Perşembe, Temmuz 07, 2005

Lavanta kokulu aksesuar



eflatun organze (a), çiçek, şerit, potpourri ( karışık lavanta parfümlü boyalı bitkiler) yapıştırıcı ve gömlek yakasının dik durması için kullanılan sert plastik.


Bu lavanta dekorunu bir mağazada görmüştüm. Ben de yapabilirim diye düşündüm ve hemen uyguladım. Eşimin gömleğinden çıkan plastik parça çok işime yaradı. Evde de diğer malzemeler zaten vardı. Kumaş ile potborinin renkleri birbirine çok uyumlu oldu. Bu aksesuarı isteğiniz mekanda kullanabilirsiniz. Banyo da ıslanmayacak bir yerde durursa iyi olur, bitkiler boyalı olduğu için boyası çıkabilir. Fotoğraf pek iyi değil kusura bakmayın. Ben bunu arkadaşıma hediye götürdüm. Cuma günü arabayla Türkiye ye uzun bir yolculuğa çıkacaklar. Arabalarına koymayı düşünüyorlar.

İlk önce plastiği kare oluşturacak şekilde ellerimle bastırarak şekil verdim ve uçlarını bantladım.
Organze kumaşı kareyi örtecek şekilde kestim, düz bir yüzeye serdim, kumaşın bir kenarından katlama payı bırakarak plastiği yerleştirdim. Plastiğin içine potpori' yi döküp pembe çiçeği yerleştirdim.
Kumaşı karenin üzerine örttüm ve kenarlarını güzelce katlayarak kumaş ile aynı renkten iple diktim. Mağazada yapıştırıcı kullanmışlardı ama ben dikmeyi tercih ettim. Resimde gördüğünüz çiçekli şerit yakışmadığı için altın renkli şeritle değiştirdim.

15 yorum:

Nilüfer dedi ki...

Güzel bir çalışma,becerebildikten sonra çok hoş ürünler ortaya çıkıyor.

akçahan dedi ki...

Çok cici bir hediye.Ellerine sağlık.Becerikli bir insansın vesselam!

cimcime dedi ki...

Ne güzel bir hediye. Ellerine sağlık. Çok şık olmuş.
Sevgilerimle:)

MUNEV dedi ki...

insanin gördügü birseyi kendi tatbik edip kendi elemegi ile ortaya cikarmasi bence engüzeli diyorum.ellerine saglik...

Burcu dedi ki...

Çok güzel olmuş yaaa, tek başına anlamsız olan şeyleri ne kadar anlamlı bir hale getirmişsiniz :) Bayıldım.

manolya dedi ki...

Çoook güzel olmus, ellerine saglik.
Sevgiler

tuhfe dedi ki...

Hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim.

Sevgilerle.

saadet dedi ki...

tam nasıl yaptığını soracakken yazıyı girdin tuhfe :) çok güzel olmuş.

tuhfe dedi ki...

Teşekkür ederim Saadet.

akçahan dedi ki...

Tuhfe Merhaba
Tuhfe'nin kelime anlamı nedir,bilgi verebilirmisin? Sevgilerimle..

tuhfe dedi ki...

Merhaba Semanur, Tuhfe bize hiç yabancı bir kelime değil aslında tuhafiye yi biliyorsun... işte oradan geliyor. tuhfe=hediye tuhafiye de malum.

İncik Boncuk dedi ki...

gömlek malzemesi falan, müthiş yaratıcı bir eser olmuş, ellerine sağlık

tuhfe dedi ki...

Teşekkürler İncik boncuk.

NALAN KAPLAN dedi ki...

Eline sağlık çok güzel olmuş,hediye etmek içinde çok şık...

tuhfe dedi ki...

Teşekkürler Nalan.