19.12.05

Subi'den Afrika Rüyası



Afrika Rüyası'nı ne zamandır yapmak istiyordum. Memlekette pardon gurbette kakaolu bisküviyi bulana kadar tarif epey bir bekledi. Çok kolay bir pasta ve çok lezzetliydi. Bu güzel tarif için sevgili Subi'ye, üzerindeki çikolata sosu tarifi için sevgili Burcu'ya teşekkür ederim.

Malzemeler:
2 pak. kakaolu bisküvi
2 pak. krem şanti (2 bar. sütle hazırlanmış)
1 muz (robotta ezilmiş)
1 kaşık neskafe
1 pak. vanilya şekeri
1 çay bardağı dövülmüş ceviz
1 çay bardağı pudra şekeri (krem şanti çok şekerli ise az kullanmakta fayda var, ya da kullanmayın)
Krem şanti hazırlanır, içine kırılmış bisküvilerle birlikte diğer malzemeler eklenir. İçine streç film serilmiş bir kabın içine karışım dökülür. Ben diktörtgen plastik bir kaba dökmüştüm. Buzlukta iki saat kadar bekletilir. Üzerine ılımış çikolata sosu dökülür (ben ceviz olmadığı için üzerine fındık serpmiştim).
Afiyetle yenir.

17 yorum:

ev perisi;) dedi ki...

Sevgili Tuhfe; benim bu saatlerde acayip içim kıyılır! tamda içimin kıyıldığı saate denk geldi! ne yapıcam şimdi?

Tuhfe dedi ki...

Bak benim de içim kıyıldı şimdi :)evde nefiss bir kek var gel ya da ben onları alıp geleyim birlikte yiyelim:)

Hülya YILMAZ dedi ki...

Çocukların çok seveceği türden bir pasta. Hafif ve çikolatalı..
Eline sağlık.

Binnur dedi ki...

Ellerine saglik Tuhfecim, beni de cagirsaydin yerken:)

Pitircik dedi ki...

Merhaba Tuhfe,
Pasta cok guzel gorunuyor. Sanki mozik pasta gibi. Verdigin linklere bakamadim da merak ettim nicin "afrika ruyasi" deniyor bu pastaya? Resim de cok guzel cekilmis, ellerine saglik.
Sevgiler...

ZeYNeP dedi ki...

Sevgili Tuhfe,
Senin Afrika ruyan, ben diyette olunca bana kabus oldu sanki :)))))))
ellerine saglik, bende kakaolu buskivi bulunca yapayim Zipzipima,
eminim cok begenecek, cok guzel cunku.
Sevgilerimle,
Muzmin diyetci
Zeynep

akçahan dedi ki...

Çok güzel gözüküyor Tuhfe.Ellerine sağlık.Sevgilerle.

Elifce dedi ki...

Oldukça leziz gözüküyor.Eline sağlık...

ÇEŞNİ dedi ki...

Ya kızlar noluyo size....yapicam , yapmiycam, yapicam, yapmiycam..canım tatlı istiyor , istesede yemiycem, yersem acaba nolur, yaparsam yermiyim...kafayi yiycem..iyisimi afrikaya gidiyim:)) ellerine sağlık tuhfe...çok güzel ...

Adsız dedi ki...

çok güzel gözüküyor Tuhfe ,eline sağlık.

NAZLICA dedi ki...

Tuhfe; En zayıf noktamdan vuruyorsun. Yaptığın pastalar beni baştan çıkarıyor:)) Ellerine sağlık arkadaşım, afiyetle yiyin.

Burcu ÜNAL dedi ki...

ellerine sağlık tuhfe..
senin sunumlarını çokkkkk seviyorum :))))

sevgilerimle..

NuR dedi ki...

Sevgili Tuhfe,
Ellerine sağlık ve afiyet olsun.
hafif ve herkesin seveceği bir pasta.
Sevgiyle kal.

Tuhfe dedi ki...

Sevgili Hülya hanım teşekkür ederim. Benim de çocuklardan farkım yoktur pek onlar ne yerse ben de yerim :)

Sevgili Binnur sen gel yeterki Afrika Rüyası'nın lafımı olur, biz de Türkiye sevdası yapar yeriz :)

Sevgili Dharma ben de kolay yapılan şeyleri çok severim. Tşk.

Sevgili Pıtırcık ben de bilmiyorum neden adı öyle ama zencilere benzetmişlerdir belki kakaolu bisküviyi muz da var içinde! Fotoğraflarımı akşam çekebiliyorum pek iyi çıkmıyorlar artık, beğenmene sevindim.

Sevgili Zeynep abla senin görmemen için ne yapmam lazım bilemiyorum. Affet abla ya...Diyetin bitince inşaallah yapar yeriz :))

Sevili Semanur ve Elif teşekkür ederim sağolun.

Sevgili Aynur çok teşekkür ederim:))

Sevgili Nalan teşekkür ederim.

Sevgili Nazlı bu kez süslemedim fazla ama ne yapabilirim senin için haydi bir dilim de sana gönderdim:))

Sevgili Burcu çok teşekkür ederim. Fotoğraf akşam çekildi ve biraz karanlık. Yemek için de acele ettiğimiz için fazla itina ile hazırlanamamştı. Beğenmene çok sevindim.

Sevgili Şennur çok eşekkür ederim haklısın herkesin sevebileceği yapımı kolay bir pasta.

HERKESE SELAM VE SEVGİLERİMLE.

life dedi ki...

Bu cam tabaklardan bizdede vardı kırıla kırıla bir tane kaldı:))

Adsız dedi ki...

TUHFEE BU KILO ALDIRMAZ DEGILMI COK NEFIS BIR GORUNTUSU VAR .ELINE SAGLIK.SEVGILER

Adsız dedi ki...

çok lezzetli deneyeceğim kesin sevgiler