28.10.05

Süslü Karnabahar/Karınlara Bahar


Bu karnabaharı görür görmez almalıyım diye düşündüm. Nasıl pişireceğime henüz karar vermemiştim. Pane, kızartma türü pek yapmak istemedim. Evde bulunan malzemelerle yaptığım yemek çok hoşuma gitti. Yemeğimizin fotoğrafı yok. Ramazan boyunca iştah açıcı fotolar yayınlamama kararı almıştım (nar etkinliği ve kızımın doğum günü hariç). Yemeği nasıl yaptım onu anlatabilirim.

Karnabaharı çiçeklerine ayırıp yıkadım.
Tavaya (büyük, derin) zeytinyağı koyup üzerine doğranmış kuru soğanı ve doğranmış renkli (kırmızı, yeşil, turuncu) dolma biberleri ilave edip karıştırdım.
Kestane mantarlarını doğrayıp tavaya ekledim.
Biraz harlı ateşte kavrulduktan sonra baharatlar ve karnabaharları ilave edip tavanın kapağını kapatıp ocağı kıstım.
Karnabaharlar yumuşayınca yemeği cam bir kabın içine döküp üzerine parmezan peyniri serpip fırına koydum. Peynirler kızarınca servise hazırdır.

Bu karnabahar bana biraz daha kokusuz geldi. Tecrübesi olan var ise bizimle paylaşabilir. Ben belki açlıktan farketmemiş olabilirim diye de düşünmeden edemedim!

Diğer fotolar 1, 2

22 yorum:

NAZLICA dedi ki...

Tuhfe; Çok ilginç bir karnıbahar, ilk defa görüyorum. Anlatımına göre harika bir yemek olmuş, severim karnıbaharı ellerine sağlık canım, afiyet olsun

one ben bir sey dedi ki...

Ayyy Tuhfe bu nasıl karnıbahar böyle brokoliye benziyor.Sizin karnıbaharlarınız böylemi peki üst kısmı nasıl öyle sanki oyulmuş desen yapılmış gibi.Candan

Serra dedi ki...

Bunun goruntusu yeter, kokusuna katlanabilirim. Ne sirin bir sye bu ya, opesim geldi. Kucaklassam orucum bozulur mu?:))

Adsız dedi ki...

Inan ki bende böyle bir karnibahar görmemistim.Görüntüsü kadar tatida güzeldir.Afiyet olsun.

Binnur dedi ki...

Tuhfecim,
Cok tesekkurler, daha once hic gormemistim.Karnibahari hic icine mantar koyarak pisirmemistim, denemeye deger:)Bu guzel siteler sayesinde ne pisiriyim diye dusunmuyorum artik. Bu hafta yiyeceklerimizin icinde karnibaharda olucak:)

Adsız dedi ki...

selma ilk defa bende boyle karnabahar goruyorum :)ellerinize saglik umarim cok guzeldir

Adsız dedi ki...

pardon selam olucakti..

ev perisi;) dedi ki...

çok çok enteresan! bende ilk defa böyle şirin bir karnıbaharla karşılaşıyorum!paylaşım için teşekkürler...

ZeYNeP dedi ki...

Bende burada birkac markette gordum sanirim ama hemen her sebzeye alisamam ben :))
bir dahaki gordugumde alacagim, cok hos bir lezzet elde etmissin, eline saglik Tuhfecim,
seninde 29 Ekim Cumhuriyet Bayramin kutlu olsun, Ataturk cocuklariyiz bunu unutmayalim, unutturmayalim degilmi?
sevgilerimle,
zeynep

one ben bir sey dedi ki...

Tuhfee mail boxa bir bak ben geldim:))))Candan

Tuhfe dedi ki...

Teşekkür ederim Nazlı.Ben karnabaharı sevmem ama bu güzel olmuştu.

Sevgili Wendy bu tür karnabahara ben de yeni yeni rastlamaya başladım ve dayanamayıp aldım. Diğerinden biraz daha fiyatlı ama çok değil. Gerçekten bir sanat eseri gibi değil mi!

İlahi Serra nasıl güldürdün beni bilemezsin Allah ne muradın varsa versin.

Sevgili Emine seni tekrar görmek ne güzel. Almak istersen eğer sizin oralarda Lidl varsa oradan temin edebilirsin.

Sevgili Rahime, teşekkür ederim mutlaka sizin oralara da yakında gelir.

Sevgili Binnur hoşgeldin. Ben de birkaç haftadır görüyorum zaten daha önceleri görmemiştim, almazsam olmazdı. Mantarlı ben de ilk defa pişirdim. Kestane mantarı ve bir kaç dilim renkli biberle çok lezzetli oldu. Kokusu da yok denecek kadar azdı. Ben de diğer bloglardan çok şeyler öğreniyorum.

Sevgili İpek sanırım bu tür karnabahar buralarda da yeni. Daha önce ben de hiç görmemiştim. Şekline vuruldum zaten. Ben haşlamadan yaptım, mantar sulanacağı için onun suyu ile daha sağlıklı bir yemek olacağını bir de peynirle tekrar fırına gideceği için susuz olması daha iyidir diye düşündüm, vitaminleri su ile birlikte atmamış oldum.

Sevgili Asya, teşekkür ederim. Bloğuma hoşgeldiniz.

Sevgili Şükran çok güzel görüntüsü var al beni der gibi!

Sevgili Zeynep abla teşekkür ederim, dene pişman olmayacaksın fazla fark yok zaten sadece bu süslü biraz:)

Sevgili Wendy teşekkürler.


HERKESİN CUMHURİYET BAYRAMINI KUTLAR İYİ BİR HAFTA SONU DİLERİM.

akçahan dedi ki...

Çok ilginç ve güzel.Eminim çok da leziz olmuştur.Teşekkürler Tuhfe.

Berrin dedi ki...

bir yaşıma daha girdim, hiç görmedim böyle bişii.. ayıklaması falan kolay mıydı tuhfe?

Deniz dedi ki...

Hah iste dun ben de pazarda uzun uzun dusundum alsam mi bu karnibahardan, ama pisirirsem butun sekli bozulacak ne anlami var diye. Belki gelecek hafta alip yayvan bir cam kaseye koyarim, cicek yerine, yemeye kiyamam bunu ben.

Nilüfer dedi ki...

Bugün Kadir Gecesi.Senin ve tüm İslam aleminin Kadir Geces mübarek olsun

Nilüfer dedi ki...

Az önce yazdıklarımın karnıbaharla ilgisi yok ama Kadir Gecesi için bir mesaj bulamayınca bende en son yayınladığın bölüme mesaj bırakmak zorunda kaldım.Akşama belki bilgisayar başına geçemem şimdiden kutlamak istedim.

Tuhfe dedi ki...

Sevgili Semanur, çok hoş görüntüsü var değil mi! tadı da güzeldi.

Sevgili Burcu, tadı aynı sadece şekil farklı.

Sevgili Berrin, ayıklaması kolay aynı diğer karnabahar gibi.

Sevgili Deniz, haklısın insan zor kıyıyor böylesi güzelliğe. Ben de alır almaz pişiremedim. Bir kaç gün seyrettim zaten.

Sevgili Nilüfer, çok teşekkür ederim. Hepimizin kandili Kutlu olsun.

incikboncuk dedi ki...

bu nasıl bir sebze? sanki süs olarak yapılmış gibi duruyor. anlaşılan tadı güzel.

ruchan dedi ki...

Ay nasıl bir karnıbahar bu böyle ?? Ne ilginç , daha çok brokoliyi anımsatıyor sanki biraz. Çok severim karnıbahar'ı , özellikle de salatasını , bol yeşillikli ve bol limonlu olcak ama... Sizin tarifiniz de çok lezzetli eminim , deneyeceğim.
Sevgilerimle:)

Adsız dedi ki...

bu karnabahari ben sadece hasliyorum ve tadi böylede cok güzel oluyo, bazen tereyagida katiyorum, cokda faydali olduunu duymustum, kirmizi et yiyorsaniz eger birlikte (haslanmis patates, karnabahar, brokoli ve et, üzerlerine de sos) cok yakisiyo, ellerinize saglik :)

Serpilce dedi ki...

Sevgili Tuhfe,
Blogları dolaşıyordum.Hiç böyle karnıbahar görmemiştim.Görüntü olarak çok değişik geldi.Umarım tadı güzeldir.
Afiyet olsun.

Tuhfe dedi ki...

Sevgili Nurdan, Cimcime, Under the Chuyner ve Serpil Hanım yorumlarınızdan dolayı teşekkür ederim.

Sevgilerle.