24.11.05

Portakal pelteli tart

Bu tarifi Ziyafet dergisi'nden almıştım. Malzemeler: yarım paket margarin (sıvı yağ kullanmıştım) 2 yumurta, 2 su bardağı un 3 çorba kaşığı tozşeker 1 çay kaşığı kanbartma tozu Üzeri için: 1 portakal 2 su bardağı portakal suyu 2 çorba kaşığı mısır nişastası 1 çay bardağı toz şeker
  • Margarin, yumurta ve toz şekeri bir kapta karıştırın. Un ve kabartma tozunu ilave edip yumuşak bir hamur yoğurun. Üzerini nemli bir bezle örtüp dinlendirin. Tart kalıbını yağlayın.
  • Hamuru tart kalıbı genişliğinde açıp kalıba yayın. Hamura çatalla delikler açın. Önceden ısıtılmış 170 dereceye ayarlı fırında 15-20 dakika kadar pişirin.
  • Portakalı soyup dilimlere ayırın. Tart soğuyunca üzerini portakal dilimleri ile süsleyin (ben portakalsız yapmıştım)
  • Mısır nişastasını çok az su ile eritip tozşeker ve portakal suyunu ekleyerek karıştırın. Kısık ateşte krema kvamına gelinceye kadar karıştırarak pişirin. Ilınınca tartın üzerine gezdirerek dökün. Soğuduktan sonra servis yapın.
Ben hindistan cevizi ve portakal kabuklarından yaptığım bir gül ile tartı süsledim. Gülümü bir kaç gün mutfakta dekor olarak kullandım.

17 yorum:

Adsız dedi ki...

Tuhfecim hangisini begendigimi söyliyeyim önce, pastayimi yoksa gülümü :) ikiside cok güzel. Ellerine saglik, tam mevsimlik üstelikte.
Gülle süslenmede cok güzel bir sunum olmus ellerine saglik canim.
Sevgilerimle

ZeYNeP dedi ki...

Tuhfecim,
Gulunde, portakalli peltende
enfes gorunuyor,ellerine saglik,
usenmemis nasilda yapmis oyle guzel gul...
Harikasin.

Zeynep

Dilek'ce dedi ki...

Eline saglik! Ne güzel olmus gülün!
Hindistan cevizli portakalli quarkli bir tartta ben yapmayi planliyorum ilerki haftalar;)

Burcu Özdoğan dedi ki...

Sevgili Tuhfe nefis görünüyor ellerine sağlık.Eşim portakallı tatlıları çok seviyor.hemen ona yapacağım:)
sevgiler

Burcu ÜNAL dedi ki...

portakal kabuğundan yaptığın gül çok şık olmuş :)
tart ise çok iç acıcı duruyor..ellerine sağlık tuhfe :)

sevgiler..

NAZLICA dedi ki...

Tuhfe yine harikalar yaratmışsın. Portakal diyarındayım ama bir kez bile böyle şeyler yapmadım. Ellerine sağlık. Tarifini saklayayım bari, kimbilir aklıma eser yaparım.Sevgiyle

Serra dedi ki...

ben bunu bu hafta kesin denerim, yapimi da kolay gibi. Arkadaslar gelecekti, degisik bir tad olsun, ben de portakalli seyleri severim.Eline saglik. Yalniz ben senin gibi guzel susleyemem ki simdi bunu, bayildim gule.

Adsız dedi ki...

SEVGİLİ TUHFE ELLERİNE SAGLIK.NEFİS GÖRÜNÜYOR..KARDESIN YENİMİ GİTTİ ASKERE ALLAH GÜLE GÜLE GİDİP GELMESİNİ NASİP ETSİN HAYIRLI TEZKERELER.SEVGILER..

akçahan dedi ki...

Her zaman ki gibi harikasın Tuhfe!
Ellerine sağlık, yiyenlere afiyet olsun.Sevgilerimle.

akçahan dedi ki...

Kardeşin mi asker. Allah kavuştursun salimen.

Tuhfe dedi ki...

Güzel yorumlarınızdan dolayı hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim, sağolun arkadaşlar.

Münevver abla kardeşimi unutmadığın için çok teşekkür ederim.
Evet Semanur kardeşim vatani görevde.

Hepinize iyi hafta sonları.

Tuhfe dedi ki...

Sevgili Burcu tam olarak nereyi anlayamadın, sıvı yağ miktarını ben de unuttum ne kadar kullandığımı. Sanırım yarım su bardağı kadar olabilir. Her zaman temkinli olmakta fayda var, kullandığımız ölçekler farklı ölçülerde olabilir. Eğer hamur toparlanmıyorsa biraz daha yağ ya da su ekleyebilirsin. İnşaallah yardımcı olabilmişimdir. Pelteyi hazırlarkende dikkat etmek gerekiyor. Bardak orta boy olmalı aksi takdirde koyu bir kıvam elde edilemez. Böyle durumlarda da nişastayı yine az bir suyla eritip üzerine kaynayan pelteden bir miktar karıştırıp ocakta kaynayan pelteye karıştıra karıştıra ekleyerek koyu pelte elde edilebilir. Pütürlü olmuş ise de süzgeçten geçirip kullanmak gerekir.

Hatice dedi ki...

tartın iştah açıcı görünüyor, Tuhfe gülün ise ayrı bir güzel, ellerine sağlık...
ben de bu aralar portakala taktım, herşeye ekliyorum, bir de tart yapayım diye düşünüyordum.
senin bu tartta üzeri için kullandığın portakal suyu taze sıkılmış portakal suyu mu yoksa kutularda satılan meyve sularından mı?
sevgiler...

Tuhfe dedi ki...

Teşekkür ederim Sevgili Hatice. Portakal suyu hazır değil, taze sıkılmış kullandım. Portakal mevsimi şimdi. Bol bol tüketmek lazım.

Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Çok gösterişli bir tart yapmışsınız canım istedi gerçekten.Ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

TUHFECİM BU NİŞASTALI PELTEYİ DİĞER DOĞAL MEYVE SULARI İLE YAPABİLİRMİYİZ?

Tuhfe dedi ki...

Neden olmasin bence denemekte fayda var:)