Salı, Kasım 22, 2005

Fayansım

Daha önce seramik müzesinde yaptığım çalışmadan bahsetmiştim. Yukarıdaki fayansı çok kolay yapacağımı sanmıştım ama işin başına geçtiğimde hiç de öyle olmadığını anladım. Belki televizyonda görmüşsünüzdür, ilkönce model kağıda çizilip iğne ile modelin üzerine delikler açılıyor. Bu patronu obje üzerine yerleştiriyoruz, bir pamuğu kömür tozuna batırıp (odun kömürü tozuydu galiba) kağıdın üzerine sürüp tozların obje üzerine geçmesini sağlıyoruz. Benim fazla vaktim olmadığı için orada hazır olan lale desenli kalıbı kullandım. Siyah özel bir boyaya yine özel bir kontür fırçası ile lale deseninin kontürünü geçtim. Desenin içini de yine yumuşak bir fırçayla boyadım. Farklı tonlarda renk elde edebilmek için su miktarını artırmak gerekiyor. Ben sulu boya gibi kolay çalışacağımı zannetmiştim ama yapılan hataların dönüşü olmadığını anladım. Seramik o kadar çabuk suyu çekiyorki boya hemen kuruyuveriyor. Mümkün olduğunca çok açık tondan başlayıp koyuya doğru renklendirme yapmak en akıllıca olanı. Ben bu ilk çalışmamda bunları öğrendim. Boyama işlemi bittikten sonra atölyeye objemizi fırınlanmak ve sırlanmak üzere bırakıyoruz. Aşağıda gördüğünüz fırınlanıp sırlanmış hali. Belki hayal kırıklığına uğramış olabilirsiniz. Daha güzel renklerde büyükçe bir tabak ya da vazo boyadığımı düşünenleriniz olmuştur, atölyede de küllük, minik vazo, fayans ve kolye uçlarından başka seçeneğimiz yoktu.


22 yorum:

sennur dedi ki...

Sevgili Tuhfe,
Gayet güzel olmuş,ilk yaptığımız işi, hep eleştiririz. Fırın işi evde haledilemeyince, biraz zor.Gene de senin için hoş bir deneyim olmuştur.
Sevgiyle kal.

one ben bir sey dedi ki...

Çok güzel olmuş tuhfee.Ellrine sağlık:))) Sevgiler.

Serra dedi ki...

Hic de degil, cok hos olmus. Ne guzel bir hatira senin icin de. Nihale gibi kullanabilirsin di mi? OLmazsa mutfaktaki fayanslardan birini sokun, bunu onun yerine koyun. Ben cok mutlu olurdum kesin boyle bir sey yapsam.

JANJANLI dedi ki...

güzel olmuş tuhfe bence ayaklık bul ve ona yerleştir süs olaraktan
sevgiler

akçahan dedi ki...

Çok harika şeyler bunlar Tuhfe.Ya ben bu aralar günceleme yapamıyorum.Blogger da mı sorun var bizde mi bilemiyorum. Sevgilerimle canım.

NAZLICA dedi ki...

Tufeciğim, çok güzel olmuş niye beğenmiyorsun. Hem de kalıcı bir anı.Sen istersen bir yolunu bulur bu işin de piri olursun canım.Ellerine sağlık.

Elifce dedi ki...

Sevgili Tuhfe bencede çok güzel olmuş ellerine sağlık. Bu iş hiçde kolay değil bunu biliyorum. Ahh keşke o yaptığın fayans bende olsaydı. Mutfağımın tek fayansı kopmuştu oraya monte ederdim:)
) Sen en iyisi sakla gelir zamanı.Tabi kıymazsın o kadar emek verdin. Bu arada yaptığın tatları da gördüm harika yapmışsın zaten sen harikasın....

tuhfe dedi ki...

Beeğenmenize sevindim arkadaşlar. Teşekkür ederim. İnşaallah bundan sonra daha güzel olur.

Semanur sanırım blogger da sorun vardır, bazen oluyor öyle şeyler.

Hepinize selamlar sevgiler.

ipek [mail adresimden ulaşın] dedi ki...

Tuhfe,ilk deneme ama ,yinede güzel de olmuş.Güzel de ,bir gezi anısı olmuş sonuçta.Sevgilerimle.

berrin dedi ki...

Ne güzel olmuş ellerine sağlık. Bencede değerlendir. Arkadaşların güzel fikirleri de olmuş.
Sevgiler,

Binnur dedi ki...

Tuhfecim, Kendine haksizlik ediyorsun, Cok guzel olmus. Sectigin renk te harika. Ilk denemende bu kadar basarili olursan, bundan sonrakiler nasil olur gorucez:)

Derya dedi ki...

Tuhfe çok güzel olmuş. Ben anlamıyorum bu işlerden ama her yaptığın diğerinden daha güzel olacak eminim ama bu da çok güzel :)

Filiz TÜLÜ dedi ki...

Sevgili tuhfe çok güzel olmuş. Ellerine sağlık. Burdan çok basitmiş gibi görünüyor olabilir ama ne kadar emek isteyen bir çalışma olduğunu ben biliyorum..Ellerine sağlık

cimcime dedi ki...

Harika olmuş , ellerinize sağlık. Çok tarz el sanatlarını çok seviyorum , çok keyif alıyorum.
Sevgilerimle:)

Berrin dedi ki...

Çok başarılısın Tuhfe gerçekten tebrik ediyorum, insanın kendi evine yarayan bişiler yapması, onu kullanması çok güzel bir şey. İnşallah ben de böyle olabilirim zamanla..

dharma dedi ki...

eline saglık.. mavi-lacivert tonlari nasilda yakısıyor beyaza..

evperisi dedi ki...

HİÇTE ACEMİCE DEĞİL SEVGİLİ TUHFE! ELLERİNE SAĞLIK! BENDE SERRA'YA KATILIYORUM, ÇOK ŞIK BİR NİHALE OLABİLİR...

yemekvebiz dedi ki...

Tuhfe Ellerine saglık cok hos olmus ne beceriklisiniz yaa imreniyorum boyle guzel ürünlere.İnşallah bende yaparım bir gun vakit bulup..

Figen

tuhfe dedi ki...

Hepinize ayrı ayrı bu güzel motive edici yorumlarınızdan dolayı çok teşekkür ederim. Keşke böyle bir fırsat daha olsa da tekrar deneyebilsem. Türkiyede olanlar çok şanslı sanırım oralarda bir çok kurslar var.

Bir ayaklık buldum ve fayans parçam şimdi salonda yerini aldı.

Herkese Sevgiler Selamlar.

MUNEV dedi ki...

TUHFE MASAALLAH ELINDEN GELMEYEN YOK NE GÜZEL OLMUS.SEVGILER

İncik Boncuk dedi ki...

bu aralar pek yorum yazamıyorum, ama fayansın güzelliği gözümden kaçmadı :)

tuhfe dedi ki...

Tesekkurler sagolun varolun.