Perşembe, Eylül 08, 2005

Sarmal bilekliğin yapılışı


Biz çocukken tahta makara üzerine 4 çivi çakarak düzenek hazırlardık. Orlon ipi makaranın üzerinden döne döne örerdik ve makaranın alt kısmından ördüğümüz şerit çıkardı. Bu sarmal takı da düzeneksiz olarak ve boncuklar eklenerek yapılmış bir şerit diyebiliriz. Hollandalı bir bayan bu takıyı kolye olarak yapmıştı, benim boncuklarım yetmediği için bileklik oldu.


Bu takı için; iki renkte kum boncuk, tığ ve naylon ipe ihtiyacımız var.
Naylon ipimize sırayla iki mavi iki beyaz boncuk olmak üzere boncuklarımızı diziyoruz. Fazlaca dizmenizde yarar var, çünkü epey bir boncuk gidiyor.
Tığ ile istenilen büyüklükte zincir çekip daire oluşturuyoruz. Oluşturduğumuz daire üzerine teker teker boncukları (sıkı iğne) örüyoruz. İlk sırayı iki beyaz, iki mavi, iki beyaz, iki mavi olmak üzere sekiz boncuk örüyoruz. İkinci sırada, aynı renkten boncukların altından tığımızı batırarak örmeye devam ediyoruz. Boncukları örerken dikkat edilmesi gereken şey; boncuklar dairenin dışında kalacak şekilde ve hep dairenin iç kısmından öre öre devam etmemiz.
Ben deneme -yanılma yöntemi ile ancak çözebildim.Takı uzadıkça kendiliğinden sarmal hale gelecektir.


7 yorum:

ipek [mail adresimden ulaşın] dedi ki...

Beni ziyaret etmeniniz benim için büyük bir onur.Çok mutlu oldum ki,sabah kalp spazmı geçirecek hale getiren tarumar olmuş bir sitem varken ,zor bela derme çatma toparlanan siteme ,ziyaretiniz ilaç gibiydi.Şimdi bir baktım ki linklerinize bile eklemişsiniz.Çok teşekkür ederim.Görüşmek üzere...

JANJANLI dedi ki...

TUHFE BEN BU ŞEKİLDE TENCERE ALTLIĞI YAPTIĞIMI HATIRLIYORUM ALETİ İLK GÖRDÜĞÜMDE BURDA AKLIMA BU GELMİŞTİ HEMEN CANIM.
SEVGİLER

NAZLICA dedi ki...

Tuhfe; Ben de makaraya çivi çakarak bişiler yapmıştım, sen anlatınca hatırladım. Harika bir teknikti.Çok güzel anlatmışsın bu örneği teşekkürler ve sevgiler.

Nilüfer dedi ki...

Çok güzel görünüyor

Meral dedi ki...

Çok güzel olmuş Tuhfe. Bu örnekten ben de birinde görmüştüm yapılışını merak ediyordum.
Sevgiler :-)

manolya dedi ki...

Açiklamalarin için çok tesekkürler Tuhfe. Merak ettigim takilardan biriydi bu. Digeri de kirmizi-beyaz olani.
Sevgiler

tuhfe dedi ki...

* İpek, geçmiş olsun. Benim günlüğe bir şey olsa ben hiç bir şey yapamam, akşama kadar kızımın gelmesini beklerim, ancak o kurtarabilir beni kaostan.
* Özlem, gerçekten iyi fikir tencere altlığı. ( tahta makara bulmak lazım şimdi, çok zor bulunuyorlar artık)
* Nazlı, Nilüfer, Meral teşekkür ederim.
* Manolya, fırsat bulursam o bilekliğin şemasını çizeceğim. O bileklikten bir kitapta kolye olarak yapılışını görmüştüm çok güzeldi.

YORUM BIRAKAN HERKESE TEŞEKKÜR EDERİM,
SELAMLAR, SEVGİLER.