15.11.05

Hurma-Ye

 
Cevizli Hurma Pastası/Keki Tarifte pasta yazıyordu ama kek de denebilir. 

Malzemeler:

100 gr. (çekirdeksiz hurma) 1 rendelenmiş portakal kabuğu 2 poşet earl grey (limon kokulu çay,Beğ armudu'ndan/Meyvesinin kabuklarından esans elde edilen bir cins turunçgil/citrus bergamia) 100 gr. tereyağ 100 gr. esmer şeker 2 çırpılmış yumurta 2 çay kaşığı bal 100 gr. kendinden kabartma tozlu un isteğe bağlı miktarda tarçın, kaküle v.s. 100 gr. ceviz 100 gr. suda bekletilmiş kuru üzüm 

 Yapılışı
  • Hurma ve portakal kabuğu rendesinin üzerine sıcak Earl Grey çayını döküp bir gece bekletin.
  • Suyu döküp hurmaları kağıt peçete ile kurulayın (ben hurmaların kabuklarını soydum).
  • Şeker ve yağı karıştırıp yavaş yavaş yumurtaları ekleyip balı da ilave edin.
  • Unu eleyip baharat ve bir çimdik tuzla harmanladıktan sonra yağ karışımına ekleyin.
  • Yavaş yavaş dövülmüş ceviz ve hurmaları ilave edin (benim kullandığım hurmalar çok küçüktüler).
  • Yağlanmış fırın kalıbına karışımı döküp 35 dakika pişirin.
  • Kahve ya da çayın yanında servis yapın (ben kekin ortasını marzipanlarla doldurdum)
 
Hurmalı Tatlı (dessert)

Malzemeler: 115 gr. hurma 275 gr. yoğurt 2 muz 50 gr. ceviz 
Yapılışı:
  • Çekirdeğini çıkardığınız hurmaları yoğurdun (cıvık) içine koyup bir gece buzdolabında bekletin.
  • Muzları dilimleyip yoğurda ekleyin.
  • Servis tabaklarına yoğurdu paylaştırın ve üzerine ceviz serpip direk servis yapın.
 
  Hurma şekerleri/topları

Malzemeler: 50 gr. hurma 50 gr. tahin 50 gr. soya unu 50 gr. kuru üzüm 25 gr. kavrulmuş susam 2 çay kaşığı portakal kabuğu rendesi 

Yapılışı:
  • Hurmaları temizleyip minik minik doğrayın.
  • Soya ununu tavada biraz kavurun.
  • Susam hariç tüm malzemeleri karıştırıp top şekli verin.
  • Susama batırıp servis yapın. (ben kürdanların üzerine çikolata kaplı üzümleri yerleştirip tabağın kenarlarını renkli fıstık şekerlerle süsledim, bir gün bekletip ertesi gün yerseniz daha lezzetli oluyor)

30 yorum:

Dilek'ce dedi ki...

Tuhfecigim ellerine saglik! Katilmayacaksin herhalde yollardasin diye düsündüm. Ama cok hos seyler yapmissin! Ilk iki resmin heleki ikincininkine bayildim! Ellerine ve gözüne saglik!

yEşiL dedi ki...

Tuhfe harikasin! Bunca lezziz tarif. Ellerine saglik. Fotolarda cok güzel..

Adsız dedi ki...

hepsi de harika olmuş, ellerine sağlık Tuhfe...

Serra dedi ki...

Resimler harika, hurmayi seven bana senlik var. Eline saglik yalniz bir dahaki ...-ye isini potluck partisi olarak yapsaniz da hani ben de gelip yesem bunlari. Bu arada seni sobeledim Tuhfe.

Burcu Özdoğan dedi ki...

Sevgili Tuhfe süper olmuş hepsi.Çok yaratıcısın.Sunumun da çok şık olmuş.Ellerine sağlık.Bu arada ben soya ununu hiç kullanmadım.tatlılarda mı kullanılıyor?
sevgiler

Sibel dedi ki...

Tuhfe, fotoğrafların şahane! Tatlılar da öyle tabi:) Bergamot aromalı çayı kekte kullanmak süper bir fikir. Yoğurtlu tatlın da çok cazip, hafif ve leziz görünüyor. Ve evet, hurma şekerlerin benim lokumlarıma benziyor:)) Ama sen kürdanlara bonbon takıp sunmuşsun -ki bu fikre de bayıldım! Kısacası ellerine sağlık canım.

one ben bir sey dedi ki...

Hepside Super görünüyor iş bu kadar güzel yapmakta ben yapabilirmiyim dersin:))))Ellerine sağlık.

Hülya YILMAZ dedi ki...

hepsi de çok leziz görünüyorlar. Ellerine sağlık.
Fotoğraflar çok başarılı...

manolya dedi ki...

Yine çok güzel mamalar yapmissin Tuhfe, ellerine saglik. Müze resimlerini nereye kaldirdin?
Sevgiler

NuR dedi ki...

Sevgili Tuhfe,
Hurma ye haftanız kutlu olsun, tarifler süper, resimler de öyle...
Sevgiyle kal

NAZLICA dedi ki...

Tuhfe; Hurma etkinliğini duyunca senin yapacaklarını merak etmeye başladım. Yine harikalar çıkarmışsın.Fotoğraflarına bakmak bile muhteşem. Ellerine sağlık becerikli arkadaşım.Sevgiyle

Tuhfe dedi ki...

Sevgili Burcu çok teşekkür ederim.

Sevgili Dilek teşekkür ederim. İnternet bağlantımızda bir sorun var ve bu aralar çok yoğunum, son anda katılabildim. Fotoğrafları beğenmene sevindim sağolasın.

Sevgili Gülşen çok teşekkür ederim.

Sevgili Hatice sağolasın çok teşekkürler.

Sevgili Serra teşekkür ederim. Her zaman buyur bekleriz. En kısa zamanda cevaplamaya çalışacağım.

Sevgili Burcu sadece tatlılarda kullanmıyorlar. Genelde diyet yapanlar kullanıyor, kolestrollüler için iyi bir ürünmüş.

Sevgili Sibel fotoğrafları ve tariflerimi beğenmene sevindim, teşekkür ederim.

Sevgili Candan hepsi çok kolay tarifler inanki yapabilirsin.

Sevgili Özlem çok teşekür ederim sağolasın. Hava çok güneşli idi şansımdan, fotolar da güzel çıkıyor tabi böyle zamanlarda :)

Sevgili Hülya hanım çok teşekkürler.

Sevgili Manolya çok teşekkürler. Müze ve daha bir çok fotoğrafı geçici bir süre için kaldırdım. Başka bir yere taşımayı düşünüyorum becerebilirsem.

Sevgili Nur teşekkürler tatlı çok kolay gerçekten. Ekstra şeker de yok içinde!

Sevgili Şennur hanım çok teşekkür ederim.

Sevgili Nazlı çok teşekkür ederim çok şımartıyorsunuz beni, sağolasın.

HEPİNİZE AYRI AYRI TEKRAR TEŞEKKÜR EDERİM.
SEVGİLER.

Burcu ÜNAL dedi ki...

tuhfe merhaba,
ne güzel şeyler yapmışsın..özellikle ekranın üzerinden geçen resimler çok hoş olmuş..flashtamı hazırlıyorsun?
ellerine sağlık..

sevgilrimle..

Adsız dedi ki...

Hepsi birbirinden güzel olmus.Bir haftadir blogumla cebellesip duruyorum.Ancak sizlere yorum yazabiliyorum.bloguma girip bir seyler yapamiyorum.Insallah sorunu cözünce araniza katilacagim
sevgilerle...

ev perisi;) dedi ki...

SELAM TUHFE; HURMALI ŞEKERLERİ ÇOK TUTTUM!ÇOCUKLAR AÇISINDAN SÜPER BİŞEY!İHTİVASINDA SOYA VE TAHİN OLUŞU AYRI Bİ GÜZEL! HURMANIN FAYDALARI ZATEN TARTIŞILMAZ !(ETKİNLİĞİ KAÇIRDIM FAKAT BENDE HIRMANIN FAYDALARINI PAYLAŞMAK İSTİYORUM) SEVGİLER...

Binnur dedi ki...

Tuhfecim, Ellerine saglik. Tariflerin cok guzel, resimlerin harika....
Buzdolabinda ne olacagini merakla bekleyen bir paket hurmam var. Sabah kahvaltisi olarak yogurtlu tarifini yapip, hurmalarimi tuketmeye karar verdim. Cok tesekkurler:)

Binnur dedi ki...

Bir tane yorum az geldi iki tane yolladim:))

Adsız dedi ki...

tuhfe yıne harıkalar yaratmıssin ellerine saglik blogunda cok güzel olmus.sevgıler.

Tuhfe dedi ki...

Sevgili Emine teşekkür ederim.

Sevgili Burcu, çok teşekkür ederim. Yağmurlu avatarın çok güzel. Fotoğrafları ilk önce küçültüp daha sonra arka arkaya boşluk bırakmadan sıralıyorum. Flash da yapmadım,böyle daha kolay geliyor.

Sevgili Rahime inşaallah sorunlar çabuk çözülür, ne can sıkıcı bir şey. Teşekkür ederim güzel sözlerindn dolayı ayrıca.

Sevgili Şükran teşekkürler güzel yorumlarından dolayı. Senin fikrin de çok güzel.

Sevgili Binnur farketmez istediğin kadar yorum yaz sevinirim :)) Ben yoğurtlu tatlıyı çok sevdim. Hem yapımı kolay hem de sağlıklı.

Sevgili İpek sağolasın, beğenmene sevindim. Fotoğraflar biraz renk kattı bunun için Elif'e ne kadar teşekkür etsem azdır. Biraz zamanımı alıyor ama elimde güzel fotolar ve vaktim olduğu sürece deneyeceğim.

Sevgili Münevver ablacım sağolasın.

HERKESE KUCAK DOLUSU SEVGİLER.

Tijen dedi ki...

tuhfe'cigim,
hollanda'ya kocaman bir selam gönderiyorum zeytin kokulu halimle.
her sey gönlünce olsun canim.
tijen

Adsız dedi ki...

tuhfecim ben en çok keke bayıldım. mutlaka tadı .ok güzel olmuştur. ellerine sağlık bu arada fotoğrafların hepsi birbirinden güzel..

Unknown dedi ki...

Tuhfe hepsinin çok lezzetli olduğundan eminim. fotoğrafalarıda çok güzel çekmişsin:)

Adsız dedi ki...

selmalr tatlılar o kadar güzel gözüküyorlarki işten çıkınca ilk işim tatlı yemek olacak..

Binnur dedi ki...

Sevgili Tuhfe, Istedigin kadar yaz dedin ya gene yaziyorum:)) Bu sabah kahvaltida yogurtlu, muzlu, hurma yedim. Hem ceviz hem de badem koydum ustune, cok guzel oldu, tesekkurler:)

Nilüfer dedi ki...

Tuhfe bunları ne zaman yapıyorsun.Yemek ,hamur işleri ve süsleme konusunda gördüğüm en iyi aşçılalardan birisin.Ellerine sağlık hepsi çok güzel görünüyor.

Tuhfe dedi ki...

Sevgili Tijen kokulu selamını aldım teşekkürler. Zeytini ve zeytinyağının kokusunu çok severim :))

Sevgili Şule keki ve fotoğrafları beğenmene sevindim. Kek güzeldi gerçekten içindeki cevizler dişe dokunup ayrı bir lezzet veriyordu.

Sevgili Vanilya teşekkür ederim.Hoşgeldin ve bloğun hayırlı olsun.

Sevgili Derya çok teşekkür ederim. Sağolasın.

Sevgili Filiz çok teşekkür ederim. Buradan bir kez daha kutlarım seni. Yaptıklarımın hepsi sana armağan olsun.

Sevgili Binnur yoğurtlu hurmayı deneyip beğenmen beni çok mutlu etti. Dün ben de yapmak istiyordum ama akşamdan hurmaları yoğurda yatırmayı unutmuşum :( Olsun ben ıslatmadan da dneyeyim bakalım bugün canım çekti.

Sevgili Nilüfercim ben sizler gibi çalışan bir ev hanımı değilim ama bu sıralar gönüllü yaptığım iş saatleri fazlalaştı. Ben de zorlanmaya başladım. Eskiden ev temizliği ile çok uğraşırdım biraz azalttım. bir de farkındaysan Hep kolay tarifler seçiyorum :))

HEPİNİZE KUCAK DOLUSU SEVGİLER.

NuR dedi ki...

Sevgili Tuhfe,
bi türlü elim değmedi geç de olsa Hurma Ye haftana ilginç bir yemek tarifi, sevgiyle kal.
Hurmali Baharatli Et
Fas mutfagindan bir yemek;
hurmali ve baharatli bir et yemegi.
Orijinal tarifte kuzu eti kullaniliyordu, koyun eti sevmedigimiz icin dana eti kullandim.

" Garam Masala" ( Hint'lilerin kullandigi bir baharat karisimidir ) orijinal tarifte olmamasina ragmen elimin altinda oldugu icin kullandim. Baharatli yemeklerden hoslaniyorsaniz bu baharat karisimini hazirlayip sebze, et vs her tur yemekte kullanabilirsiniz.

Hurmali - Baharatli Et (4 Kisilik)

1 Kg Dana Kusbasi ( Iri dogranmis )
1 Buyuk Sogan ( Yemeklik dogranmis )
4 Corba Kasigi Siviyag
1,5 Su Bardagi Sicak Su
1 Tatli Kasigi Zencefil
1 Tatli Kasigi Tarcin
1-2 Cay Kasigi Garam Masala
15 Hurma ( Cekirdeklerini cikartip ince ince dograyin )
3 Tatli Kasigi Bal
2-3 Corba Kasigili Lime / Limon Suyu
2/3 Su Bardagi Badem ( Kabuklarini soyup kavurun )
Tuz
Karabiber

Buyuk bir tencerede siviyag ile sogani kavurun. Etleri ekleyip yuksek ateste 10
dk kadar kavurun. Atesi kisip sicak suyu ve baharatlari ekleyin, fokurdamaya basladiginda hurmalari ekleyip tencerenin kapagini kapatin ve kisik ateste 1
saat pisirin. Kucuk bir bardakta bali bir corba kasigi sicak su ile eritin,limon suyunu ekleyip karistirin ve tencereye dokun. Kavrulmus bademleri ekleyin,
karisitirin. 10 dk kadar daha pisirip servis yapin.

akçahan dedi ki...

Çook güzel bunlar.Eline sağlık canım. Hepsi çok harika gözüküyor.

Tuhfe dedi ki...

Sevgili Şennur tarifin için çok teşekkür ederim. Sağolasın. Fırsat bulursam denemek isterim. İnşaallah bir daha ki etkinliğe siz de katılırsınız.

Sevgili Semanur çok teşekkür ederim sağol.

Adsız dedi ki...

selamlar o tabakların aynısı bizde var:D:D