Cuma, Haziran 17, 2005

Lif/Kese



Kız kardeşimin hediye ettiği lif.

Nihayet yapılışını çözdüm. İlk önce parmaklar örülüyor daha sonra kalan kısım parmaklara eklenerek bitiriliyor. Çözmek için de bir tane örmek zorunda kaldım. Evde bulunan ip biraz kalın geldi, pek iyi olmadı ama idare eder çeyize çıkmayacakya...

1-pembe renkli iple altı zincir çekerek (ipinizin kalınlığına göre değişebilir) yuvarlak oluşturun bu yuvarlağın üzerine dolgu, her dolgu arasına iki zincir çekerek (altı adet) bir çiçek yapın.
2-beyaz renkli iple üzerine Münevver ablanın liflerinde olduğu gibi yıldız tekniği ile parmakları bu çiçeğin üzerine örün. Parmakların boyu aynen elimizdeki gibi olsun. Hepsini eşit uzunlukta örmeyin.
3- parmaklar bittikten sonra, serçe parmaktan başlayarak dört parmağı ilk önce parmakların bir yüzünden başlayıp daire çizer gibi diğer yüzlerini de ekleyerek örüyoruz. (parmakların nasıl birleştirildiğini görmek için 1,2,3,4,5,6,7 e bakınız. Zaman kaybı olmaması için parmakları tamamen örmedim. Parmakların örülüp bitiş sayılan son sırasından itibaren ördüm, fotoğrafta 3 parmak görüntülendi siz 4 parmak üzerine birleştirme işlemi yapın, iyi görünmesi açısından parmağın birini beyaz renkle ördüm, lif ipleri biraz ince oluyor benim o ipten olmadığı için biraz kaba oldu)
4- iki-üç parmak yüksekliği kadar ördükten sonra başparmağı birleştirip bileğe kadar örüyoruz, pembe iple bordür örüp tekrar bir sıra beyazla bitiriyoruz. Kurdele ve yüzükle de isterseniz süsleyebilirsiniz.

15 yorum:

nsevil dedi ki...

çok hoş.bunu ilk defa gördüm.ellerine sağlık.aksesuarda unutulmamış yani:)

munev dedi ki...

Bende bir sürü lif ördüm ama bu örnegi ilk görüyorum çok güzel olmus ellerine saglın hemen örnek alacagım sevgiler.

tuhfe dedi ki...

Çok teşekkür ederim Münevver hanım, Nsevil. Dün yazmaya vaktim olmamıştı sadece fotoğrafı ekledim. Kız kardeşimin hediyesiydi sizlere göstermek istedim ☺

JANJANLI dedi ki...

çok güzel gerçekten bende ilk defa gördüm.

sevgiler
özlem

Adsız dedi ki...

cok sahane

Adsız dedi ki...

ama nasil yapildiini da anlatirsanis hic fena olmas tsk... ;)

tuhfe dedi ki...

Hepinize teşekkür ederim, vakit bulup incelersem yapılışını anlatmaya çalışacağım.

sevgiler

cimcime dedi ki...

bende de var bu liften. Annem örmüştü çeyizim için. Ama kullanmaya kıyamadım. Hala sandığımda duruyor.
Sevgilerimle:)

tuhfe dedi ki...

Ben de kızıma saklıyacağım. Nasıl örülüyor bilseydim bir tane de ben örerdim. Yıldız tekniği ile örülüyor ama eldivenin neresinden başlanıyor onu kestiremedim.

♥ ♥ ♥

semra dedi ki...

Merhaba,
lif çok ilginç ve çok güzel. Farklı şeyler her zaman ilgimi çekmiştir. Rica etsem yapılışını da ekleyebilir misiniz. Ben de bir tane yapmak istiyorum. Şimdiden teşekkürler. Sevgiler.

tuhfe dedi ki...

Teşekkür ederim Semra Hanım, yapılışını çözdüğüm anda ekleyeceğim zaten. Kusura bakmayın öyle güzel örmüşlerki başlangıç yeri hiç belli değil!

Adsız dedi ki...

Sevgili Tuhfe,

Merhaba, sayfanı çok beğeniyorum. Ben yıldız örneğinden değişik modellerde birçok lif yaptım. Bu örneği çok çok beğendim. Mutlaka renk renk örmek istiyorum.

Senden ricam, lütfen, daha detaylı anlatır mısın?
Mümkünse yapım aşamasını fotoğraflayabilir misin?

Sorularım:

1 – Pembe iple 6 zincir çektik. Yuvarlağı oluşturduk. Her yuvarlığın üzerine dolgu, aralara 2 zincir yaptık. Dolgular 6 tane mi olacak?

2 – Pembe iple serçe parmağı ördük diyelim. İpi koparıp diğer parmakları mı öreceğiz. Yani her parmağı örerken ipi koparacak mıyız?

3 – Kurdele için örerken arada boşluk bırakacak mıyız?

4 – Lif bittikten sonra tüm birleşmeyi iğneyle dikerek mi yapacağız?

5 – Pembe iple bordür ördüğümüzde beyaz ipi koparacak mıyız?

6 – Yüzük nasıl örülüyor ve nasıl parmağa birleştiriliyor?

Sevgili Tuhfe, sorularım çok saçma olabilir. Yardımcı olursan çok memnun olacağım. Ben elişini çok seviyorum. Evlenecek kızların çeyizine genelde hediye yapıyorum. Gelen misafirlere hediye ediyorum.

Sorularımla vaktini aldığım için kusura bakma. Yardımını rica ediyorum. Örnek çok güzel. Mutlaka yapmalıyım.

Şimdiden cevapların için çok çok teşekkür ederim.

Sevgilerimle,

N.K.

tuhfe dedi ki...

Sevgili N.K.,

Yapım aşamasını fotoğraflamam biraz zor...(belki çizimlerle anlatmaya çalışabilirim) ama sorularınıza cevap vermeye çalışayım. Eğer anlatamamışsam çekinmeden tekrar sorabilirsiniz.

1-Evet
2-Evet,her parmağı örerken ipi koparıyoruz.
3-Hayır
4-Hayır, parmaklar örüldükten sonra, küçük parmağın bir yüzünü yani yarısına kadar örüyoruz daha sonra yüzük parmağını alıp örmeye devam ediyoruz. Onun da yarısına kadar ördükten sonra sırayla diğer parmakları da bir yüzlerinden eklemiş oluyoruz.(baş armak hariç)İşaret parmağına sıra geldiğinde ise örmeye devam edip parmakların yarım kalan yüzlerini tamamlamış oluyoruz. (ilk önce avuç içi sonra dış kısma geçmiş oluyoruz)
Daire gibi ya da farketmez, saat yönünde örmeye devam ederken baş parmağı da ekleyerek ipi hiç koparmadan pembe şeride kadar örüyoruz. Bir sıra pembe şerit ördükten sonra tekrar beyaz ile bir sıra daha örüp bitiriyoruz.
5-Hayır, direk geçiş yapabilirsin.
6-Yüzük 5,6 zincir çekilerek halka oluşturulur.(5 zincir,dolgu, 5 zincir) Beş adet çiçek yaptıktan sonra son dolgunun tepe noktasından(5 zincirin üstüne) sık iğneyle dolgu yapılır. Ve parmağın kalınlığı ya da çapına göre incir çekilerek çiçeğin karşısından tutturulur. Yüzük life tutturulmuyor

İnşaAllah yardımcı olabilmişimdir.

Adsız dedi ki...

Sevgili Tuhfe,

Cevabın için çok teşekkür ederim. Çizimini göndermeni rica edebilir miyim zahmet olmazsa?

Örneği çok beğendim. Renk renk örmek istiyorum. O yüzden seni ikide bir rahatsız ediyorum. Lütfen, kusura bakma.

Tatile çıkacağım. İnşallah tatilde örerim. Ördüğümde sonucu bildiririm.

Sevgilerimle,

tuhfe dedi ki...

Merhaba N.K.

Çizimini denedim ama örmek en iyisi diye düşündüm. Benim bu liften üç tane var, iyi ipim de olmadığı için tamamen örüp göstermek istemedim. Sayfaya bakarsanız değişiklik yaptığımı farkedersiniz. Parmakları örülüp bitmiş sayıp görünen halkayı son sıra sayacaksınız. Lif'in en anlaşılmaz yeri parmakların birleşimi olduğu için sadece o kısmı görüntüledim. Siz sanırım bir çok lif örmüşsünüz gerisini çıkarabileceğinize inanıyorum.

Kolay gelsin.