Salı, Temmuz 12, 2005

Dekor/vazo


Bu dekor (ilk kare) yeni yılda hediye olarak verilmişti. Kutusunda hangi amaç için kullanılacağı görülüyor. Kullandıktan sonra içindeki kumları attım ve bir kenara kaldırdım. Geçen doğum günümde aldığım tek gül için yeniden ortaya çıktı. Tek gül çok yakışıyor. Vazo olarak kullandığım bu dekora değişiklik yapayım istedim. O kadar çok şey aklımdan geçti ki anlatamam. Malzeme yetersizliğinden dolayı ancak bu çıktı ortaya. Bir kaç model denedim ama en çok bu hali hoşuma gitti.



Çiçek teline beyaz kum boncuklarını dizdim. Dalları oluşturmak için belli aralıklarla teli büktüm. Fiyonkları ve çiçekleri bağlayabilmek için dalların ucunda boşluk bıraktım. Telin en sonunudaki dalı büktükten sonra, telin fazlalığını kestim ve bu dalı vazonun ağzından içine doğru kıvırdım böylelikle sarmaşığımız vazoya tutunmuş oldu. Daha sonra parlak kurdelaları bağladım. Kırmızı ince kurdelayı da dalın ucundaki boşluktan geçirerek bir kaç düğüm atıp bıraktım. Aslında daha önce uçlarını dikerek ya da yapıştırarak gizlemeyi düşünüyordum. Ama böylesi daha çok hoşuma gitti. Yapımı çok basit. Vazoyu silebilme imkanı da var yukarıda vazonun ağzına tutturduğumuz tel çıkarılıp tekrar takılabiliyor. (fotoğraf 1 ve ilk kare)

13 yorum:

MUNEV dedi ki...

degisik ve güzel bir süsleme, ellerine saglik.sevgiler...

c_elci dedi ki...

Çok zarif olmuş Tuhfecim

ellerine sağlık çooook şık :)

Emel dedi ki...

Çok zarif gerçekten.Kolay ama şık ve değerli bir hediye olabilir.

İncik Boncuk dedi ki...

blog'una her girdiğimde yaratıcı fikirlerinle beni şaşırtıyorsun. çok güzel olmuş, eline sağlık.

tuhfe dedi ki...

Bu güzel yorumlarınızdan dolayı hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim.

Sevgiler, saygılar.

JANJANLI dedi ki...

gerçekten zarif bir çalışma olmuş tuhfe
ellerine sağlık
sevgiler
özlem

tuhfe dedi ki...

Teşekkürler Özlem.

Meral dedi ki...

Merhaba Tuhfe. Vazon çok şık duruyor. Çok güzel bir fikir iyiki denemişsin. Ben de deneyeceğim evdeki vazolarıma.

tuhfe dedi ki...

Merhaba Meral, senin boncuk çeşitlerin çoktur, onlardan faydalanarak şahane şeyler ortaya çıkaracağına eminim.

akçahan dedi ki...

Gerçekten çok zarif,ellerine sağlık Tuhfe.Sevgilerimle.

tuhfe dedi ki...

Teşekkür ederim Semanur.

Burcu dedi ki...

Ellerinize sağlık, harika bir fikir :) Etrafta bu şekilde değerlendirilebilecek vazo arıyorum şimdi :)

tuhfe dedi ki...

Teşekkür ederim Burcu.