7.11.05

Çörek

 

 Gerekli Malzeme: 
1 çorba kaşığı toz maya 
1 tatlı kaşığı tuz 
1.5 su bardagı sıvı yağ 
1 su bardağı haşhaş 
1 yumurta 
Aldığı kadar un ( 6 bardak kadar)


  • Mayayı 1 fincan ılık suda bekletin. Unu bir kaba alıp mayayı su ve tuzu ilave edin. Gerekirse biraz daha su ilavesiyle kulak memesi yumuşaklaığında bir hamur yoğurun. Üzerini nemli bir bezle örtüp 1 saat mayalanmasını bekleyin.
  • Hamurdan elma büyüklüğünde parçalar koparıp 6 beze yapın. Her bir bezeyi unlayarak orta kalınlıkta yufkalar açın.
  • Yufkaların üzerine sıvıyağ sürüp haşhaşı yayın. Yufkalaları tekrar toplayıp beze haline getirin.
  • Hazırladığınız bezeleri tekrar açın. Bu yufkaları üçer üçer üst üste yerleştirin ve uzunlamasına 4 parça halinde kesin. Böylece 8 parça şerit elde edin.
  • Her bir parçayı burgu şekline getirin. Yağlanmış fırın tepsisine istediğiniz şekli vererek yerleştirin.
  • Hazırladığınız hamurun üzerine yumurta sürün. Önceden ısıtılmış 160 derece ayarlı fırında üzeri kızarıncaya dek pişirin.
(Ben hamurun hepsini haşhaşlı yapmadım. Bazılarının üzerine susam, çörekotu, kekik serptim) Kaynak: Ziyafet Dergisi (yöresel lezzetler)

23 yorum:

ZeYNeP dedi ki...

yaninda demli bir cay ve tulum peyniri, aman efendim ne guzel yenir, eline saglik Tuhfecim,tarifi Yemekbiz'e yollamissin zaten cok sevindim;
bu arada nasil oldun? iyilestin mi?

dikkat et kendine...

sevgilerimle,

Zeynep

ZeYNeP dedi ki...

Tuhfe,
Çok güzel görünüyorlar inan..
Ellerine sağlık, bayılırım Çöreklere, göndersene bize de:)

Figen

Adsız dedi ki...

Tuhfe'cim ellerine saglik, nefis görünüyorlar nerdeyse elimi atip bir tanesini almak geldi icimden.
Tarif icin tesekkürler.
Sevgilerimle

Burcu ÜNAL dedi ki...

tuhfe merhaba,
karnımda çok açtı zaten..bu çörekler çok lezzetli duruyor..ellerine sağlık :)
en kısa zamanda denemek istiyorum..

sevgilerimle..

akçahan dedi ki...

Merhaba Tuhfe;
Çörekler çok güzel gözüküyor.Ben de bu bayram sabahları erken kalkıp,cevizli,haşhaşlı,peynirli,sarımsaklı çörekler yaptım ha bire. Eh herkes Sivas'ta ev kalabalık olunca hemen hepsinin kahvaltı da bitmesi benim için teşvik edici oldu.Arkadaşlar iyileştin mi diye soruyor. Hasta mı idin Tuhfe geçmiş olsun canım.

one ben bir sey dedi ki...

İşte geldim burdayımmmm super güzel görünüyor tuzlulara hiç dayanamam.Ellerine sağlık.Bir tane ayırırsın dedim hiç tatmadım bu sefer.

one ben bir sey dedi ki...

Geççmiş olsun tuhfe hastamıydın duymadım?

Burcu Özdoğan dedi ki...

Sevgili Tuhfe harika görünüyor ellerine sağlık
ben daha önce hiç maya kullanmadım ve inan böyle bir tarif arıyordum başlangıç için:)
çok teşekkürler
sevgiler

Tuhfe dedi ki...

Evden çıkmadan yorumlara cevap yazayım istedim. Bayramın ikinci günü kızım ve ben üşütmüşüz:) Ben çabucak iyileştim, kızım da neredeyse iyileşti sayılır. Geriye sadece (burnumuzu fazla silmekten) havuç renginde iki burun kaldı. Biz iyiyiz arkadaşlar çok çok teşekkür ederim.

Hepinize yorumlarınızdan dolayı çok teşekkür ederim. Bugün (KadınveÇocuk) merkezimizde olacağım, merak ediyorum herkes nasıl bir logo tasarlamış, ben hasta olduğum için fazla çizim yapamamıştım!

Sevgiler.

ruchan dedi ki...

Hmmmm nefis görünüyor. Eşim 2-3 hafta önce eskişehire gitmişti,ordan haşhaşlı ekmek almış , ( meşhurmuş eskişehirde ) o kadar beğendim ki sizin tarifinizde onu anımsattı bana. Ama ben hala yumurta almıyorum , o yüzden yumurtalı şeyler yapamıyorum. Bitsin artık kuş gribi..
Ellerinize sağlık , afiyet olsun:)
Sevgilerimle:)

Adsız dedi ki...

Ellerine saglik nefis görünüyorlar

NAZLICA dedi ki...

Tuhfeciğim; Simit, peynir ve bir de demli çay olsun ben başka birşey istemem.Ellerine sağlık. Biz burda Unlu Mamullerden adım başı sıcacık alıyoruz, sen bu lezzeti tadabilmek için ne kadar uğraşmışsın.Geçmiş olsunnnnn

nagice dedi ki...

süper görünüyorlar.hele haşhaşlı süper..
çaya gelelim mi?

yEşiL dedi ki...

Görüntü nefis tadindan hic süphem yok. Ellerine saglik! Gecmis olsun. Umarim iyilesmissinizdir ikinizde. Kendini/zi ihmal etmeyin dinlenin bir kac gün daha..

Sifa dileklerimle.. (Logolarinizi merak ediyorum).

Adsız dedi ki...

ELLERINE SAGLIK SEVGILI TUHFE GÖRÜNTÜ NEFIS.SIZE AFIYET OLSUN.SEVGILER..

Berrin dedi ki...

Çok leziz görünüyor elinize sağlık..

Binnur dedi ki...

Tufecim,
Gecmisler olsun sanada kizinada. Sen hastayken senin sitede acilmadi:) Son 3 gundur ariza gosteriyordu. Siten ile birlikte geri donmene cok sevindim. Ellerine saglik mis gibi kokuyorlar:))

Tuhfe dedi ki...

Yorum bırakıp geçmiş olsun dileklerinde bulunduğunuz için teşekkür ederim. Tamamen iyileşmemişim, ne hastayım ne de iyiyim, ayakta geziyorum şükürler olsun. Yoğunluktan olsa gerek eve geldikten sonra hissediyorum. Şimdi de oğlum yakalandı. Bu hafta Çok yoğunum blogları gezmeye çıkamıyorum. Siz bana geldiğiniz için size çörek ikram edeyim başlığın(header) üzerinden geçiyorlar buyrun alın:)

Sevgili Gülşen çizimlerimden birini beğendiler, usta ellere teslim edecekler, son halini çok merak ediyorum ben de.

Sevgili İpek ben haşhaş+tahin denemedim tahin+ceviz denemiştim. Çok güzel olmuştu. Denersem haber veririm eğer benden önce sen denersen sen sonucu bildirirsin değil mi!

Kusura bakmayın arkadaşlar burun muhalefetinden dolayı hepinize cevap yazamıyorum, sağlığınıza dikkat edin.

HEPİNİZE KUCAK DOLUSU SELAMLAR SEVGILER.

Bengisu dedi ki...

Ellerine sağlık Tuhfe çöreklerin muhteşem gözüküyorlar bende mayalı hamurlara çok yakıştırıyorum haşhaşı bir türlü vazgeçemediğim bir tat. Bu arada çok geçmiş olsun...

sevgilerimle,

Hilal

Nilüfer dedi ki...

Geçmiş olsun Tuhfe.Bendede aynı sorun var bende Bayramın 1.günü üşüttüm ve hala kötüyüm.Çörek harika görünüyor ve sayfandaki yenilik çok güzel.Şu an öğle arasındayız eğer yemek yememiş olsaydım bu çöreklerden çok canım isterdi :-)))

ev perisi;) dedi ki...

Kütahyalı biri olarak haşhaştan asla vazgeçemeyenlerdenim! helede çörek olursa...ellerinize sağlık!

one ben bir sey dedi ki...

Tuhfeeee merak edip geldim nasılsın diyede kayan yazıların(çöreklerin) üstüne zıplayıp alacağım derken düştüm biraz yavaş geçsinler.Atletico madridim ama biraz formdan mı düşmüşüm ne bayramda tatlıları indra gandi mideyeden bilmem:)))))Sevgiler.Beklerim :))))

Tuhfe dedi ki...

Sevgili Hilal, Nilüfer, Şükran çok teşekkür ederim.
Sevgili Candan sağol tekrar ziyaret ettiğin için. Ben iyiyim şimdi oğlum hasta, inşaallah o da enim gibi çabucak iyileşir. Afiyet olsun, bence gayet yavaş geçiyordu yazı(resimler).

Hepinize selamlar sevgiler.