Salı, Ağustos 02, 2005

Makrame sepet/ Çiçekler



Yıllar önce ablamın hediye ettiği sepeti yeğenim Serdar elişi dersinde yapmış! (ablam tamamlamış). Sepetteki çiçekler Yozgat'tan topladığım ve adını gelen yorumlardan sevgili Gülsüm'den öğrendiğim (diken türü) bir dağ bitkisinin çiçekleri. Bitkinin adı "keven ya da geven" miş. Oysa ne de çok duymuşumdur geven'i. Netten edindiğim bilgilere göre bu bitkinin bir çok çeşidi varmış.

Sepeti daha yakından görmek isterseniz buraya bakınız.

Makrame
yapımı ile ilgili siteler.

Makrame yapımı ile ilgili siteler sevgili Özlem'in (janjanlı) bloğundan alınmadır.

15 yorum:

fethiye dedi ki...

tuhfe, cicekler cok hosuma gitti! Umarim ismini bilen biri cikar da ogrenmis oluruz. Cok hos bir sepet olmus.

Binnur dedi ki...

tuhfe,
sepet, cicekler ruya gibi. bana kardelen ciceklerini hatirlatti. ne alakla diyeceksin belki ama ilk aklima gelen seyi yazdim. cok romantik bir resim...
sevgiler

JANJANLI dedi ki...

çiçeklerde sepette bir harika canım
iyi günlerde kullan
sevgiler

Nilüfer dedi ki...

Tuhfe sepet ve çiçekler çok uyumlu,çok hoş bir görüntü

manolya dedi ki...

Çok güzel olmus. Bize elisi dersinde böyle seyler yaptirmadilar. Ne dersi sevebildik ne de yaptigimiz seyleri kullanabildik. Çiçekler de çok hos, ilk defa görüyorum.
Sevgiler

yEşiL dedi ki...

Cok sahane bir sepet bu! Yapanlarin emeklerine ve ellerine saglik. Kaktüs cicekleride cok seffaf duruyorlar..

Sepet ile..

munev dedi ki...

Serdarın ellerine sağlık.çok güzel yapmış.Tuhfeciğim sende iyi günlerde kullan.gerçekten sepetle çiçekler ne kadar uyum sağlamışlar sayende.sevgiyle kal..

tuhfe dedi ki...

Fethiye, Binnur, Özlem, Nilüfer, Manolya, Gülşen, Münevver abla yorum bıraktığınız için hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim.

* Dikenin adını bilen olsa çok sevineceğim. Net'te araştırdım ama karşıma çıkmadı. Geçen yıl Kayseri Pınarbaşı'nda dağlarda gördüm çok muhteşem bir görüntüleri vardı. Kubbe şeklinde bir gövdesi var(kirpi gibi)dikenlerin arasından bu harika çiçekler uzanıyor.

berrin dedi ki...

Tuhfe sepette çiçeklerde ayrı ayrı güzeller. Aşk düğümünü özellikle sepetlerde çok severim. Sevgiler,
Berrin

JANJANLI dedi ki...

tuhfeciğim canım
emanetini bugün aldım teşekkürler hayatım

tuhfe dedi ki...

Berrin teşekkür ederim. Düğümün adını bilmiyordum sayende öğrenmiş oldum, sağol canım.

Özlem, inşaallah beğenirsin. Neredeyse kaybolduğunu düşünmeye başlamıştık.

Sevgilerle.

saatsekiz dedi ki...

Merhaba,
Belki biraz geç oldu ama çiçeğin adı : Keven...
Dağlarda yetişiyor ve dikenli bir yapısı var. Yarım küre şeklinde,düz bir tabağın üstünde bile mükemmül görünüyor...

tuhfe dedi ki...

Saatsekiz (adınızı yazmadığınız için böyle hitab etmek zorundayım), çok teşekkür ederim, hiç bilen çıkmayacak diye üzülüyordum, rahatladım şimdi.Adınızı yazarsanız sizin tarafınızdan öğrendiğimi bloğa ekleyebilirim.

Sevgiler.

saatsekiz dedi ki...

Yeniden merhaba Tuhfe,
İsmim Gülsüm...
Kolay gelsin dileklerimle..

tuhfe dedi ki...

Çok teşekkür ederim Gülsüm, artık o muhteşem bitkinin adını sayende öğrenmiş bulunuyorum.

Sevgiler.