9.12.05

Kremalı brüksel lahanası



Geçen gün kremalı brüksel lahanası yapmıştım. Her defasında evdeki malzemeye göre tarif değiştiği için nasıl yaptığımı unutmadan yazayım istedim.

Malzemeler:
500 gr. brüksel lahanası
1 adet haşlanmış tavuk göğüs eti
bir kaç tane havuç
bir kaç tane patates
200ml. krema (creme fraiche)
1 yumurta
tuzotu, istenilen baharatlar (muskat cevizi çok yakışıyor)
rendelenmiş kaşar peyniri


Brüksel lahanalarını temizleyip yıkadım. Havuçları ve patatesleri de soyup yıkadım, brüksel lahanalarının büyüklüğünce doğradım. Buhar tenceresinin alt tenceresine biraz su doldurup doğranmış patates ve havuçları çok az haşladıktan sonra delikli tenceresini yerleştirip brüksel lahanalarını buharda pişirdim. Alt ve üst tencereyi aynı anda kullandım. Haşlanmış sebzelerin suyunu süzdürdükten sonra bir cam tepsiye tavuk etlerini ve sebzeleri yerleştirdim. Etsiz de yapılabilir.
Tuzot ve baharatları üzerine serptim. Krema ile yumurtayı çırpıp sebzelerin üzerine gezdirdim. Kaşar peynirini üzerine gezdirdikten sonra fırında (mikrodalga'da) üzeri kızarıncaya kadar pişirdim.

14 yorum:

Pitircik dedi ki...

Merhaba Tuhfe,
Bruksel lahanasi icin cok iyi bir tarif. Ben de hep sulu yemegini yapiyordum ama hep bir sey eksik kaliyordu. Yani 1 gun yedikten sonra ertesi gun yemek gelmiyordu icimden. Bu tarifi mutlaka deneyecegim. Kremayi herhalde unla basamel sosu gibi hazirlasam da olur. Ellerine saglik!!

Pitircik dedi ki...

Tekrar merhaba Tuhfe,
Linkini sitemize ekledik. Bize de bekleriz:))
Sevgiler...

Binnur dedi ki...

Tuhfecim,
Sebzeyi cok seven benim gibi biri icin nefis bir yemek, resimde harika cikmis:))

Adsız dedi ki...

Ne güzel islerle ugrasiyorsun.Insan sana hayran kaliyor.Lahanada cok lezzetli görünüyor...

Adsız dedi ki...

Supersin Tuhfe bende dün markette gördüm hep klasik haşladığım için almak istememiştim.Yarın ilk iş biliyorsun veggiyim.Çokkkkk öpüyorum:)))))

ZeYNeP dedi ki...

bruksel lahanasini bende cok kullaniyorum, cok guzel senin tarifinde Tuhfe, kisa surede deneyecegim, haberdar edecegim seni.

Sevgilerimle,

Zeynep

Sibel dedi ki...

Biz de tek versiyonunu bilirdik bu şirin brüksellerin:) (çok sevimli bir sebze di mi:)) Böyle de deneyeceğim, sağolasın Tuhfe!

Tuhfe dedi ki...

Sevgiili Pıtırcık teşekkür ederim. Beşamel sosu ile de yapabilirsin neden olmasın.Bu yemeği bekletmemeni öneririm kuru fasulye gibi bekledikçe lezzetlenmiyor, mümkünse az pişirip hemen tüketilmeli.

Sevgili Binnur, çok teşekkür ederim. Resimlerim artık iyi çıkmıyor hava erken kararıyor ve eskisi kadar süslemeye de zaman bulamıyorum.

Sevgili Rahime çok teşekkür ederim sağolasın.

Sevgili Wendy bu tarifi yazarken sen aklıma gelmiştin "etyemez'sin" ya! ben tavuk eti kullanmıştım ama sen ilave etmesende olur.

Sevgili Zeynep abla bizim evde brükselcikler sevilmez aslında ama ben sebze yedirebilmek için elimden geleni yapıyorum.

Sevgili Sibel çok teşekkür ederim sen de sağol.

Hepinize iyi hafta sonları diliyorum.

Serpilce dedi ki...

Sevgili Tuhfe,
Değişik lezzetleri bize sunman ne kadar güzel.Brüksel lahanasını hiç denemedim.deneyeceğim.
ayrıca bloğuma bıraktığın güzel yorumlar için teşekkür ederim.
sağlıkla kal.

akçahan dedi ki...

Benim de son zamanlarda sebzeyle aram çok iyi.Güzel bir tarif, ellerine sağlık Tuhfe.Sevgilerimle.

Tijen dedi ki...

düzelttim canim!
afedersin, hiç dikkat etmemisim iyi mi?
tijen

Tuhfe dedi ki...

Sevgili arkadaşlar güzel yorumlarınızdan dolayı teşekkür ederim.

Herkese güzel hafta sonları dilerim.

Berrin dedi ki...

Brüksel lahanasını böyle hiç düşünmemiştim. Ben de tadı biraz kapuskaya benzediği için uzak duruyordum. En kısa zamanda denicem, teşekkürler..

Elifce dedi ki...

ımmmm harika yani...Uzaklarda olsamda hiç farketmez der gibisin Tuhfe ;)) ellerine sağlık