Salı, Aralık 06, 2005

Kahvaltı Sofrası






Sevgili Özgül abla kahvaltı ile ilgili soruları cevaplamam için beni davet etti.


(foto: sabah gazetesi)


1- Normal bir günde nasıl kahvaltı yapıyorsun?
Hafta içi herkes evden çıktıktan sonra çay ya da kahve eşliğinde hafif bir kahvaltı yapıyorum.

2-Hafta sonu nasıl kahvaltı yapıyorsun?
Hafta sonu aile bireyleri evde olduğu için daha özenli kahvaltı hazırlıyorum. Hafta içi yiyemediklerini yapmaya çalışıyorum.

3- Ne zaman kahvaltı yaparsın?
Evden çıkmam gerekiyorsa sabah saat sekizde yapıyorum, diğer günler değişebiliyor.

4-Belirli aile gelenekleriyle veya inanışlarıyla büyüdün mü, bunlar neler?
Babam kahvaltı yapmadan asla evden dışarı çıkmama izin vermezdi. Arkadaşlarım beni bekliyor olsalar bile kahvaltımı tamamlamadan okula gidemezdim.

5-Beslenme çantanı düşündüğünde neler hatırlıyorsun?
Aslında çantamdan başka bir şey hatırlamıyorum. Şimdinin makyaj çantaları gibiydiler. Kapak sistemi çabuk bozulurdu da lastiklerle yeni sistem geliştirirdik...Minik kutucukların içine öğretmen tarafından belirlenmiş haftalık menü yerleştirilirdi.

6- Senin için lüks bir kahvaltı nedir!
Simit ve çay. Dalga geçtiğimi sanmayın, çay var da simit yok...Kendin yap demeyin. İçinde ne olduğunu bilmediğim, hijyen koşullarına uygun mu değil mi hiç mi düşünmediğim simit ve çay...

7- Nasıl, nerede ve ne zaman kahvaltı etmek istersin?
Ailemle birlikte olsun, evimde olayım yeter. Fakat şöyle ülkemin mis gibi kekik kokan dağlarının eteğinde ve şırıl şırıl sularının aktığı bir beldede olabilir.

8-Hayatında hatırladığın özel kahvaltı var mı, onu özel kılan nedir?
Hatırlayamadım...

9- Kahvaltı masanda eksik olmamasını istediğin şey nedir?
Ben de "çaysız olmaz" diyenlerdenim. Çay yoksa zeytin ekmek tercihimdir.

10- Kahvaltı konusunda söylemek istediğin başka şey var mı?
Tek bildiğim şey kahvaltı yapmanın sağlığımız açısından çok önemli bir öğün olduğudur. Şimdilik aklıma gelenler bu kadar.

11- Bloğundan bize kahvaltıya önereceğin tarifler önerebilir misin?
Bu soruyu atlamışız arkadaşlar, sonradan eklediğim için hemen aklıma bir şey gelmedi. Fakat daha önce yayınlamış olduğum kahvaltı tabağını sizlere önerebilirim.
Beni kahve altına davet ettiği için Özgül ablaya teşekkür eder; paylaşmak isterlerse ben de Burcu (pastacı), Sibel(ce) ve Nihan'ı kahvaltıya davet ediyorum... sizleri de tabi.

16 yorum:

nalan dedi ki...

Tuhfe'cim üzüldüm vallahi şimdi simit olayına ,biz buradan siz yurtdışında olan tüm arkadaşlara seve seve yollarız simit merak etme .Tabii simitler elinize ulaştığında yenilecek halde olurlarmı bilemiyorum:)Gerçektende çok zor değilmi hasret yinede Allah can sağlığı versinde geldiğinde bol bol yersin inşallah,ben sana yanında şöyle güzel birde çay demlerim...

nihan dedi ki...

Merhaba Tuhfecim,
Seve seve gelirim kahvaltıya.
İyi dileklerin için teşekkür ederim.
Sevgiler

Pitircik dedi ki...

Merhaba Tuhfe,
Siteni Nihan'in sayfasindan buldum. Ne hos hazirlamissin boyle. Gozum, gonlum acildi birden. Ben de yurt disinda yasadigim icin simite hasretim senin gibi:( Siteni takip etmeye calisacagim.
Sevgiler...

sibelce dedi ki...

Günaydın,
Teşekkürler Tuhfecim bende kahvaltı canavarı olarak bu oyuna seve seve dahil olacağım...

Burcu dedi ki...

Hasretlik çok zor tabii ama hayat işte ne yapacaksın... Ben simit hiç sevmem, birkaç günlüğüne yer değiştirelim istersen, bol bol yersin :))

akçahan dedi ki...

Sevgili Kardeşim Tuhfe ben de bir simit sever olarak simit olayına üzüldüm doğrusu.Nalan'ın da belirttiği gibi göndermek mümkün olsa da karşıdaki fırından alıp göndersem.Ben de evde kalıyorum simitli eni konu kahvaltı yaparım diyordum ama olmadı.Geçenlerde Arena'da bir simit haberi vardı soğudum sanki. Neyse Istanbul'gel de bende sana sıcak simitli güzel bir kahvaltı hazırlayayım.Sevgilerimle.

dilek dedi ki...

Tuhfe sanirim yurtdisinda olanlarin en cok özledigi seylerden biri simit! Gülsen'e getirtelim diyecegim fakat taze taze olmayinca da cok güzel olmuyor. Ister misin yine de ismarlayayim mi?

tuhfe dedi ki...

Sevgili Nalan çok düşüncelisin, teşekkür ederim. Senin de dediğin gibi sağlık önemli olan. İnsan oğlu neye hasretse o lüks oluyor. Simit bulsaydık başka şeylere hasret kalırdık, istekler tükenmek bilmez...

Sevgili Nihan beklerim...

Sevgili Pıtırcık çok teşekkür ederim. Her zaman beklerim çay içmeye...

Sevgili Sibel teşekkürler bekleyeceğim...

Sevgili Burcu yer değiştirebilirim seninle :)) Belki ben de TR de olsam durum farklı olabilirdi! Yok, ama ben simiti her zaman sevdim.

Sevgili Semanur çok teşekkür ederim hemen geliyorum :)) Biz Tr de tatilde iken simitçimiz vardı, çocuk her gün saat sekizde bize simit getirirdi. Eşim kıyamaz kalan simitlerini de alırdı çocuktan.

Sevgili Dilek çok duygulandırdınız beni, sağolun. Görüyor musun şu simitin yaptığını... Gülşen benim yerime de yesin yeter, artık biz de ne zaman kısmetse o zaman yeriz...

Herkese selamlar sevgiler.

Rahime dedi ki...

Yazdiklarini okumak güzeldi...
Sevgilerle,

Serra dedi ki...

Tuhfe, bu simit olayi muhim. Ben her gidisimde vallahi ayip yok en az 10 taneyi paketlettirip buraya gumrukte turk ekmegi bu diye geciriyorum. Sonra da buzlukta saklayip azicik azicik yiyorum. Firini kizdirip icine atinca buzluktan cikartir cikartmaz, sok etkisi midir nedir, citir citir oluyor ve kurumuyor da.
SImit aypimina gelince, ben birsuru sey denedim, yakin bir tad oluyor ama simit olmuyor gene de. Bir de http://www.evcini.com/2005/09/_m_i.html#comments bu adresetekini dene istersen. Ben daha yapamadim islerden.

Özgül dedi ki...

Tuhfecim, cok tesekkürler, yazdiklarini okumak zevk verdi. Hele Simit ah sorma, burada var ama Türkiye simidi gibi olmuyor vallahi. Ikimizde ayni hasreti cekiyoruz desene. Simit, beyaz peynir tereyagi ve yaninda sicacik taze demlenmis cay.
Sevgilerimle canim

Serpilce dedi ki...

Sevgili Tufhe,
Simiti benge severim hele yanında peynirde olursa deyme keyfine.ama bundan sonra yerken içim biraz burulacak sengeleceksin aklıma.
enkısa zamanda tatile gelirsinde yersin.
Sevgiyle kal.

NAZLICA dedi ki...

Tufeciğim; ah o simit ne doyurucu birşeydir. Bir tanesi ile bir öğün atlatılabilir.Benim bildiğim Tufe ne yapar eder mutlaka o lezzeti kendi mutfağında halleder. Canım benim tüm hasretlerinizin geçici olmasını diliyorum.Sevgilerimle,

tuhfe dedi ki...

Sevgili Rahime teşekkür ederim sağol.

Sevgili Serra iyi fikir verdin bir dahaki sefere fikirlerini deneyeceğim.

Sevgili Özgül abla özlemişiz simiti değil mi? Nazım Hikmet'in bir şiiri var "Simit çay ve peynir" güzel bir şiir onu hatırlattın.

Sevgili Serpil hanım, çok hassas ve düşüncelisiniz lütfen ya siz rahat rahat yeyin simitlerinizi, sizin için burkulacak diye üzülürüm ben şimdi...


Sevgili Nazlı acayip motive ettin nasıl rahatladım şimdi bilemezsin, bir ara fırsat bulursam Serra'nın verdiği linkten hemen işlemlere geçmek lazım.

Hepinize güzel yorumlarınızdan dolayı tekrar teşekkür ederim taze simit sıcaklığında çıtır çıtır bir gün diliyorum. (Çıtır çıtır bir gün olmaz biliyorum ama güzel bir gün olsun onun yerine)

Nilüfer dedi ki...

Tuhfe seni çalıştığım yere bekliyorum.Sabahları kahvaltı yapmadan evden çıkmam ,ama işe gidince karnım tok olsa bile çayın yanında simit yerim.Gelirsen sana çay ve simit ikram ederim :-)))
Merak etme sadece bir çay ve simitle göndermem seni :-))

tuhfe dedi ki...

Cok tesekkur ederim Nilufer. Hemen geliyorum. Cay ve simit yeter, sen davet ettin ya baska ne isterim, konusmaktan baska bir sey yiyemem zaten :))