Salı, Temmuz 19, 2005

Bileklik




Kızıma yaptığım bileklik. İstediğiniz renklerle yapabileceğiniz bir çalışma. Pembe yerine beyaz, beyaz yerine koyu mavi, yeşil yerine turkuaz boncuk kullanılırsa nazar boncuğu modeli oluşur.


Yapılışı:

1- Naylon ipe sırasıyla; 1 beyaz, 1 yeşil, 4 beyaz boncuk diziniz.
İpi birinci beyaz boncuktan geçirerek halka oluşturun ve ipin diğer ucuyla bağlayın fakat
koparmayın bileklik bittikten sonra ayar yapabilmek için lazım olabilir.
2- İpe 2 pembe, 1 beyaz, 1 pembe boncuk dizin. Şekilde görüldüğü gibi sabitleştirdiğiniz boncuğun hemen yanındaki beyaz boncuktan ipinizi geçirin.
3- İpe 2 pembe 1 beyaz boncuk takın şekilde görüldüğü gibi beyaz boncuktan ipi geçirin.
4- İpinize 3 beyaz, 1 yeşil boncuk takın ve bir önceki işlemde taktığınız beyaz boncuktan ipinizi geçirin.
5- İpinize 3 beyaz boncuk takın ve bir önceki işlemde yeşil boncuğun hemen yanındaki beyaz boncuktan geçirin.
6- Artık modelimiz oluşmuştur, bundan sonrası için şekil 2 den sonrasını tekrarlayın. Bileklik bitince ip uçlarını muntazam olarak düğümleyip boncuk aralarından geçirdikten sonra koparın.

Kolay gelsin.


27 yorum:

Berrin dedi ki...

Çok şirin olmuş. Ellerine sağlık.
Berrin

Burcu dedi ki...

Çok kibar, ellerine sağlık :)

cimcime dedi ki...

Sevgili kızın güle güle , iyi günlerde kullansın. Senin de Ellerine sağlık. Bir ara bende öğrenmiştim bu bilekliklerden yapmayı ama şimdi unuttum nasıl yapıldığını. Boncuktan yapabildiğim tek model.
Sevgilerimle:)

Nilüfer dedi ki...

Çok şirin olmuş bir ara boncuktan bu tür bileklikler çok modaydı.

tuhfe dedi ki...

Berrin, Burcu, Cimcime, Nilüfer hepinize teşekkür ederim.

Sevgiler.

JANJANLI dedi ki...

çok şirin olmuş papatya bileklik diyoruz buna biz iyi günlerde kullansın
sevgiler
özlem

yemekvebiz dedi ki...

tuhfe, kizim yok ama kendime yapayim, yegenlerime yapayim, ama nasil yapacagim, bunu bir sekilde anlatirsan sevinirim, cok guzel gorunuyor cunku, ellerine saglik
zeynep

munev dedi ki...

Ellerine sağlık Tuhfe çok cici olmuş.kızımızda iyi günlerde kullansın sevgiler.

tuhfe dedi ki...

Münevver abla, Özlem teşekkür ederim sağolasınız.

Zeynep senin için yapılışını şema ile anlatmaya çalışayım, en kısa zamanda eklerim.

Hepinize sevgiler.

yemekvebiz dedi ki...

cok sevinirim tuhfe, boyle seyleri hep ogrenmek istedim ama bakmakla olmuyor, siz bilenler yol gosterin, bizimde olsun :))

zeynep

NALAN KAPLAN dedi ki...

Çıtı pıtı çok güzel olmuş.Eline sağlık...

Meral dedi ki...

Çok güzel yapmışsın Tuhfe. Ellerine sağlık. Benim de bir kızım olsa ben de neler neler yapacağım. :-)

akçahan dedi ki...

Eeee böyle becerikli bir Annesi olunca kızımız da şanslı.Tarif olsa ben de yapabilirmiyim acaba diyorum hiç teşebbüsüm olmadı da şimdiye kadar.Sevgilerimle.

yemekvebiz dedi ki...

Harikasin Tuhfe, ellerine saglik,
bu hafta sonu deneyecegim hemen, insallah beceririm,sekillere bakinca sanki cozdum gibi, malzemeyi elime alayim o zaman daha iyi olacak benim icin,
cok tesekkur ederim
zeynep

tuhfe dedi ki...

Sevgili Nalan,Semanur, Meral, teşekkür ederim.

Zeynep sonucu bekleyeceğim. Şema git gide bozulmuş ama idare edeceksin artık, anlatamadığım yerler varsa tekrar sorabilirsin.

Kolay gelsin.

Hepinize sevgiler.

nsevil dedi ki...

elinesağlık çok güzel olmuş.çokta güzel anlatmışsın..

tuhfe dedi ki...

Teşekkür ederim Nagihan.

İncik Boncuk dedi ki...

Kızın da pek bi becerikli, aslında annesine kimbilir daha ne süsler,ciciler yapacak bakalım?

cimcime dedi ki...

Tuhfe, Nasıl yaptığını anlatman süper olmuş. Ben unutmuştum yapmayı. Ayrıntılı bilgiler için çok teşekkürler.
Sevgilerimle:)

tuhfe dedi ki...

Nurdan, kızım elişleri konusunda hiç becerikli değil sadece düğme dikmesini biliyor(iğne tutmasını dahi becerimiyor). O nun ilgi alanları farklı biraz, bilgisayar, fotoğraf, müzik ( biraz da bağlama, keyboord, gitar çalmaya gayret göstermek ) gibi...

Teşekkürler Cimcime, mecburen kendim çizmek zorunda kaldım yoksa anlatımım pek güçlü değildir.

Herkese sevgiler.

manolya dedi ki...

Çok güzel olmus, ellerine saglik. Geçenlerde bir arkadasim telefonda bu tip bir bilezikten sözetmisti. Çok sansliyim, hem de semasiyla karsima çikiverdi. Çok tesekkürler.
Sevgiler

tuhfe dedi ki...

Manolya teşekkür ederim yorumun için. Ben bu tarz daha zarif bir bileklik yapmıştım. İstersen onu dene o daha güzel. Ama henüz bloğa eklemedim istersen eklerim.

Sevgiler.

manolya dedi ki...

Bu çok güzel, eminim o da çok güzeldir. Eklersen çok sevinirim.
Sevgiler

manolya dedi ki...

Bu çok güzel, eminim o da çok güzeldir. Eklersen çok sevinirim.
Sevgiler

fatihliyim dedi ki...

gerçekten çok şirin olmuş ama ben bunu yapamadım... Başlangıçta resimli açıklamalarınızı görünce gerçekten çok kolay gibi geldi ve çok yakın olduğum birine sana bi kolye yapıcamki müthiş dedim ama şimdi oyalayıp duruyorum... Çok acil yardıma ihtiyacım war biraz daha açıklamalı anlatsanız yada bana bnu yapabilecek birileri warmı boncuk ücret sorun hiç değil...-Ben servet isteseler veririm canım için- Bir erkek olarak beceremedim yani erkeklikle bir ilgisi yok ama olmadı işte sonuçta o iple boğasım geldi kendimi :( Sadece rezil olmak istemiyorum.. Papatyaları çok sever kendisi ve ortası sarı etrafı beyaz mor olan yerleride turuncu istemiştim ben :/ Sevgili tuhfe yani yaptığınız açıklamalarle gerçekten aşmışsınız hiç lafım yok tebrik ediyorum hatta sizi ama gerçekten çok çok yardıma ihtiyacım war...

İLGİNİZE TEŞEKKÜR EDİYORUM

fatihliyim_ben@hotmail.com

fatihliyim dedi ki...

önceki yorumlar internetimin saçmalaması yüsünden sildim kusurama bakmayın...

ATAKAN

tuhfe dedi ki...

Bileklik için sayfanın yukarısında bir başka şema yayımladım oradan faydalanabilirsiniz.