Cuma, Temmuz 22, 2005

Şase



Televizyonda kurdela nakışının nasıl yapılacağını gösteriyorlardı. Acele ile elime eflatun kumaş parçası ve kırmızı kurdela geçti.
İlk kurdela işimi (ilk sol kare) televizyon karşısında yapmaya çalıştım. Daha sonra ne yapabilirim, bu kumaşı nasıl değerlendirebilirim diye düşünmeye başladım. Maalesef renkten kaybediyoruz, öyle ortalık yerlerde kullanılacak bir renk değil. En sonunda ne yapacağımı buldum. Bizim gibi uzak diyarlarda yaşayanlar hava alanlarında bazen bavul açma gibi hoş olmayan durumlarla karşılaşabiliyorlar. Özel çamaşırların görünmesini istemeyiz pek (hiç). Ben de kumaşı fermuarlı bir şase haline dönüştürdüm. Daha şık görünmesi için eflatun organze kullandım. Bavul içi şasemiz kullanıma hazırdır.
1.kare, ilk hali
2.kare, fermuar dikmeye çalışırken
3.kare, şasenin arka bölmesi
4.kare, şasenin ön tarafı ve kızımın boyadığı pijaması.

14 yorum:

sebboy dedi ki...

Ne kadar yaratıcısınız elinize sağlık
Renklerde çok hoş görünüyor

Sevgiyle...

yemekvebiz dedi ki...

Ne beceriklisin Tuhfe, hemsehrimsin diye demiyorum ama valla oylesin, senin boncuklari dizcem diye sasi oldum bugun ama beceremedim, senin ki gibi olmadi,
yarin yine deneyecegim :((
zeynep

Serra dedi ki...

Cok iyi bir fikir Tuhfe. Bende ayni problemi yasiyorum. Benimki boyle suslu olmasa da ben de benzer bir yontem uyguluyorum cunku valizi actiklarinda resmen didikliyorlar, hersey ortaliga saciliyor.

JANJANLI dedi ki...

ELİNE SAĞLIK TUHFE
ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR

Meral dedi ki...

Çok güzel değerlendirmişsin Tuhfe.
Kurdela işine merakım arttı doğrusu ben de mi birtane denesem ne :-)
sevgiler

akçahan dedi ki...

Tuhse gerçekten yetenekli bir insansın.Ellerine sağlık.

akçahan dedi ki...

İsmi yanlış yazmışım kusura bakma.Sevgiler.

Munevver dedi ki...

Tuhfe Maşaallah.harikasın.ellerine sağlık çok güzel olmuş.kızının boyamasıda çok güzel onunda ellerine sağlık eh anasına bak kızını al derler ya ana bu kadar marifetli olursa kızı da olur herhalde .iyi günlerde kullanın sevgiyle kalın

nalan dedi ki...

Maşallah Tuhfecim kızınla sana,elinize sağlık...iyi düşünmüşsün bunu böyle değerlendirmeyi.

tuhfe dedi ki...

Şebboy, Zeynep, Serra, Özlem, Meral, Semanur, Münevver abla, Nalan,

Hepinize ayrı ayrı güzel sözlerinizden dolayı çok çok teşekkür ederim, sağolaınız iyi ki varsınız.

Sevgi ve saygılarımla.

manolya dedi ki...

Çok güzel olmus, ellerine saglik. Kurdela isi benim de ilgimi çekmeye basladi. Yarim islerim biraz azalsin denemek istiyorum. Pijama ne kadar güzel boyanmis öyle... Arada kizini misafir etsene, onun da islerini görelim, çok basarili masallah.
Sevgiler

tuhfe dedi ki...

Teşekkür ederim Manolya. Kızımı el becerilerini geliştirmesi için kumaş boyama kursuna göndermiştim. Aslında pek becerikli değildir, bir düğmesini bile zor diker. Tığ, iğne tutmasını dahi beceremez. Gittiği kursta kardeşine kendine tişörtler boyadı. Bir müddet okulunun açtığı batik kursuna da göndermiştim. Eh bir kaç örneğimiz var, ekleyeceğim onları zaten. Yalnız tişörtlerimiz eskidiler biraz.

Biraz uzun oldu kızım duymasın kızar bana şimdi:))

zeytinağacı dedi ki...

Gerçekten muhteşem , başka söyleyecek söz bulamıyorum.Benim de yolculuk için böyle bir şasem var ama senin ki kadar süslü değil de gerçekten çok işe yarıyor.Sevgilerimle...

tuhfe dedi ki...

Çok teşekkür ederim Aslı, sağolasın.