaşık makinasına limon kabuğu koyma fikri hoşuma gitti.
Yumurtaları haşlarken kırılmaması için bende tuz atıyorum.faydası oluyor.
Sevgilerimle.