29.12.05

Gül börek ve Pırasalı mercimekli kiş

Gül böreğini springroll yufkaları ile yaptım. Normal yufka ile de olur sanırım. Tam ölçü veremeyeceğim. Bu yufkalar çok ince oluyor ve yaparken elimizi çabuk tutmak, nemli bir bezle üzerini kapatmak gerekiyor. Bir kabın içine 3 ya da 4 yumurta, bir kase yoğurt, sıvı yağ ve 1 paket kabartma tozunu koyup karıştırıyorum. İçi için peynirli harç kullandım. Kare şeklindeki yufkayı yoğurtlu bulamaca batırıp elimle fazlasını sıyırıp yufkayı düz zemine (sivri ucu kendimize gelecek şekilde) açıp orta kısma harcı yerleştirdim. Yufkanın ucundan tutup diğer ucuna kapatınca üçgen bir şekil oluşuyor. Bu yufkayı buruşturup bir ucundan başlayarak gül şekli verecek biçimde sardım. Tepsiye dizip üzerlerine haşhaş, susam ya da çörek otu serpip önceden ısıtılmış fırında pişirdim. Pırasalı Kiş Tarif yine Ziyafet dergisi'nden. Malzemeler: 150 gr. margarin (1 çay bardağı sıvıyağ kullandım) 2 su bardağı un (3 su bardağı kullandım) 2 yumurta 1 çay kaşığı tuz İç malzeme: 3 pırasa, 2 çorba kaşığı sıvı yağ 1 çorba kaşığı dolmalık fıstık (kullanmadım) 1 çorba kaşığı kuş üzümü (kullanmadım) 6-7 mantar (kullanmadım) tuz, karabiber Ben 1 su badağı kadar haşlanmış yeşil mercimek kullandım Üzeri için: yarım su bardağı rendelenmiş kaşar 2 yumurta 1 su bardağı süt kreması (ben yarım bardak kullandım) Kızım pırasa yemeğini sevmediği için pırasa pişirirken bir tepsi de kiş ya da benzer bir şeyler yaparım. Bu kez pırasam az ve mantarım yoktu. Evde şekerli patates vardı. Klasik usülde kıymalı pırasa pişirdim içine 2 adet şekerli patates doğradım. Kiş iç malzemesini artırmak için de aklıma yeşil mercimek geldi onunla malzemeyi artırabileceğimi düşündüm, hiç de fena olmadı. Eveet gelelim kiş'in yapımına.
  • Derin bir kapta margarini kıyın(sıvı yağ kullandım). Un, yumurta ve tuzu ekleyip yoğurun. Ben biraz da yoğurt ilave etmiştim. Hamuru buzdolabında yarım saat dinlendirin.
  • Pırasaları ince ince kıyın. Fıstıkla birlikte sıvıyağda kavurun (ben fıstık kullanmadım). Mantarı küçük küçük doğrayıp üzümle birlikte pırasaya ekleyin(bunları da kullanmadım, haşlanmış mercimek ilave ettim). Karabiber ve tuzla tatlandırın.
  • Hamuru yağlanmış tart kalıbına yayın (kalıp şart değil, fakat hamurun kenarlarını bir parmak kadar yükseltin krema kalıba akmasın). Üzerine çatalla bolca delikler açıp 180 derecelik fırında 15 dakika kadar pişirin. Tam pişmiş olmayacak. Fırından çıkarıp üzerine pırasalı karışımı yayın.
  • Kaşar peyniri, süt kreması ve yumurtaları çırpıp karışımın üzerine dökün. Kalıbı tekrar fırına sürüp kızarıncaya kadar pişirin. Dilimleyip sıcak servis yapın.

11 yorum:

nagice dedi ki...

çok güzel görünüyorlar..

Adsız dedi ki...

elıne saglık sevgııı Tuhfe eh sıze afıyet olsun.esın ve cocukların cok sanslı senın gıbı marıfetlı bır anneye sahıp oldukları ıcın Allah agzınızın tadını bozmasın.saglık mutluluk ve sevgı dolu yıllar dılerımm

ZeYNeP dedi ki...

Yilbasi aksami icin kis yapayim diyordum bende brokolili, ama senin pirasalida pek guzel gorundu, yarin pirasa alirsam yapacagim. Tesekkurler.
Ellerine saglik.
Iyi yillar diliyorum.
Sevgilerimle,

Zeynep

Serpilce dedi ki...

Sevgili Tufhe,

Ellerine sağlık.çok güzel olmuşlar.

Yeni yılın kutlu olsun,sağlıklı ve sevgi dolu yıllar diliyorum.

Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

Çok nefis görünüyor ellerine sağlık.Çok öpüyorum:)))

akçahan dedi ki...

Ellerine sağlık Tuhfe.Harika görünüyorlar, bence de çok şanslılar, böyle bir anneleri olduğu için.Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Yaşamınca güzel yıllar, mutlu yarınlar, dostça dostluklar hep senin olsun. MUTLU YILLAR!

NAZLICA dedi ki...

Sevgili Tuhfe; Harika gözüküyor bunlar,springroll yufka bizim milföy gibi birşeymi, merak ettim. Afiyet olsun canım, ellerine sağlık.Ayrıca, sevgi, mutluluk ve huzur dolu bir yıl diliyorum tüm ailene, sevgiyle öpüyorum canım.

Tuhfe dedi ki...

Sevgili Nagihan teşekkürler.
Sevgili Münevver abla sağolasın çok naziksin.
Sevgili Zeynep abla sağolasın teşekkür ederim. Denersen sonucunu beklerim.
Sevgili Serpil hanım çok teşekkür ederim sağolun.
Sevgili Candan çok teşekkür ederim.
Sevgili Semanur çok teşekkür edeim.
Sevgili Nesrin hoşgeldin, çok teşekkür ederim güzel dileklerin için.
Sevgili Nazlı çok teşekkür ederim sağolasın, spring rol milföy gibi değil normal yufkadan biraz daha ince. Normal yufka ile de olur sanırım.

HEPİNİZE 2005 TEN DAHA SAĞLIKLI, DAHA UMUTLU, DAHA GÜVENLİ, DAHA NEŞELİ, YILLAR DİLERİM.

Elifce dedi ki...

çok leziz olmuş, ellerine sağlık canım...Nice mutlu senelere ve bu sene dileklerinin olduğu bir sene olur inşallah.

Sibel dedi ki...

Harika olmuş Tuhfe, mercimekli yapmak bence harika bir fikir! Ellerine sağlık..