27.12.05

Parfe

Tarifin asıl adı "çilekli parfe" olup Yemek Zevki dergisinden alınmadır. Malzeme: 1 kutu krem şanti 1 su bardağı süt 2 paket beze (ben bir paket kullandım gramajını hatırlamıyorum) 6 adet kakaolu bisküvi ( normal ve daha fazla kullandım) 2 çorba kaşığı ceviz 1 su bardağı iri doğranmış çilek (muz kullandım) Hazırlanışı:
  • Krem şantiyi sütle çırpın
  • İçine beze ve kakaolu bisküviyi ufalayın (normal bisküvi kullandığım için kakao ekledim)
  • Çilekleri ve cevizi koyup karıştırın
  • Bir kalıba naylon yayın
  • İçine karışımı bastırarak yerleştirin
  • Buzlukta bir gece beklettikten sonra çikolatalı sosla servis yapın.

13 yorum:

Berrin dedi ki...

İçinde beze olması bana çok cazip geldi. En kısa sürede ben de denicem bu tarifi. Ellerine sağlık.

ZeYNeP dedi ki...

tuhfecim,
yilbasi aksami icin hafif soguk birseyler aranirken senin parfen hizir gibi yetisti, cok guzel ve leziz anladigim kadar ile,
yapacagim bende cuma aksamindan.
Ellerine saglik, paylastigin icin mutlu oldum.
Zeynep

Adsız dedi ki...

Tuhfecim, cok pratik, cilek yerine muz kullanmanda güzel fikir, mevsimine göre baska meyvelerlede denenebilir. Ellerine saglik. Bende deniyecegim en kisa zamanda.
Sevgilerimle canim

ev perisi;) dedi ki...

Ayyy!
Biliyormusun sevgili Tuhfe; parfe en sevdiğim tatlılardan biridir! çok severim! ellerine sağlık...

Pitircik dedi ki...

Merhaba Tuhfe,
Parfeyi hep duyardim ama tarifine dikkat edip bakmamistim. Hafif bir tatliya benziyor. Bana biraz mozaik pastayi cagristirdi. Bir de bizim sitede bir arkadasim bu tarife cok benzer sosyete pastasi yapmisti. Ama onda beze yoktu. En kisa zamanda ben de deneyecegim, yapimi kolaymis gercekten.
Ellerine saglik...

Adsız dedi ki...

Görüntü mükemmel,tadındanda eminim,kolay ve prarikte.Muzla olması sanki daha iyi olmuş gibi cevizle muz daha güzel olur gibi,ellerine sağlık bende deneyeceğim...

akçahan dedi ki...

Parfeler güzel oluyor eminim bu çok hoş.Ama ne yazık ki biz sıcak günleri beklemek zorundayız.Sevgilerimle Tuhfe.

Adsız dedi ki...

Ben de yeni yıl için neler yapsam diye düşünüyorum. Parfe gibi az zahmetli şeyler yapmak çok mantıklı. Paylaşımın için teşekkürler.
Sevgiler,

NAZLICA dedi ki...

Tuhfe harika gözüküyor ve çok kolay gibi.Ellerine sağlık canım, sen yaparsın da olmazmı? Sevgiler

Hülya YILMAZ dedi ki...

Eline sağlık Tuhfe'cim. Benim eskiden yaptığım bir tarif vardı, ona benzettim. Aklıma getirdin, ben de yapayım.
İçinde beze olması da çok güzel, sürprizli bir pasta olmuş bu...

Elifce dedi ki...

ımmmmmmm çok leziz gözüküyor ya bayıldım.

Tuhfe dedi ki...

Güzel yorumlarınızdan dolayı çok çok teşekkür ederim sağolun. Yaparsanız inşaallah beğenirsiniz.

Herkese 2006 da mutlu ve huzurlu en önemlisi sağlıklı bir ömür diliyorum.

Tuhfe dedi ki...

Sevgili Burcu yorumunu yeni farkettim kusura bakma! 1 poset krem santi kullandim.

Sevgiler.