Cuma, Temmuz 22, 2005

Bileklikler



Yapılışı: İlk ve ikinci sıra diğer sıralardan biraz farklı başlanıp daha sonra düzene giriyor dikkat edilmesi gerekiyor. Ben de modeli aldığım kişiden öyle görüp yapmıştım.

1- İpe 1 pembe boncuk takıp boncukla birlikte düğüm atın*. 4 pembe boncuk, 2 bordo boncuk ve 5 pembe ve 1 bordo boncuk takın. (geriye dönüp)
2- İlk taktığınız iki bordo boncuğun birincisinden ipinizi geçirip 3 bordo boncuk takınız.
3- Yine ilk taktığımız beş pembe boncuğun üçüncüsünden ipi geçirip 5 pembe boncuk takınız.
4- Daha önceki işlemde taktığımız üç bordo boncuğun ikincisinden ipi geçirip 3 bordo boncuk takınız.
5- Şekilde görüldüğü gibi pembe boncuktan ipi geçirip 5 pembe boncuk geçiriniz
6- Şekilde görüldüğü gibi bordo boncuktan ipi geçirip 3 bordo boncuk takınız
7- Pembe boncuktan ipi geçirip 5 pembe boncuk takınız
8- Bordo boncuktan geçirip 3 bordo boncuk takınız
9- İşlemleri 5'ten itibaren tekrarlayınız.




1- Misinaya 1 yeşil boru boncuğu takıp ortalayın, misinanın iki ucunu denkleyin.
2- 1 yeşil boncuk alın ve misina uçlarını karşılıklı olarak boncuktan geçirin.
3- Aynı işlemi 5 yeşil boncuk üst üste gelecek şekilde tekrarlayın.
4- Misinanın iki ucuna da birer tane gümüş renkli boru boncuk takın.
5- 1 gümüş boncuğun arasından misinanın uçlarını karşılıklı olarak geçirin.
6- Aynı işlemi 5 kare oluşana kadar tekrarlayın, Son kareyi kapatırken yeşil boncuk ile kapatın.
7- Birinci işlemde olduğu gibi 5 yeşil boncuk üst üste gelecek şekilde misinanın karşılıklı uçlarını boncuklardan geçirin ve işlemleri tekrarlayın.

14 yorum:

yemekvebiz dedi ki...

Tuhfecim, sorma ya, ben el becerisi olmayan biri degilim ama neden cicek cicek olmadi benim boncuklar diye sinir yaptim, bugun isyerinde bir ara firsat bulunca yine deneyecegim, evet bu bilekliklerde harika, ellerine saglik senin, ne marifetlisin, cok tesekkur ediyorum...
iki boncuk dizemeyen hemsehrin Zeynep :)))

tuhfe dedi ki...

Estağfirullah Zeynep, ne demek sen de yapabilirsin, herkes şıp diye yapmıyor ya ilk önceleri, biraz emek harcanması gerekiyor tabi. Sinirlenme sorun yapma mutlaka başaracaksın, böyle yamuk yumuk şemalarla falan işin daha da zorlaşıyor tabi. Bir daha ki sefere daha özenle çizmeye çalışayım. :))

Ben şimdi uyduruk bir yemek yapmakla meşgulüm, ha bu arada Derya Gibi de başlıyor, aman Allahım üç arada bir derede hadi ben gittim...

Sevgileeeeer.

manolya dedi ki...

Bunlar da çok güzel olmus, ellerine saglik. Semalari sabirsizlikla bekliyorum.
Sevgiler

yemekvebiz dedi ki...

sana suprizim var Tuhfe,
yaptim yaptim :))
hemsehrin bu isi basardi sonunda, email adresini goremedim, bildirirsen sana resim cekip yollarim hahahahah,
gormemisin bir boncuklu bilezigi oldu :))
40'dan sonra boncuk dizmeyi sevgili Tuhfe'den ogrenen Zeynep

NALAN KAPLAN dedi ki...

Tuhfe eline sağlık,ne güzel yapmışsın valla benim hiç kafam almıyor bir türlü nasıl örüldüğümü şu boncukların...

Zeyneep,tebrikler başardın azmedip sonunda valla...


bu arada çok güldüm,çok yaşa sen emi:))


gormemisin bir boncuklu bilezigi oldu :))

tuhfe dedi ki...

Teşekkürler Manolya ve Nalan.
Zeynep çok sevindim yapabildiğine yoksa kabahati şemalara yükleyecektim :))en de güldüm biliyor musun ne güzel sayende neşelendik, azimliymişsin doğrusu hemen yapıverdin, tebrikler. Sen resmini gönder ben bloğa eklerim Zeynep'in ilk örme bilekliği diye.
(e-mail adresimi profile ekledim)

Hepinize Sevgiler.

yemekvebiz dedi ki...

Allah hepimizi guldursun guzel bayanlar, vallahi kendime bir blog acacagim bende 41keremasallah diye :)) sizlerden ogrendiklerimle cevreye neler ogredin gostereyim hahahahah, tesekkur ederim,yardimlariniz icin,
dun gece kendi icin beceriksiz diyen, ama bu gece basarmanin mutlulugu ile derin uyku cekecek Zeynep ...

JANJANLI dedi ki...

:)))
HARİKASINIZ NE DİYEYİM ...
SEVGİLER

zeytinağacı dedi ki...

Gerçekten tebrikler çok başarılı çalışmalar.Eline sağlık . dönüşte tekrar görüşürüz inşallah. sevgilerimle...

munev dedi ki...

Sevgili Tuhfe harikasın.bende bu marifetli kızlarımın yanında boncuk dizmeye kalkıyorum.ellerine gözlerine sağlık.hepside çoook güzel iyi günlerde kullan sevgiler...

tuhfe dedi ki...

► Zeynep, ohh sevindim, stresten kurtuldun. Güle güle kullan.

► Özlem, teşekkür ederim.

► Aslı, teşekkür ederim. İyi tatiller, görüşebilmek dileğiyle.

► Münevver ablacım, çok teşekkür ederim. Senin çalışmaların da çok başarılı, sizin gibi on parmağında on marifeti olan bir komşum olmasını çok isterdim. Komşularınız sizin kıymetinizi bilmeliler bence...

Hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim.

yemekvebiz dedi ki...

Tuhfe , bugun ustteki ornegi yapmaya calisiyorum, sonucu sana bildirecegim,
sevgilerimle

zeynep

Elifce dedi ki...

OHH!!! NE GÜZEL ÖĞRENDİNİZ YA BEN YA BEN HA!
Walla hayatta şu örgüleri yapamıyom aferin zenepe ne güzel hemen öğrenmeliyim bu iş böyle olmaz :)) Tuhfeciğim eline yüreğine aklına sağlık diyorum sana bol yorumcular gelsin dileği ile ..

tuhfe dedi ki...

Sağolasın Elif, ben de senin için diliyorum. Teşekkürler.