15.12.05

Kestane-Ye



Bu sefer istediğim tarifi yapamadım. Kestane bulmak ayrı bir macera bulduklarımın arasından sağlam işe yarayanları seçmek ayrı bir maceraydı, piştikten sonra karşılaştığım çürük çarıkları hiç sormayın. Elimde kalanlarla ancak bunu yapabildim. Biraz ordan biraz burdan, yemek literatüründe böyle bir isimle bilinmeyen bir tarif çıktı ortaya...

Kestane Terine
400 gr. kestane
50 gr. bitter çikolata
25 gr. esmerin bir ton açığı rengi şeker
2 paket vanilyalı şeker
1 kaşık pudra şekeri
süt


Kestaneleri tombul kısımlarından kesip su dolu tencerede haşlayın. Ya da biraz suda bekletip çıkarın fırında közleyin. Pişen kestanelerin iç ve dış kabuklarını soyup robotta ezin. Esmer şeker, vanilyalı şekerleri ve biraz süt ilave edip püre haline getirin. Süt miktarını yumuşak bir kıvam elde etmek için artırabilirsiniz. Karışımı buzdolabına kaldırın.

Ara katlar için hazır dondurma ya da kendi yapmış olduğunuz bir dondurma kullanabilirsiniz. Kendiniz yapmışsanız yayvan dikdörtgen bir kalıba bir parmak yüksekliğinde döküp dondurun. Kullanmadan biraz önce çıkarıp yumuşamasını bekleyin. Hazır almışsanız yine bir parmak kalınlığında kesip bardakla kalıp çıkarabilirsiniz.

Çikolatayı eritin, ılıdıktan sonra fırçayla dondurma kaplarına sıvı çikolatayı sürün ve donmaya bırakın.

Kestane püresini silindir bir kalıbın [plastik bardakları kesip elde edebilirsiniz, ya da dantel yumakların plastik silindirlerini (adını bilmiyorum kuka değil herhalde)kullanabilirsiniz örenbayan 50gr.lık olabilir, el işi yapanlardan isteyin!]içine bir parmak yüksekliğinde kaşıkla düzgünce doldurun.

Dondurmayı aynı çapta bir kalıpla kesip pürenin üzerine yerleştirin. Tekrar püre ve en üste dondurma keserek yerleştirin ve çikolatalı kabın içine dikkatlice karışımı çıkarın. Kenarlarına kırık çikolata parçaları yapıştırın. İstediğiniz gibi süsleyip hemen servis yapın (ben elmalı tarçınlı şeker parçaları serptim).Ya da diğer tabaklar hazırlanıncaya kadar buzlukta bekletin.

Bir başka servis şekli ise; kestane püresini elinizde yuvarlayın. Çikolata sürülmüş kapların içine bir dilim ya da bir kaç top dondurma yerleştirin, yanına da fındık kırıntılarına batırılmış kestane bonbonlarını koyun. Ya da dondurmasız sadece kestane toplarının üzerine çikolata sosu gezdirip fındık serpiştirin.


Afiyet olsun.

Diğer kestaneli lezzetleri görmek için Devletşah'a uğrayabilirsiniz.

24 yorum:

Hülya YILMAZ dedi ki...

ne kadar yeteneklisin... harika olmuşlar...

Adsız dedi ki...

Harika kestane memleketimin en meşhur tatlısı:))) sağol arkadaşım beni duygulandırdın:))))Ellerine sağlık yedim gitti hepsini:)))

NAZLICA dedi ki...

Tufeciğim yemede yanında yat olmuş bunlar:) Çok detaylı ve yorucu bir iş yapmışsın yine. Harikasın canım.

Adsız dedi ki...

Gelde yeme şimdi bunları. Ellerine sağlık.

Berrin dedi ki...

Yeme de yanında yat olmuş bunlar :) Ellerine sağlık.

Serra dedi ki...

Gozlere ziyafet oldu bu bizim icin Tuhe, harika gorunuyor, tadini da merak eden benim gibi yapamayacaklara artik bir dahaki sefere gene yaparsin di mi?

akçahan dedi ki...

Çok çok güzel.Tam bir sanat eseri gibi sunuların Tuhfe. Yiyenlere afiyet olsun, yapanın elleri dert görmesin. Devletşah'ta ben de birşey göremedim ama kimbilir belki yoğunluğu var.Sevgilerimle.

Binnur dedi ki...

Tuhfecim,
Pastahanede vitrine bakar gibiyim:)))
Ellerine saglik...

Burcu ÜNAL dedi ki...

ellerine sağlık tuhfecim..
süslemelerin ve fotoğrafların çok güzel...

sevgiler..

Serpilce dedi ki...

Sevgili Tufhe,
Keşke senin komşun olsaydım.
Ellerine sağlık,yiyenlerede afiyetler olsun.

Adsız dedi ki...

Tuhfe'cim ellerine saglik, sunum sahane, tarifinde cok güzel.
Sadece bakmak bile yetiyor. Bunu yemege kimse kiyamaz.
Sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Tebrikler,
harika görünüyorlar.Ne diyim çarpıldım görünce.Ellerinize sağlık sayfayı nasıl kapatıcam bilmiyorum.Gözümü ayıramıyorum..

Unknown dedi ki...

Tuhfe vallahi görünüm muhteşem elinin marifetini konuşturmuşsun, tadınında aynen böyle güzel olduğundan eminim. Ellerine sağlık :)

Doruk dedi ki...

Çok şık sunumlar, ellerine sağlık Tuhfe. Siz bir de malzeme zorluğuyla karşı karşıyasınız değil mi? Kolaylıklar dilerim.

Tuhfe dedi ki...

Sevgili Hülya hanım çok teşekkür ederim, sağolun.

Sevgili Candan,teşekkür ederim, helal olsun, ye, arada bir gel yine ye :))

Sevgili Nazlı utandırıyorsunuz, çok teşekkür ederim sağol.

Sevgili Özlem çok teşekkür ederim.

Sevgili Berrin çok teşekkür edrim.

Sevgili Berrin biz dayanamadık hemen yedik :))teşekkürler.

Sevgili İpek senin parfen de çok güzeldi. Haklısın ikinci gün oldu Devletşah'tan ses çıkmadı. Bekleyelim...

Sevgili Serra lafımı olur sen gel yeterki, ne yapar eder kestane buluruz artık senin için...

Sevgili Semanur çok teşekkür ederim şımartıyorsunuz. Devletşah'ı beklemedeyiz...

Sevgili Binnur çok teşekkür ederim. Halbuki fotoğraflarımdan hiç memnun değildim bu sefer...

Sevgili Burcu çok teşekkür ederim sağolasın. Fotoğraflarım seninkiler kadar olamaz. Hele bu sefer sorma karanlık çıktılar...


Serpil hanım çok naziksiniz. Ben de sizin komşunuz olmayı tercih ederdim herhalde :)

Sevgili Özgül abla çok teşekkür ederim, biz kıydık acımadık hemen yedik :))

Sevgili Emine hoşgeldin. Çok teşekkür ederim sağol.

Sevgili Derya çok teşekkür ederim sağol. Kestane olur da güzel olmaz mı:))

Sevgili Burcu çok teşekkür ederim. Evet, kestane bulma çabalarımı anlatsam bir sayfa daha yazardım bu konuda...

Hepinize can-ı gönülden teşekkür ederim,

Sevgiler, selamlar.

Elifce dedi ki...

Mükemmelsin ya.... Seni tebrik ediyorum. Misafirin olupta gelmek isterdim :)))

Tijen dedi ki...

vallahi diger iki sampiyonuma seni de ekliyorum tuhfe'cigim!
ellerine saglik..
tijen

Bengisu dedi ki...

Ellerine sağlık Tuhfe tarifin ve süslemelerin süper olmuşlar...

Adsız dedi ki...

Tuhfe muhtesem görünüyorlar.
Hamile olanlarin ekrana bakmamasi lazim

NuR dedi ki...

Sevgili Tuhfe,
Muhteşem bir görüntü, ben kestaneyi çok severim. Mevsiminin başlamasıyla birlikte, bizde her gece kestane partisi vardır. Çizip, suda bekletip, fırına atıyorum, yanında mutlaka sade gazoz oluyor.
Sevgiyle kal.

Adsız dedi ki...

Kestaneyi cok severim, haslama yada kozlemesini yapiyorum ben. Ama bu tarif harika gorunuyor, en kisa zamanda deneyecegim. elinize saglik!!

Tuhfe dedi ki...

Sevgili arkadaşlar değerli yorumlarınız beni çok çok memnun etti. Kestane gerçekten çok güzel bir tat. Püresi bile çok lezzetli. Ben çiğ yemesini de seviyorum.

Sevgili Elif, Tijen, Bengisu, Rahime, Burcu, Şennur ve Menekşe çok teşekkür ederim, sağolun.

İyi hafta sonları diliyorum herkese.

yEşiL dedi ki...

Kestane Ye ve tatilde ihmal ettigim bloglari henüz okuyabilmis diilim. Ama senin bu nefis tatlini görmüstüm. Ellerine saglik Tuhfecim. Görüntü muhtesem her zaman ki gibi :)

Tuhfe dedi ki...

Cok tesekkur ederim sagolasin Gulsen :)