30.11.05

Kuru fasulye köftesi











Ziyafet dergisinde gördüğüm "Adana'nın Tahinli Sarması" nı ne zamandır yapmak istiyordum. Hazır evde tahin bulmuşken hemen denedim. Tahin buldum ama bu kez derin dondurucuda haşlanmış nohut kalmamış. Onun yerine haşlanmış kuru fasulye kullandım. Tadı pek hoşuma gitmediği için tarifi buraya yazmak istemedim. Lahana sarmasından artan fasulyelerle köfte yaptım.

Kuru Fasulyeli Köfte

1 kase haşlanmış kuru fasulye
1 haşlanmış havuç
3 haşlanmış patates
1 kuru soğan
1 yumurta
2 kaşık un
galeta unu
salça
kekik, karabiber, pulbiber, tuzot

Havuç, kuru fasulye ve patatesleri robottan geçirelim. Salça, yumurta, un ve baharatları da ilave edip karıştıralım. Hamurdan kaşıkla alıp galeta ununa bulayalım. Elimizle düzgün şekiller verip kızgın sıvı yağda hafif kızartalım. Kızarttığımız köfteleri kağıt havluya çıkaralım.

* Köfte, kurabiye, börek ne olursa olsun normalinden fazla pişirme gibi bir alışkanlığım vardır.

9 yorum:

Adsız dedi ki...

Tuhfecim, cok degisik geldi bu tarif bana. Cok lezzetli olduguna eminim, yapilacaklar sirasina girdi bile cünkü cok merak ettim. Ellerine saglik canim.
Sevgilerimle

Sibel dedi ki...

Güzel olduğuna eminim! Bakliyatların farklı kullanım şekillerini seviyorum:) Eline sağlık!

Tuhfe dedi ki...

Sevgili Özgül abla beğenmenize sevindim. Et yemeyenler için de değişik bir seçenek.

Sevgili İpek, lahananın iç malzemesinde 1 su bardağı pirinç, 1 su bardağı haşlanmış nohut, 2 kuru soğan, 2 yemek kaşığı tahin ve yarım çay bardağı sıvı yağ ve baharatlar var. Ben daha önce belirttiğim gibi nohut yerine haşlanmış kuru fasulye kullandım. Lahana yapraklarını bu harç ile sarıp pişirdikten sonra ılımaya bırakıyoruz. Daha sonra yarım bardak tahin, yarım bardak su ile sulandırılmış 1 limon suyu ve 2-3 diş kadar sarmısaktan bir sos hazırlıyoruz. Ilımış olan lahana sarmalarını bu sosa bulayıp servis yapıyoruz. Evde pek seven olmadı bu tadı. Ertesi gün lezzeti biraz daha yerine oturmuş yenecek hale gelmişti. Ben de tarifi o yüzden vermek istemedim. Kendi sevmediğim tadları yayınlamak istememiştim.
Kuru fasulye köftesini fırında denemedim. Bana sanki kızartınca daha lezzetli olurmuş gibi geliyor.
Fotoğraflarım hava erken karardığı için artık güzel çıkmıyor. Süslemeye de vakit bulamıyorum, yaz'ın gelmesini bekleyeceğiz artık.

Sevgili Sibel çok teşekkür ederim. Ben de değişik tadları denemeyi seviyorum. Artan malzemeleri bu şekilde değerlendirmek de çok güzel.

Hepinize sevgiler.

NAZLICA dedi ki...

Tuhfeciğim;Adana'da yaşıyorum ama Tahinli sarmayı hiç duymadım,yoğun yapılan birşey değildir mutlaka.Köften çok ilginç, ilk defa rastlıyorum. Besin değeri oldukça yüksek, ama kızartma olunca kaçınıyorum. Ellerine sağlık farklı bir lezzet eminim. Sevgilerimle.

NuR dedi ki...

Sevgili Tuhfe,
Tahinli lahana dolmasını, bir kez ben de denedim, konuklar sevdi ben sevmedim. Kuru fasulye bizim evde çok sevilir, tarifini deneyeceğim, ama fırında. Eşime kızartma yasak, 30 lu yaşlarından beri genetik kolestrol sorunu var. Biz oğluşumla yazlıkta bol bol kızartma yeriz.
Sevgiyle kal.

ZeYNeP dedi ki...

Fasulye kofteni deneyecegim, bazi lezzetler kizartilinca daha hos oluyor degil mi? Bende kizartmadan kacinirim mumkun oldukca ama, fasulye bizde de cok seviliyor, senin tarifini hem kizartarak hemde firinda deneyecegim hafta sonu, eline saglik.
Lahana sarmasi cok degisik geldi, lahana sarmasi yaparken bir miktarini bu sekilde deneyim bakalim, sana yazarim sonucu.
Ellerine saglik.
Sevgilerimle
Zeynep

akçahan dedi ki...

Çok değişik bir tarif,denemeli,eline sağlık canım.

Binnur dedi ki...

Tuhfecim,
Hic denemedim fasulye koftesini, cok kolay gozukuyor. Ayrica bana fazla kizarmis gelmedi, nar gibi olmus pek guzel:)

Tuhfe dedi ki...

Sevgili Nazlı haklısın besleyici bir köfte oldu. Tahinli sarma Sahrap Soysal'ın tarifiydi.

Sevgili Şennur ben de sarmayı pek beğenmemiştim, o yüzden tarifi vermedim zaten. Kolestrolü olanlar biraz kızartmalardan uzak durmalı. Siz de eşiniz için köfteyi fırında denersiniz, ama bana fırında pek lezzetli olacakmış gibi gelmiyor. Lezzetlendirmek için kaşar peyniri rendesi ilave edilebilir belki!

Sevgili Zeynep abla deneyeceksen biraz pirinci haşla ya da ıslat. Ben biraz haşlamıştım. Sonuçları bekleyeceğim.

Sevgili Semanur teşekkür ederim.

Sevgili Binnur çok teşekkür ederim. İyi bir değerlendirme oldu neden dersen; oğlum köfteyi yedi :))

HERKESE SEVGİLER SAYGILAR.